Első felmérők osztályátlag máshol saccra? Azzal jött haza, hogy majdnem az egesz osztaly kapott kettest felmérőre nyugodjak meg.(alsóban)
Peldának olyat mondott hogy környezetből az volt az egyik kérdés hogy melyik volt az első ország. Anya te tudod?(hát még én sem.)
Most törődjek bele hogy ez ma egy alsó tagozat?
Hát nekem élete első kettese egyetemen volt csak..
Pedig ez ilyen, kedves kérdező. Azért írtam azt, amit az első válaszban.
Nekem már hetedikes a gyerek, van bőven tapasztalatom anyaként a mai magyar "oktatásnak" csúfolt valamiben.
Kb. ötödik év végéig az iskolával keltünk, azzal feküdtünk tanévben, az egész életünk arról a rohadmányos iskoláról szólt. Idióta tankönyveket próbáltunk értelmezni, újrajártam minden egyes osztályt, annyit kellett tanulni a gyerekkel (sajnos SNI-s, ami csak ront a helyzeten)
Se füle, se farka tankönyvek, csak egy példa: a történelem tankönyvből egy az egyben ki van hagyva az őskor. Egy darab szó nincs benne.
A munkafüzetekben sok esetben olyan feladatok vannak, amikre nincs válasz a hozzá tartozó tankönyvben.
Környezetből szenvedtünk még sokat, egész egyszerűen átírtak mindent, pl. hazánk tájai témájához érve lelkesen elkezdtem sorolni a gyereknek, amit még én tanultam ennyi idősen. Hát köszönő viszonyban sem volt a tankönyvben leírtakkal. Csak lestem.
Az már csak hab a tortán, hogy a elképesztő mennyiség a tananyag, fizikai képtelenség végig érni a tanmeneten az órán, így rengeteget adnak fel otthonra.
A pedagógus hozzáállásán ne is csodálkozz, sajnos egyre több a pályára alkalmatlan, mert iszonyú a fluktuáció.
És a kérdésedre a válasz: tőrödj bele, a gyereknek pedig azt tanítsd meg, hogy ne vegye a szívére a rossz jegyet, engedje el minél hamarabb, a lényeg, hogy ő valójában mit tud, nem pedig az értékelés. Ha igényli a jutalmazást, akkor azt te otthon próbáld pótolni, vagy hátha van olyan tanár, aki majd jutalmazni fogja.
Üdv a valóságban!
Alsó tagozatról van szó.
1-4.osztályig alsó tagouatról beszélünk.
Az irdatlan mennyiség nálunk is jelen van, a tankönyvek végére se érnek soha és rengeteg a házi, amit a napköziben nem felügyelnek, nincs kontroll, tehát otthonra marad mindig.
Már most látom a baui nagy tanári hiányjeleket is hogy pl irodalomból nem tudom mi, de nincs kész. (A piros hiányjel mellé oda sincs írva hogy melyik feladatra érti)
3 hiány után helyből behúzzák a karókat is.
Felszereléshiány esetén is.
Ki az aki szerint nem írnak?
Nyilván írnak, írnak az agglomeràcióban, ahol élünk, írnak a suliban, ahol dolgozom és írt a gyerekem is harmadikban, meg tavaly is.
Szerencsére nálunk csak kis jegy, a többi helyen nagy jegy(nem dupla).
Anyuka nyilván frusztrált, csak valami szedált nem lenne, ha gyereke alsóban kettessel nyitná az évet, teljesen normális, hogy látszik rajta, nem egészséges elrejteni az érzelmeket sem nevelési, sem egészségügyi szempontból.
Azt kell mondani, hogy semmi gond, majd kijavítod, ha nem tudtad megtanuljuk. Egyébként én sem tudom, de már tavaly is volt olyan, amit nem tudtam(illetve máshogy, mint a tanár tanította), nem nekem kell tudni, de én is meg tudom tanulni, ahogy ő is.
Tanuljatok belőle, gondolom jobb suliba jár, nem először, év elejére is készülni kell, hogy tudjanak haladni az anyaggal. Mondanám, hogy menjetek gyenge suliba.. de.. hát ne:) értem, hogy ember a szakmunkás is, de ha lehet ne a minimumot célozzuk, egy jó középmezőny nem árt.
3os jegyek már számítanak gimis 8 osztályos felvételihez, de nem is a jegy fontos igazán, hanem a tudás, és az alsós ismeretekre alapoznak Később, kettes tudással nem nagyon lehet alapozni, az ingatag. Tudni érték és fontos, ez viszi előre a világot(a kedvesség meg egybentartja).
Szóval én megérteném, hogy rossz neki, és mondanám, hogy együtt tanulunk rá, hogy kijavítsuk, esetleg kérdezze meg, hogy lesz-e javító belőle.
"Az a probléma, hogy a tanító keze meg van kötve. Előírják a tananyagot, annak mennyiségét, mindent, Ezt kell tanítani, ha akarja, ha nem. "
Ez a duma része a dolognak. Nekem 2 év különbséggel van két gyerekem, és iskolát is váltottunk, és láttam, hogy 2 tanítónő között lehet ég és föld a különbség. Az egyik sni-s gyereket csinált a lányomból, "tanítási zavara" lett szegénykémnek. De pl. ő ilyenek miatt vont le pontot a gyerektől, hogy ott volt egy rajz, írd le mi az, és ő odaírta, hogy medve, de a tanítónő macira gondolt, így nem fogadta el.
A helyesírást úgy tanította, hogy óráról órára feladott 100 db szót, pl. ú, u végű szavakból, o,ó végű szavakból, amit szerinte itthon nekem kellett volna begyakorolni a gyerekkel. 5-kor értünk haza, eleinte próbálkoztam, de aztán feladtam. Minden órán kapott egy egyest a gyerek. A másik tanítónő érdekes módon 1 hétre adott fel 20 szót. Más szülő is felszólalt szülőin ez ellen, az volt a válasza, hogy mi mit képzelünk, neki ebből van diplomája. Amúgy meg ugye nem gondoltuk, hogy alsóban nem kell otthon tanulni a gyerekkel. Hát, őszintén?! Azt hittem, hogy az iskolában tanulnak, és nem nekem kell este otthon, de kis naiv vagyok, tudom.
Aztán meg akarta magyarázni nekem, hogy a gyerekemnek a fogyatékosok iskolájában lenne a helye.
Ma gimibe jár egyébként, tavaly 4,5 volt az átlaga a kis fogyikámnak.
Ma azzal jött haza, hogy újra íratják mindenkivel, mert egy tanulónak lett 3-as, mindenki másnak egyes, kettes.
Este a gyerek már be se akar pakolni másnap a suliba, irdatlan kín vele tanulni már esténként.
Én nem tudom mi lesz itt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!