Mikor felsős lett a gyereketek nektek is nagyon romlott az átlaga?
Nem, nem romlott egyik fiamnak se az átlaga.
Feküdjetek rá még most, mert ha 5-ben 1-2-eseket hoz, akkor ott nagyobb gondok vannak: nem tud tanulni, nem tudja kiszűrni a lényeget, nem tudja visszaadni a tanultakat és/vagy nem tudja a tananyagot, túl nehéz stb neki. Magántanár mindenképp kelleni fog, hogy ne maradjon le végérvényesen.
Én úgy vettem észre, hogy nem mindegy, milyen volt a követelmény alsóban. A lányon 4.osztályba jár, már első óta meg kell szenvednie a társaival együtt a jó jegyekért. 2-3 oldalas dolgozatok, szinte minden hétre jut legalább 1 de van, hogy 2-3 számonkérés. Az osztályfőnök azt vallja, biztos alapokon kell felsőbe engedni a gyerekeket.
Ha alsóban nem fektettek nagy hangsúlyt ezekre az alapokra, az felsőben megbosszulja magát
Általános iskola évzárókon fel szokták olvasni a kitűnőket. Alsóban ez névsorolvasás, felsőben osztályonként 1-2 gyerek.
Ott már nincs mucikám-mucikám...
Magántanár vagyok.(Régebben iskolában is dolgoztam.) Igen, ez általános. Alsóban még nehéz négyesnél rosszabb jegyet szerezni. Ha rosszul sikerült egy dolgozat, nem írják be, vagy újra írhatja stb. Felsőben már ilyen nincs. Maga az anyag mennyiségre is több, illetve sok helyen hiányoznak az alsós alapok, pont azért, mert ott még elnézték, hogy nem tudja.
Nekem ez egyáltalán nem tetszik, de sajnos ez van.
Ha van rá lehetőséged, fogadj magántanárt. Lehet, hogy azt hiszed, te majd tudsz neki segíteni, de azzal csak megy az idő, mire rájössz, hogy nem. Nem tudod, amit most nem ért, annak mi az alapja, hova kell visszanyúlni, van, amit máshogy tanítottak, mint ahogy ő tanulja most, amivel csak összezavarod és a kapcsolatotokat is megmérgezi. Utána sokkal nehezebb rendbe hozni, mint most, amikor észleled a problémát.
A lányaimnak picit romlott, ötösök helyett négyesek jöttek. Most a középsőnek hetedikben tett be a fizika inkább.
A fiam viszont behúzta élete első karóját történelemből, meg egy kettest matekból, de a matek inkább figyelmetlenség, mert mellette van két ötöse. -_-
Ennyi rontás, ami nálatok van, mindenképp megoldásért kiált. Ülj le vele első körben tanulni.
Látni kell, hogy a gyerek nem annyira jó képességű, de szorgalmas, jó képesságű, de nem érdekli, vagy nem terhelhető, nem jó képességű, és nem is akar tanulni. Milyen az osztály, mennyi a jó tanuló, mennyire divat a tanulás ott, milyenek az új tanárok, mennyire tudják őket motiválni, hogy adják le az anyagot, pl egy történelmet. Szóval sok összetevős az, hogy milyen jegyeket visz a gyerek.
Nálunk most hetedikben van kisebb küszködés, kb 3-szor annyi mindenre kell figyelni, mint eddig, több a lecke, tanulás, tavalyhoz képest sokkal több fókusz kell.
A tanárokkal is érdemes a kapcsolatot felvenni, ha annyira rossz a helyzet. De az ötödik kb ugyanaz, mint a negyedik, alig több valamivel. A hatodik azért durvább, de még mindig nagy az ugrás a hetedik. Legalábbis én így látom.
#9! Ugyanaz az ötödik, mint a negyedik? Na, ne viccelj már! Nézz meg mondjuk egy nyelvtan tananyagot. Egész felsőben nem lesz olyan sok és nehéz új ismeret, mint ötödikben. De matekból is nagy az ugrás. Negyedikben még kis túlzással egy egyenes vonalat se tudtak húzni vonalzóval, ötödikben meg már csomó szerkesztés van. Vagy alapműveletek törtekkel. Alsóban rajzról kellett tudni leolvasni és annyi. Szó se volt műveletekről. Komplett új tantárgy is van, ami nem egyszerű, plusz egy csomó új tanár, csomó új rigolyával.
#6
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!