Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » A rosszabb, gyengébb képességű...

A rosszabb, gyengébb képességű gyerekek miatt visszafogják az egész osztályt?

Figyelt kérdés

Vidéki kisváros (5000 fő). 2 első osztály indult, 1 iskolaotthonos, 1 napközis. A fiam a napközisbe jár, de délben hazahozom (itthon vagyok a tesóval). Ma beszéltem a magyar tanítóval, mondta, hogy kevés házit adnak fel (1et), mert a gyengébb képességű gyerekek nem csinálják meg napköziben, otthon a kutya sem foglalkozik velük, így próbálják őket is ösztönözni. 19en vannak az osztályban, ebből 9 kisebbségi, a 9ből 2 másodszor járja az elsőt.

Most komolyan, a gyengébb képességű gyerekek miatt a többi 10 gyerek unatkozzon az órán, mert ők hamarabb megcsinálják a feladatokat?


Sajnos nem tudom a másik osztályba átkéretni, mert ott is ez a helyzet. Máshova pedig nem tudom hordani, pont a tesó miatt, aki még csak 6 hetes, autónk nincs.


2016. szept. 21. 16:16
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
93%
A jo pedagogus megoldja, hogy minden gyerek a képességeinek megfelelő szintu feladatokat kapjon. Én igen régen voltam már kisiskolás, de már akkor is volt pl A és B csoport a dolgozatnal, ahol a jobbak az A csoportba kerültek nekik való feladatokkal. Sőt, órán is külön választotta a matektanar az osztályt és a gyengebbek gyakoroltak, amíg a jobbakkal tovább haladt, aztán a következő órán cserélt. Ma is meg lehet ezt oldani, a jo pedagógus meg is oldja.
2016. szept. 21. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
72%
Én nem olyan rég voltam általános iskolás, nálunk is voltak csoportok, de nem azért mert valamelyik könnyebbet vagy nehezebbet kapott, a feladatok nehézsége egységes volt. Meg gondolj bele, ha az órán nem tudja rendesen leadni az anyagot a gyengébbek miatt, akkor hogy várja el hogy a nehezebbet írják?
2016. szept. 21. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
100%
Leadta rendesen az anyagot, csak máshogy magyarázta el. Van akinek felirsz egy ketismeretlenes egyenletet és azonnal megerti, van akinek még el kell magyarázni példákkal. A jo pedagogus megoldja.
2016. szept. 21. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
100%
Tanítóképző főiskolán megtanítják, hogyan kell ezt a helyzetet kezelni, úgy hívják, differenciálás. Nem a lassú gyerekekekkel van a gond, hanem a tanítóval sajnos...
2016. szept. 22. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
100%

Igen, differenciálás kéne. A tanárok azt sem tudják, hogy eszik-e vagy isszák.

Én a másik oldalt gyarapítom, a lányom sajnos figyelemzavaros. Van róla papírunk is, neki hivatalosan is kevesebb házi feladatot kéne kapnia. De nem úgy van, sőt, még kap egy csomó szorgalmit is, és a szorgalom jegye 3, mert azt már nem csinálom meg vele este 8-kor.

Amúgy meg ne legyél már ilyen maximalista. A mai iskola teljesen rossz a gyereknek. Már 2.-ban teljes hasonulást tanulnak pl. Mégis minek? Az elkövetkező 12 évben mindig újra és újra előjön, ráér még megtanulni. Az alsó tagozat célja eredetileg az lenne, hogy megtanuljon írni, olvasni, számolni folyékonyan. Nem kell már most elkezdeni az érettségi tételeket tanulni. Az egy tévhit, hogy már az óvodában is beszéljen a gyerek 2 nyelvet, mert különben hátránya lesz. Legyen boldog, kiegyensúlyozott gyerek, és ezt az iskola a követelményeivel nagyban megnehezíti. Ha te nem vagy elégedett a tananyaggal, hát menj be egy tankönyvboltba, és vegyél neki könyveket, amiből még otthon tud tanulni.

2016. szept. 22. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!