Van-e értelme a mindennapi testnevelésnek?
Kérdezem ezt úgy, hogy egyik unokám hetente 4*2 órás edzésre jár, a másik 4*1,5, és 2*1 órásra. A heti 5 iskolaiból eddig 2 órát elengedtek, mivel mindketten versenyzők. Most már kötelező lesz a heti öt iskolai óra. Nekik még elméletileg szerencséjük van, mert van több tornaterem és (még) vannak tanárok. De tudom, hogy rengeteg iskolában nincs tornaterem, nincs elég tanár. Sok helyen tapasztalom, hogy testnevelés órán a fiúk fociznak, a lányok ülnek és nézik. Máshol kicsapják őket az udvarra, aztán csináljatok amit akartok. Ahol nincs tornaterem, ott meg elméleti sportoktatás lesz. Most megszüntették pl.a művészettörténetet, sok gyerek Michelangelot és Leonárdot legfeljebb a Tini Nindzsa Teknőcök film szereplőjeként ismerik, a többiről nem is beszélve. Aki esetleg erre a pályára készül, majd felvételezik a magyar fociból, "elméletben"? Így is annyira túlterheltek a gyerekek, a 6-7 óra alap, de egyre több helyen már 8. óra is van. Tényleg ez a legfontosabb? Ja, még valami, egyre több a tananyag, egyre több az óraszám, de a felnövekvő nemzedék már olvasni-írni sem tud, ha el is bagadozik a szövegen, nem is érti, mit olvas. Az állóképességük is csökkent, elég jelentősen. Milyen lenne már, ha szakmábajukban kiemelkedő emberek foglalkoznának az oktatásüggyel? Esetleg újra lenne oktatási miniszter?
Szerintem is elég lenne a három tesi.
Aki nálunk kövér volt, nem lett soványabb(az étkezés a fontosabbik fele a fogyásnak), mások meg eleve kinéztek valahogy. A testalkat sem lesz arányosabb, ismerek sportoló gyereket lúdtalppal(úszik), szegény nem tehet róla! A többiek sem, akiknek rosszabb a genetikájuk és nem elég arányosak, vagy rossz helyre híznak, nem homokóraalkatra..
Heti 3 alapos tesi elég lenne, azt meg felejtsétek el, hogy kamaszok zuhanyoznak majd egymás előtt az iskolában!:) öltözésnél is fal felé fordultunk mi is, meg most is gyerekem barátai mesélik. Szégyellik a testüket ilyenkor.
20-as hiába lett lepontozva, ezt én is problémásnak találom. Kis falusi iskolába jár a fiam, ahol a tesióra a kultúrházban van megtartva, és ott van egy öltöző, egy darab wc-vel. Kamaszodik, és sajnos úgy jön haza a suliból, hogy van szaga, főleg ha meleg is van. Mondtam neki, vigyen tusfürdőt, törülközőt, és tesi óra után mosakodjon meg, mi is azt csináltuk annak idején. Igaz, én egy vadiúj városi suliba jártam, ahol a tesiterem mellett még zuhanyzó is volt (mondjuk nem tudom miért, azért lezuhanyozni tényleg nem volt idő.) Mi minden tornaóra után megmostuk a felsőtestünket, és használtunk hónaljdeót. Hát, itt nincs rá lehetőség.
Amúgy a kérdésre is válaszolva, elvileg lenne értelme. De sajnos sok suliban nem lehet megvalósítani, mert nincs elég hely, tornaterem, testnevelőtanár. Szóval előbb ezt kellett volna rendbe tenni, és csak utána hozni ilyen rendeleteket. Nálunk pl. 3 éve nincs tesitanár, mindig éppen az a tanár tartja az órákat, akinek lyukasórája van.
"Van-e értelme a mindennapi testnevelésnek? Kérdezem ezt úgy, hogy egyik unokám hetente 4*2 órás edzésre jár, a másik 4*1,5, és 2*1 órásra."
Akkor tehát nem is csak napi 1 órát mozognak minden nap, hanem még többet is, vagyis a szüleik szerint is van értelme a mindennapos testnevelésnek.
Mennyibe kerül nekik ennyi edzésre járatni a gyerekeket? Gondolom, nem két fillér. Hát nem mindenki engedheti meg magának, hogy ennyi pénzt kiadjon ilyesmire. Ezért van értelme annak, ha minden gyerek ingyen, ott, helyben, az iskolában hozzájut a testmozgáshoz minden nap.
"A heti 5 iskolaiból eddig 2 órát elengedtek, mivel mindketten versenyzők. Most már kötelező lesz a heti öt iskolai óra."
