Szerintetek milyen hatással lesz a kötelezően elérendő ponthatár a gimis-kisgimis/gimis felvételikre?
Tegnap jutott el hozzám a hír, hogy nyolcosztályos gimibe 75, hatosztályosba 70, négyosztályos(normálba) 60 pontot várnak a felvételizőktől, egyébként csak szakképzésbe kerülhetnek be. Úgy néz ki, hogy egyházi sulikra ez nem vonatkozik(ők nagyrészt ez alatt szoktak felvenni gyerekeket egy-két kivételtől eltekintve.
Olyan, mintha ellehetetlenítenék az erősebb oktatás, magasabb szintű tudás megszerzését állami alapon, egyházira terelnék át a dolgot. Vagy vallásos vagy, vagy szakmunkás, vagy zseni.
Aki csak NATos könyvekből tanul, a szülei nem elég képzettek/tájékozottak/gazdagok, és/vagy gyengébb, vagy átlagosan gyenge általánosban tanul(majdnem mind az), nem fog tudni kitörni sosem ebből a skatulyából.
Engem nagyon felháborít. Főleg az, hogy most, felvételi előtt hirdették ezt ki, mikor már volt nyílt nap, ami lement.. most sokan kapcsolnak, hogy nem fog összejönni, belehúznak, ha így sem megy, hatalmas konkurencia lesz két-három év múlva hat és négyosztályos gimis részen, kitolva az akkor felvételizőkkel, de a mostani nyolcadikosoknak a legrosszabb. Arról nem is beszélve, hogy eleve kevés matektanár van, pláne olyan, aki megüti azt a szintet, amivel fel lehet készülni ezekre a felvételikre.
Annyira mérges és kétségbeesett vagyok, mi folyik ebben az országban? Mi lesz a sok jobbképességű gyerekkel? Mi lesz a gyengébb gimikkel, akik eddig 30 fő körül vettek fel diákokat a ponthatár alatt, ezzel biztosítva nekik lehetőséget, most meg nem tudnak majd kb felvenni senkit, mert aki erősebb felvételit írt, az a hvg százas listáján lévő gimit célozza, és nem a gyengébbeket, és az a 75pontos határ negyedikben, a 70pontos hatodikban és a 60 pontos nyolcadikban erősebbnek számít ám(talán a nyolcadikos annyira nem, de azért mégis)
Teljes káosz, hogy lehet ezt megcsinálni iskolákkal? A gyerekeinkkel? A NAT, amiből az országot tanítják miért nem olyan szintű könyv, amivel meg lehet ugrani egy felvételit? Miért nem olyan szintű a matektanárok tudása, hogy ilyenre is képesek legyenek felkészíteni a gyerekeket negyedikben, hatodikban és nyolcadikban is? Az egész rendszer undorító, még úgy is, hogy mi a "szerencsésebbekhez" tartozunk, de elkeserít, ha arra gondolok mennyien fognak szívni emiatt.
Igazad van, sajnos nagyon komoly kovetelmenyek vannak.
Fiam otodik osztalyos koratol folyamatosan jart kulon orakra magantanarokhoz. Ketto nyelvvizsgaja van mar keszul elorehozott erettsegire.
Jelenleg kilencedikes, de a tavalyi ev nagyon nehez volt. Hiaba jo tanulo ha nem kiemelkedo.. Megkellett kuzdeni minden pontert.
Minket a nyolcosztályos gimis érint és ahogy itt írják nem lehet önállóan megugrani, mert NEM TANÍTJÁK azoknak a feladatoknak a megoldását és nem logikára épülnek, hanem megoldási képlet van náluk! Ez nincs benne a könyveikben, egyikben sincs, se a dobókockások, se a sorozat xedik eleme! Régen a harmadikos anyagból+logikából állt a felvételi, most pedig ezeken felül tanult anyagokból, iskolán kívül is!
Butították a könyveiket(matekból)! Kevesebb az anyag, több az elvárás a felvételiken.
Mi ismerünk országoson topban végző gyereket ès ő írja ilyen magas pontra, a jóképessègűek 45-40 osztásban írják(mint az enyém). De ha stressz éri, ez simán lehet 75 körül összesen is, alatta nyilván nem, mert azért nagyon könnyű a feladatok jórésze. Az előkészítős csoportban 35ös matek-40es magyart írnak átlagban.
Én nem akarom, hogy kihajtsa magát, ezért középerős gimit nèzek eleve neki.
