Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Szerintetek mennyire általános...

Szerintetek mennyire általános az, ha egy gyermek kiemelkedően tehetséges valamiben, akkor más képességei nem megfelelően fejlődnek?

Figyelt kérdés
Pl. általánosban kiemelkedően megy az éneklés, zene vagy rajz, de az írás-olvasás elsajátítása nagyon nehezen megy

2021. okt. 29. 10:53
 1/9 anonim ***** válasza:
71%

Mit jelent a kiemelkedően? Tehetségígéretként tartják számon? Tehetséggondozásra küldték? Szakember foglalkozik vele?

Vagy csak a tanítónéni megjegyzi, hogy kiemelkedően jobb, mint a többi?

Nem mindegy.


Azt gondolom, sokszor ami "kiemelkedően" megy, és esetleg foglalkoznak is vele, az a többi rovására mehet, ha nem figyelnek oda a szülők, pedagógusok. És ezért mehet nehezen más.


Az, hogy valami csak simán jobban megy, mint a többi tantárgy, pedig totálisan átlagos. Mindenkinek van valami, amibej jobb, mint másból.

2021. okt. 29. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
37%
Ordas nagy butaság.
2021. okt. 29. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
85%

Szerintem nincs köze hozzá, nem úgy van, hogy itt van 100 tudáspont, elosztjuk, erre a képességre 60 jut, a maradék 10 meg osztozik a 40 ponton..


Szerintem lehet valaki jóképességű úgy is, hogy semmiben sem gyengébb másoknál. Nyilván az átlagnál, azért az ritka, hogy valaki profin szaltózik, hibátlanul olvas, ír/rajzol, énekel és még matekból is zseni, miközben az osztály legnépszerűbb gyereke..


Szerintem az van, hogy amiben jobb a gyerek, azt szívesebben csinálja, így lesz kiemelkedő benne, és igen, ha valamivel többet foglalkozik az megdobja az amúgy is magas szintjét. Viszont nem jelenti egyből, hogy szélsőségesen sokat foglalkozik vele, ami más rovására megy..


Szóval szerintem nem így van. Esetleg azért tűnhet így, mert a kiemelkedő tulajdonsága mellett a kevésbé jó sokkal rosszabbnak tűnik, mint amilyen valójában!

2021. okt. 29. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
25%

Van erre is példa, meg az ellenkezőjére is.

Közismert példák, hogy Einstein jól hegedült, Teller Ede sokáig nem tudta eldönteni, hogy zongoraművész legyen vagy fizikus, Antal Imre humorista/konferanszié zongoraversenyeket nyert fiatal korában, Simándy József operaénekes értett az autószereléshez stb. stb.

De pl. egyik gimnáziumi osztálytársam, aki történelemből versenyeket nyert, majd később régész lett, rengeteget küzdött a matematikával.

2021. okt. 29. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
12%

Szerintem igaz. Aki valamiben nagyon jò, az masban le fog maradni. Èn matekbòl voltam nagyon jò, fenőttkent szervezni tudok alaposan. Ritmusèrzekem semmi, kèzügyessegem, szem-kèz koordinàcióm sem jò.

A gyerekem nagyon jòl mesèl ès talàl ki törtèneteket, nagymozgasai nagyon koran fejlődtek. Finommotorikàja az àtlagnàl kèsőbb indult be, ès az összeolvasàs mèg nem megy neki.

2021. okt. 29. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
87%
Nem az a lehetetlen, hogy vannak jobb és rosszabb képességek, hanem hogy egyikből következik a másik! Én nem gondolom, hogy azért van kappanhangom, mert magas iqm van és gyorsan mászok kötélre és nem volt lehetősége fejlődni a hangomnak.. ugyanúgy végigjártam mindent, amit a többiek, egyszerűen nincs hozzá érzékem. Nem azért, mert a tehetségosztogatásnál csak logikára és mozgásformákra futotta.
2021. okt. 29. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem egyáltalán nem általános, sőt nem is igaz ez az állítás. Létezik azonban az a - szülők számlájára írható - jelenség, hogy "felismerik" a gyerek egy tehetségét és eldöntik, hogy márpedig akkor ebben kimagasló lesz a gyerek. Ennek érdekében tanfolyamokra, edzésekre járatják, beáldozva akár a gyerekkorát vagy a más irányú tanulmányait is, csak hogy pl. élsportoló vagy táncos vagy zenész vagy akármi legyen. Sőt, az ilyen szülők általában megengedőek minden egyéb, a választott szakmához nem kapcsolódó területtel, sőt ők maguk mentik ki/fel gyermeküket az alól, hogy akár alap műveltséget megszerezzen, hiszen minek neki, ha viszi a hátán a tehetsége, meg a tehetségével úgyis sokkal többet letesz az asztalra, mint a többi ismeret együttvéve.
2021. okt. 30. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Teljesen más képességek kellenek a kettőhöz.


Egyik finommotorika, másik kognitív képesség, hogy pl le tudjon másolni pontosan egy ábrát, (betűket), le tudja képezni a betukbol a szavakat, ezeket tanitják tesin is pl tapsra leguggolni, 2 tapsra szaladni, azaz asszociácók, összefüggések, kognitív képességeket. Vagy pl legobol felépíteni a "műszaki rajz" szerint a házat.


Egyfajta tanulási képességet jelent, hogy vissza tudja e adni a hallottakat latottakat.


A rajznál ezt a kéoességet segíti pl az hogy számkódok szerint kell színezni. Pl a 3-assal jelölt etruleteket pirosra, a 4-essel jelolt teruleteket kékre stb.

2021. nov. 8. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
*Magyarán finommotorikája erős, kognitív képessége gyenge.
2021. nov. 8. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!