Ha így már gond, kérhetnek egyéni tanrendet. Ha viszont annyira mégsem komolyan versenyeznek, hogy ez szóba jöjjön, akkor meg az a kérdés, hogy a kötelező iskolai elfoglaltságok mellett mivel akarják a szülők, hogy a gyerekek a szabadidejüket töltsék. Bármikor lehet rajta változtatni, ha úgy tűnik, nem működik elég jól az időbeosztásuk.
"Ahol nincs tornaterem, ott meg elméleti sportoktatás lesz."
Nem biztos. Az csak egy lehetőség. Ha testnevelésből az érettségin szóbeli is van, akkor valamikor azt az anyagot is meg kell tanítani, nem?
"Most megszüntették pl.a művészettörténetet"
Nem szűntették meg. Csak annyi változott, hogy önálló tantárgyként már nem lehet belőle érettségizni. De amíg lehetett, addig se érettségizett belőle csak kb. 80 diák az egész országban. Viszont művészettörténetet több tantárgy kapcsán is tanulnak a diákok továbbra is: irodalom, történelem, idegen nyelvek, stb.
"sok gyerek Michelangelot és Leonárdot legfeljebb a Tini Nindzsa Teknőcök film szereplőjeként ismerik"
Hát igen, ez sajnos régóta így van - tehát nem most kezdődött. Egyébként te milyen gyakran viszed az unokáidat képzőművészeti múzeumokba, hogy ne járjanak így?...
"Aki esetleg erre a pályára készül"
Melyikre?
"majd felvételezik a magyar fociból, "elméletben"?"
Erre eddig is megvolt a lehetőség, ha valaki testnevelésből érettségizett, hiszen szóbeli vizsga is van belőle, ahol lehet, hogy épp a magyar foci témáról kell beszélnie a vizsgázónak, és így szerzi meg azokat a pontokat, amikkel aztán felveszik őt egyetemre.
"Így is annyira túlterheltek a gyerekek, a 6-7 óra alap, de egyre több helyen már 8. óra is van"
De ebben már benne van a fakultáció is, aminek a nevében is benne van, hogy nem kötelező. A kötelező tanórák számát a NAT szabályozza. Attól nem térhetnek el az iskolák. Azon felül tarthatnak szakköröket, akármiket, de azok nem kötelezőek.
És a túlterheltségben az is vastagon benne van, hogy a szülők már kb. 7. osztálytól azzal (is) stresszelik a gyerekeiket (is, meg a nyelvtanárokat is), hogy mikor lesz már nyelvvizsga, ahelyett, hogy csak a 12. év végére lenne ez elvárás - a maximalista, meg pánikoló, bizalmatlan szülőkről nem is beszélve, akik már akkor képesek bemenni reklamálni, vagy írni az igazgatónak, ha a tanár négyest mer adni a gyereküknek...
"egyre több az óraszám"
Azzal, hogy a kötelező órák közé most 5 testnevelés van berakva, éppen hogy lazul az órarend, hiszen a tesi legtöbb diáknak nem valami stresszes tanárgy, nincs belőle házi, felelés, nem kell rá készülni, stb. Szerintem nekem is ugyanannyi órám volt, mint manapság, csak nekem nem volt benne ennyi tesi, hanem ahelyett is olyan volt, amire tanulni kellett...
"Tényleg ez a legfontosabb?"
Az ép test, amiben ép lehet a lélek? Igen. Nem? Ha nem, miért járnak edzésre az unokáid?
"de a felnövekvő nemzedék már olvasni-írni sem tud, ha el is bagadozik a szövegen, nem is érti, mit olvas"
Ez mióta az eszemet tudom, téma, úgyhogy inkább hagyjuk is... De azért így futólag említsük meg a szülők egyre jobban eldurvuló mobilfüggését mint tendenciát.
"Az állóképességük is csökkent, elég jelentősen.
Épp ezért vezették be a mindennapos tesit.
"Milyen lenne már, ha szakmábajukban kiemelkedő emberek foglalkoznának az oktatásüggyel? Esetleg újra lenne oktatási miniszter?"
Nem az utóbbitól függ a színvonal. Sokkal nagyobb baj, amit te is csinálsz az előző mondatodban: egy kalap alá veszed a jó szakembereket a kontraszelektáltakkal. Ha a gyerekek egyre nagyobb része azzal megy be az iskolába nap mint nap, hogy a tanár hülye, az a jó tanárok hatékonyságát is nagyban rontja, függetlenül attól, hogy milyen tantárgyat tanítanak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!