De tudom, hogy a barátainak nem lesz esélye, és nem azért, mert nem jóképességűek, hanem a szüleik nem kapcsolnak, nem elég tájékozottak, vagy eleve nem nézik az erősebb könyveket is.. együtt gyakorlunk néha játékból is versenyre, van barátnője, aki logikából jó, magyarból is, de esélye nem lenne, mert elcsúszik a gyöngyös, kerület-terület, kockás feladaton, mert sosem tanulta. Nagyon sajnálom őket.. nem a múltban kellene élni, az idei nyolc és hatosztályos matek olyan feladatokat tartalmaz amik nem szerepelnek a könyvben! Sokan pedig úgy veszik át a könyveket, hogy azt is kihagyják amit tanítanának(nálunk nem érintették tavaly a kerület/terület/törtek/negatív szám/osztás részt. Csak szorzást tanítottak, összeadást, kivonást harmadikban, és még negyedikben is a szorzótáblából íratják a dolgozatokat, és úgy is rossz lesz sokaknak.
Ez a magyar valóság egy átlagos, jó környéken lévő iskolában, meg a barátok sulijaiban. Mindent, amit tud a gyerekem, kívülről veszi, és több szülő nem tudja hozni ezt a szintet, mert nem az ország top10 sulijának egyikében végzett.
Így válik ketté az “elit” rész már a legelején, amit nem sikerre értek, hanem tudásra. Figyeljétek meg, akik nem
Jutnak be gyengébb gimikbe, a többség gyerekeitektől fogják elvenni a helyet erős szakgimiben/technikumban, megemelkednek a ponthatárok ott emiatt, amiket a gyengébb gimikre készülők simán megugranak és a többinek marad a szakmunkásképző(vagy most hogyhívják)
Komolyan ébredjetek már fel! Ez mindenkinek rossz! Az lesz a legérdekesebb, hogy mit fognak csinálni a kb 10 fős osztályokkal gyengébb gimikben..
14, nem vettem észre, a gyerekem még nincs ennyi idős, csak nemrég sulis, továbbtanulással meg nem találkoztam csak egy éve. De akkora mértékben butították az anyagot, hogy nem lehet nem észrevenni, miközben a felvételiken látványosan többet várnak.
Aki nem hiszi, töltsön le egy 2007est és egy 2023ast az oktatási hivatal oldaláról!
Épp most jött velem szemben az alábbi cikk: [link]
Gondolom erre gondolt a kérdező. Fontos hozzátenni, hogy ez csak egy ajánlás, az iskoláknak nem kötelező betartaniuk. Személy szerint viszont én hülyeségnek tartom ez, szerencse hogy nem kötelező érvényű (még?!).
Én is úgy tudom, hogy ajánlás, de nem is értem, mit ajánlgat, hiszen az iskolák rangsorolnak, és úgyis a jobban teljesítőket veszik fel. Tehát ha a 30 diák, aki elsőnek beírta az adott iskolát, 90 pont felett teljesít, akkor 90 lesz náluk a ponthatár, ha meg 40 felett, akkor 40.
Én is gondolkodtam ezen, amit a kérdező kiírt, hogy ez nettó szemétség lenne a vidéki gimikkel szemben. Jöttek itt a válaszadók a pesti példákkal, de azért nem a Fazekas a mérce. Nálunk Fejér megyében egy 60 pontos felvételivel simán bekerül egy gyengébb gimibe (nem a megyeszékhelyen). Ha ezt bevezetik, szerintem egy csomó állami gimi nem tud osztályt indítani, és azt gondolom, hogy ez is lenne a cél. Egyrészt vonják ki a pénzt a közoktatásból, másrészt jó lesz lebutítani a népet. Nem kell ennyi diplomás, menjenek csak szakmunkásnak.
Az, hogy egy 60 pont alatti gyerek nem való gimibe, azzal én vitatkoznék. A felvételin matek és magyar van, ami a képességek két szélső oldala. Elég ritkán van az, hogy valaki magyarból és matekból is kiváló legyen. Attól még, hogy nem ír jó matekot, lehet jó magyarból, és el tudna menni jogásznak. Ne a matek felvételi zárja ezt ki. Persze szakközépből is lehet továbbtanulni, de azért onnan sokkal nehezebb.
Egyébként az országos átlag 52-53 pont körül szokott lenni, szóval egy pár ezer fős vidéki gimiben az 55-59 pont is kiemelkedő, általában ilyen diákokkal indítják az osztályaikat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!