Szerintetek jogos a 3-as jegy?
Elég gyökér az a tanár :( Már azzal sem értek egyet, hogy ilyen témájú feladatra jegyet adjon a tartalmára.
Amúgy az időgépet feltalálni kéne, nem felfedezni, ezt most inkább neked mondom infóként :D
Meg volt adva, hogy milyen stílusban írjon? Elbeszélés, vagy más? Bár 20 évesnél még nem hinném...
.. Vannak szigorúbb meg kevésbé szigorú tanárok, lehet nem volt túl objektív, de még kell mondani a gyereknek, hogy ez ne vegye kedvét, más tanár másként értékelte volna, nem múlik rajta semmi.
Fizikatanarnonk mesélte egyszer: mikor főiskolás volt, a kollégiumi szobatarsa irodalmat tanult, és egyszer egy kortárs költő versét kellett házi feladatként elemezniük. A véletlen úgy hozta, hogy ez a költő pont a lány barátja volt, így a lány megkerte őt, írja meg az elemzést a saját verséhez helyette. Megirta, a lány leadta, 3ast kapott. Ennyit a tanári osztalyozasról.
14-re:
Csakhogy a kérdező fia nem tért el a tárgytól.
"A téma, hogy milyennek látja a jövőt, mit fog csinálni felnőtt korában, mit szeretne elérni."
Ahogy a kérdező leírta, erről szólt a fogalmazása. Hogy volt benne egy, azaz egyetlen egy darab nem reális elem? Bakker, nem 20 éves fiataltól kértek karriertervet állásinterjún!
Nem tudjuk, hogyan írta meg. Simán lehet, hogy kértek másfél oldalt, ő ledarálta 3 mondatban a megfelelő részt, és utána arról szólt sokkal több mondat, hogy majd az időgépével visszamegy a múltba és megváltoztat dolgokat, VAGY ha arról szólt, a maradék rész, hogy már sokan próbáltak időgépet létrehozni, x meg y is foglalkozottt vele, de arra jutottak, hogy, de majd ő, mert erről meg arról úgy gondolja hogy menni fog neki.. Akkor az sem vágna témába. Rengetegféleképpen elronthatta a fogalmazást, NAGYON kevés az infó, amit a kérdező adott, ennyiből nem lehet megállapítaani, hogy eltért-e. Ha valóban csak fél mondat szól arról, "és feltalálom az időgépet", akkor helyénvaló csak a reklamáció, minden más esetben nem az. Látni kellene, de szerintem arról szólt legalább a fele, mit tenne az időgéppel/hogy találná fel.
Egyébként gyerekem volt sulijában 3ast adtak egy kislány zöld és lila és kék "őszi leveleire", mikor őszi fát kellett rajzolni, mert nem volt valósághű, nem témába vágott, hiába volt nagyon szép a rajz és neki az jutott eszébe a zöldről. Amelyik suliban tanítok ha gólyát rajzolnak, a gólyának bütykös térd kell, hosszabb nyak és hosszabb lábak, különben nem ötös a rajz. A fogalmazásaikat nem látom, de az is ilyesmi lehet.
Jó lenne, ha be lenne fotózva a fogalmazás.
17es, tényleg? Ismerős nemrég jött haza onnan és azt mesélte, hogy az alsó nagyon gyenge kint, hatalmas a váltás a felső tagozathoz képest, amit nehéz a gyerekeknek megugrania, mert alsóban arra koncentrálnak csak, hogy a lemaradókat szintre hozzák, nincs "tehetséggondozás", és elvileg ott ezért ki is állnak a szülők, hogy nem egészen jó a rendszer, ott sem teljesen elégedettek.
Én is meglepődtem a véleményen, de mivel ő tini gyerekekkel látott rá a helyzetre, simán elhittem.
Meg nehéz mérni a "jó tanárságot".. a fejlődés sem az igazi, mert jó képességű gyerekeknél kevésbé lehet látványos fejlődést elérni, amíg okos elhanyagolt gyerekeknél könnyebb.
Ennyi információ alapján én nem tudom eldönteni. A "nem ez volt a feladat" szerintem elég korrekt érv, a hármas talán túlzás, de attól függ, hogy mennyire van egyensúlyban a realitás meg a képzelgés a fogalmazásban.
Azzal egyáltalán nem értek egyet, hogy ilyen fogalmazást a tartalma miatt nem kéne osztályozni, miért ne? Nem arra megy az osztályzat, hogy most a gyerek azt írta, hogy ő állatorvos vagy robotprogramozó vagy mi szeretne lenni, vagy hogy 5 gyereket akar vagy egyet se, és hogy ez "jó" válasz-e, hanem hogy megértette-e a feladatot. Nekünk is kellett ilyen témában fogalmazást írni, még az se volt baj, ha valaki hollywoodi színésznő vagy űrhajós akart lenni, de az már igen, ha unikornisokat akart tartani vagy x földönkívüli fajjal csatázni (ennek az esélyét még fel is lehetne vetni, csak nem mindegy, hogyan). Volt sok más fogalmazásos feladat, ahol kiélhettük a fantáziát.
Különben azt nagyon fontos megtanulnia, hogy ha kap is egy igazságtalan jegyet, az ne szegje kedvét. Ha túl gyakran fordul elő, az nyilván más tészta, de egy esetlegesen jogtalan hármas 10 évesen ne viselje meg túlzottan, nem múlik rajta semmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!