Alsóban a tanár figyelembe veszi nálatok az órarendet vagy olyan órát tart, amilyet akar?
A negyedikes fiunk és az osztálytársak is már tele vannak feketepontokkal, egyesekkel felszereléshiány miatt. Ezzel csak az a agond, hogy én leellenőzöm a táskáját, tehát az adott napra biztos, hogy bepakol, de a tanáruk adott esetben úgy dönt, hogy nem csak olyan órát tart, ami az órarendben van. Volt olyan napjuk, hogy végig matekoztak 5 órában, pedig aznap nem lett volna matek, csak olvasás, nyelvtan, 2*tornaóra, ének. Ebből lett a maratoni matek és a feketepont tenger.
A tanarnő szerint ő minden nap elmondja nekik, hogy másnap milyen órák lesznek, de a gyerekek nem képesek megjegyezni, ezért adja nekik a feketepontokat, hogy így trenírozza a figyelmüket...
A tanarnő szeptemberben vette át az osztályt, 12 gyerek, mindegyikük SNI-s. Csak szerintünk szülők szerint durva ez a motiváció?
Az én gyerekem 3. osztályos és elsőtől ez van. Eddig én cipeltem a táskáját, a többiek bent vannak napköziben és nem vihetnek haza semmit, mindig mindenük megvan/bent van. Az enyém nem napközis, így 3 évig cipeltem a cuccait, bármikor bármi óra lehet, van, hogy meg sem tartanak egy kötelező szakkört, el lehet jönni korábban, mert már beépítették a többi órába, órafelcserélések, elmaradások napi szintűek. Technika, rajz, ének rovására mennek ezek, túl kevés tárgyban tanulják a kötelezőket a tanár szerint.
Én most azt csinálom, hogy a készségtárgyak(etika, ének, technika, digitális kultúra) cuccok mindig bent vannak a suliban, és minden nap csak az irodalom mf, nyelvtan tk, mf, és matek mf, környezet mf van a táskájában, meg az ezekhez járó füzetek. A többi a padban csücsül. Lecke mindig ezekben van, a tankönyvkatalógus.hun meg megnyitom a könyveit(azokba nem szabad nekik írniuk, mert könyvtárik), így ha abban kapnak leckét vagy olvasni valót, neten megnézi, elolvassa esetleg leírja a megoldásokat a füzetbe. Így nem cipel semmi feleslegeset, a padjában meg megtalálja mindig a többit. Nem szakadunk bele a táskacipelésbe. Javaslom neked is.
Van aki elméletileg megjegyzi, anyuka körbeküldte a csoportban, de gyakorlatban hiába pakoltuk be nekik azt, akkor is volt ami kimaradt.
Már én is elkezdtem jegyzetelni, hogy melyik nap milyen órájuk volt, de abban sincs rendszer, mert most pénteken 3 nyelvtan volt, és 1 etika, de előző héten meg matek és tesi egész nap. Az eredeti órarendben meg olvasás, digitális kultúra, rajz, környezetismeret szerepel.
Azzal is próbálkoztunk már, hogy minden cuccot bevisz, de az instant feketepont minden tárgyból, mert ez számára azt jelenti, hogy nem akar odafigyelni a gyerek 😭. Szegénykémnek már van 3db 1-es beirva matekból feketepontokból, pedig dolgozat és felelés még nem is volt. Erre annyit mondott a tanárnő, hogy ha látja a fejlődést, akkor majd kitörli ezeket az egyeseket. Az osztálytársak is hasonlóan állnak.
Náluk semmi nem lehet a padban, papírzsepi sem. A taskákból reggel ki kell pakolniuk a leckefüzetet, a tolltartót es a tanár által kért felszerelést, az üzenőt ki kell tenni a tanari asztalra, a taskákat a tábla alá kell felsorakoztatni.
Ez az eddig években nem volt náluk szokás, de a tanárnő szerint túl zavaró, ha óra közben kezdenek el keresni valamit táskában és így meg tudja ezt előzni.
Közölném vele, hogy a sajátos nevelési igényú (SNI) nem azt jelenti, hogy direkt nehezíted a gyerek életét és szopatod, hanem hogy segíted...
Arról nem is beszélve, hogy különben sem egészséges alsósoknak beba@szni egy napra 5 nehéz órát.
Ha az igazgató is lesz@rja, a fenntartóhoz kell fordulni.
Mondjuk vele is jó lenne azért közölni, hogy nem én kell örüljek annak, hogy van egy teljesen alkalmatlan tanár, hanem ő, hogy még megvan az igazgatói állása, mikor ezek szerint nem tudja végezni a munkáját.
Ha ez így igaz, akkor ez tiszta agypénisz. Egy SNI-s gyerekekkel foglalkozó tanárnak tudnia kéne, hogy nem fogja kinevelni a gyerekekből a problémákat.... Segíteni kell nekik, kihozni belőlük a maximumot, de hogy a bánatban múlna el egy ADHD-s szétszórtsága attól, hogy megbüntetik minden nap a szétszórtsága miatt?
Részvétem, nincs más lehetőséged valószínűleg, de ez így egy nagyon rossz iskolai környezet.
Na most lesz az, mikor előveszitek szépen a jogszabályokat, mert ilyet nem csinálhat.
Kezdésképp:
"67. § [A köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban álló kötelezettségei]
(1) A köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban álló alapvető feladata a rábízott gyermekek, tanulók nevelése, oktatása, óvodában a gyermekek Óvodai nevelés országos alapprogramja
szerinti nevelése, iskolában a kerettantervben előírt törzsanyag átadása, elsajátításának
ellenőrzése, sajátos nevelési igényű tanuló esetén az egyéni fejlesztési tervben foglaltak
figyelembevételével. Ezzel összefüggésben kötelessége különösen, hogy"
Stb.
Nem hinném, hogy az SNI-sek egyéni fejlesztési tervében ilyenek lennének.
Ajánlom a figyelmedben a PTK-t meg a BTK-t.pp
Ez a tanár még sima iskolába se lenne való, nemhogy SNI-s gyerekek közé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!