Ha a gyermek túl korán kezdi a sulit, mit lehet tenni?
Júliusi születésű. Iskolába ment, mert az óvódai felmérésen iskolaérettnek bizonyult és egy kisbarátja is sulit kezdett, így ő is menni akart.
Én bizonytalan voltam és egyre inkább vagyok is, mert van amiben kiemelkedő (verstanulás - pikk-pakk memorizál bármit), de az írásképe rossz. Nagyon csúnyán ír. Nem is szeret írni. Fejben pl gyorsan számol, de ha matek doga van, épp csak sikerül, mert olvashatatlan. Jár korrepre. Voltunk a szakszolgálatnál vizsgálaton. Ott azt mondták, jót tett volna neki még egy év, de most már lépjek ezen túl. De nem tudok. Félek, ez már érettségiig így megy majd, hogy egy évvel le lesz maradva.
Jártatok hasonlóan? Mit lehet tenni? A tanárnővel többször beszéltem elsőben, hogy esetleg ismételje az elsőt, de ő mindig lebeszélt, hogy unatkozna. Várható, hogy majd hozzáérik a többiekhez? Létezik olyan, hogy egy év előkészítő mondjuk 6. vagy 8. után? Ahol pótolhatná az egy évet, mielőtt gimibe megy. Ha valaki járt így, mit tanácsol?
A szülő kérésére ismételheti az első osztályt. De ha a tanítók szerint unatkozna, akkor elgondolkodnék, hogy igazuk van.
Nem vagy szerintem teljesen őszinte, mert csak az írásképéről beszélsz, de csak amiatt nem kéne korrepetálás. A kéztő csontosodása 6 éves kor KÖRÜL fejeződik be. Addig nem tud szépen írni. Ha nem alakult ki a helyes ceruzafogás és eddig nem foglalkoztak vele, akkor már rögzülhetett a hibás, amivel szintén nem ír szépen.
Azért nem mindegy, mi a valódi probléma, mert ha csak a fentiek, akkor nem lenne érettségiig egy év lemaradás, mert "szépírásból" nincs évente külön tananyag. Ez változni fog, nem tud lemaradni. Ha más is van, akkor lehet hogy a válaszom is tök más lenne.
Dehogy megy így érettségig... Attól hogy csúnyán ír nincs elmaradva és nem is lesz.
Én is júliusi vagyok, én 1 évvel később mentem iskolába mégis vállalhatatlanul rondán írtam mindigis.
8.-ra már rég nem azon múlik a gyerekek teljesítménye hogy júliusban vagy novemberben születettek, már 8-9 évesen sem fejlődnek annyit egy év alatt mint 5-6 évesen, ez csak első, esetleg második osztályban számít.
Inkább az a fontos hogy ő hogy éli meg az iskolát, jól érzi magát vagy folyamatos kudarcként éli meg. Ebben te most tudsz segíteni hogy pozitív legyen a megélése, utólag már nem lehet rajta változtatni, egy plusz évnek akárhova is iktatnád be sokkal negatívabb hatása lenne (az önbecsülésére, önbizalmára, önképére és ez ezáltal a teljesítményére), mint annak hogy egy évvel korábban ment mint mások.
Hát azért eszedbe ne jusson egy évet kihagyatni vele, mert csúnyán ír.
Ebben az életkorban (de ez egészen 18 éves korig igaz) nagyon sokat számítanak a kortárs társas kapcsolatok. Ha beilleszkedett az osztályába, akkor ne akard onnan kiszakítani.
Fejleszteni kell a finommotorikát (kézügyesség)
pl krepp-papírból v újságpapírból ilyen kis "tépőmozdulatok" (akár gyűrhet belőle kis gombócot,és fölragaszhatja egy papírra megrajzolt fa lombjának)
Ceruzát/gyurmát sodorgasson a két tenyere között
kéztorna is lehet jó,pl csuklókörzés, kinyit-ökölbecsuk-kinyit-ökölbecsuk
Ültem bent egy olyan órán, ahol arról volt szó, hogy egy elsős kisgyerek nem tudott szép karikákat írni, és akkor a tanítónő büntetésből (?) azt mondta neki, hogy büntetésből még írjon le 100 karikát otthon(?). És akkor csak nem lettek egy idő multán sem szebbek a karikái, elmentek a gyerekkel a gyerek kezét megröntgeneztetni a szülők, és akkor kiderült, hogy nincsen a gyereknek kifejlődve valami borsócsontja (?) (nagyon figyeltem-füleltem, közelvoltam hozzá, többször is borsócsontot mondott a tanár, b-vel az elején) tehá3t,hog3y egy csont nem fejlődött ki a gyereknek a kezében rendesen. És azt mondta a tanár,hogy ez azért lehetett,mert kimaradtak neki ezek a kis tépőmozdulatok, meg satöbbi; nem volt eléggé a finommotorikája fejlesztve/tornáztatva a keze, én ezt úgy mondanám,hogy "bejáratva a keze",szóvalhogy nem csinált sok ilyen kézügyességfejlesztő tevékenységet, amitől rendesen kifejlődött volna a keze,optimálisan fejlődött volna. Szóval tornáztatni kell a kezét meg mindenféle kreatívságot csinálgattatni vele,pl az a tépős-morzsolva összegyűrögetős -felragasztós, az is pl lehet jó, ceruzasodorgatás is ki lett emelve, gondolom rajzolás is pl jó, gyurmázás, lehet, hogy vágás is jó. Hajtogatni óvodásoknak még nem kell tudni, úgy emlékszem, aztmondták, tőlük ne várjunk el még ilyet, de mondjuk nemtom,egy legyezőt hátha tud, meg negyedére hajtja a papírt,és a szélén benyírbálja, és akkor utána széthajtja,és megnézi a mintát. Ja meg mi még olyat csináltunk oviban, hogy volt egy
A
O
/\
-
ilyen forma (bohócfej sapkával +test kartonból kivágva[ez egy lapból,egyben])
és akkor arra mi rajzoltunk/festettünk arcot,meg hogy milyen a ruhája
és akkor a keze-lába úgy volt, hogy választott mindenki két különböző-színű papírcsíkot, és így ilyen V-alakban 90°-os szögben összetűzte őket az óvónéni, és akkor egyszer egyiket kellett áthajtani az egyik oldalra,másszor a másikat. És akkor ilyen "harmonikaszerű" kinyithatós hajtás lett belőle a végén, és mikot kész lettünk, az óvónéni rátűzte a végtagokat a bohócra. Ja meg még a lábára lett rakva cipő szintén tűzőgéppel. Hogy amikor tűzte össze, rögtön rakott már rá cipőt is. Na,szóval ez is jó.:) De speckó origámis feladatok nem kellenek nekik. Ha viszont már otthonról tud pl kisrepülőt hajtogatni, akkor az gondolom még nem baj. :) De elvárni nem_kell. :)
Szerintem meg nem baj a csúnya írás,ha amellett jól tanul.
Én nagyon csúnyán írok,mert fordítva tanultam meg kerekíteni a betűket.
De soha semmiben nem akadályozott. Kifejezetten jó tanuló voltam,diplomás vagyok, nyelvvizsgám van, stb stb.
Akinek meg nem tetszik, ahogy írok,az ne nézzen rá 🤣
#8 És szerinted a továbbiakban hogy hatna a gyerek önbecsülésére, hogy már első osztályban "megbukik"?
Ne hidd hogy nem lesz egyetlen egy olyan gyökér ember sem a környezetében akitől ezt a beszólást megkapja.
Később vajon mennyire lesz motivált abban, hogy tanuljon ha azt látja nem rossz dolog évet ismételni?
8-as, azért az egészen más, ha az óvodai nagycsoportot ismétli. Az teljesen természetes, nálunk a fél csoport visszamaradt. Nem ideális ez sem, mert az óvoda már nem alkalmas egy közel 7 éves gyerek fejlesztésére, de ott ez még nem szégyen.
Ha az iskolában évet ismétel, a szülő nem fogja tudni úgy tálalni a gyereknek, hogy azt ne vegye kudarcnak. Pláne, hogy biztos lehetsz benne, hogy a társai is csúfolni fogják érte.
Kedves kérdező!
Nem kell évet ismételni a gyereknek, majd behozza. Lehet, hogy még 1-2 évet fog szívni, de be fogja hozni.
Mi így voltunk a lányommal. Az óvodában amilyen képességeket mértek, azokban mind kiváló. Gyönyörűen rajzol, énekel, verset első hallásra megtanul. És nem vették észre az iskolaérettségi vizsgálaton, hogy figyelemzavaros.
Az első osztályban folyamatosan negatív visszajelzéseket kaptunk az iskolában, így elvittem kivizsgáltatni. Kijött a figyelemzavar.
A tanítónő nálunk évismétlést akart, vagy hogy vigyem el speciális iskolába. Egészen elképesztő, hogy a pedagógusok milyen tájékozatlanok. 120-as IQ-t mértek a gyerekemnek, milyen speciális iskoláról beszélünk? Amúgy minden negyedik gyerek figyelemzavaros, csak nem vizsgálják ki. Nem ismételtünk évet, és 2. osztály félévekor elvittem másik iskolába. Ott azt mondta az új tanítónő, hogy nem lát semmi problémát, szerinte félre van diagnosztizálva. Felsőbe már ő volt az osztályelső.
Egyébként ott vannak a tünetek a gyereken, én is látom. De nagyon sok embernek vannak ilyen tünetei, és ha a tanítónő normálisan állt volna hozzá, nem lett volna vele probléma.
Én nem mondom, hogy nálatok is a tanár a gond, de az valóban lehet, hogy kellett volna várni még egy évet az iskolával. Ezt viszont már nem lehet visszacsinálni, majd behozza. Sok mozgás, rajzolás, mindenféle kézügyesség fejlesztő tevékenység, ezek összefüggnek a figyelemmel, és minden rendben lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!