Mi lehet az oka a rossz osztályközösségnek?
Tudtok rá példát mondani?
Nálatok mi okozza?
Nálunk szerintem nagyon sok múlt az ofő szerencsétlenkedésén. Még sulikezdés előtt volt 1 ismerkedős túra, de aztán mindennel teljesen leállt. Az első 3 évben még próbálkozott, hogy este legyen osztálykirándulásokon csapatverseny, de itt se ő találta ki a feladatokat. Második évtől már több diák akart szervezni, mint résztvenni a versenyen (és ugye még volt egy passzív réteg, aki se szervezni, se versenyezni nem akart).
Ezen túl azt se tudta lekezelni, hogy egy-egy ügy kapcsán mindenki elmondhassa a véleményét. A menő, bulisok mindent eldöntöttek, a csendesebbeknek esélyük nem vot hozzászólni, mert ilyenkor már a menők beszélgettek. (bezzeg, ha rájuk nem figyelt vki... )
Ez összetett probléma.
1. A szülői nevelés, egyéb hatások, amelyek érik a gyereket (Facebook, tiktok stb)
2. A gyerekek öröklött személyisége, ismertem olyan családot, ahol anyuka-apuka teljesen pozitív volt, a gyerek mégis kezelhetetlen.
3. A pedagógus személyisége: Sokan a legjobb jóindulat mellett sem képesek erre a feladatra. Láttam már sok rossz tanárt, és állítom, hogy a legtöbb észre sem vette, hogy mennyire romboló hatású, amit csinál. De vannak sajnos direktben rosszindulatú tanárok is.
Mit értesz rossz osztályközösség alatt? Az is többféle lehet.
A lányomé például azután vált nem túl jóvá, miután beraktak több bukott/problémás/magatartászavaros gyereket, hiába volt előtte egész jó az osztályközösség, az ő romboló erejükkel nehéz mit kezdeni.
De ez többnyire összetett probléma. Az is lehet, hogy van olyan gyerek, aki jól érzi magát az osztályban, más pedig nem, mert pont nem az ő természetéhez hasonló gyerekek kerültek oda.
16-os, nem mondta senki, hogy mindenki mindenki barátja kell, hogy legyen.
De meg kell tanulni elviselni egymást.
Amikor én voltam fiatal, 32-35-en voltunk, évente változott. Mégis lehetett tanítani. Nem zavarták a diákok a tanítást. Voltak barátnőim, és voltak, akikkel nem tudtam mit kezdeni. Mégsem szekíroztuk egymást. Nem csúfoltuk a balkezest, a szemüvegest, vagy a szegényebb családból származó gyereket.
19-es, nyilván az ofő nem tehet arról, hogy milyen az osztályába járó gyerekek személyisége, családi háttere. De meglepődnél, hogy mekkora hatása van. Főleg alsóban, amikor még szinte az egész napot vele töltik a gyerekek.
Felsőben, középiskolában már kisebb a szerepe, de igenis nagyon sokat tud az osztályközösségen csiszolni, ha ért hozzá, és akarja.
Nem arról beszélünk, hogy pl. az ofő magyart tanít, és miatta nem viselkednek a gyerekek matekórán, az két különböző dolog.
De nyilván a többi tanárnak is van szerepe, ha pl. materórán a tanár mindig szidja Pistikét, hogy milyen buta, akkor a gyerekek is feljogosítva érzik magukat azért, hogy a szünetben ők is odamondogassanak neki, netán fizikailag is bántalmazzák. Hiszen azt látták a tanártól, hogy ezt lehet. A tanár meg legtöbbször nem is érti, hogy mi történik, hogy neki mekkora szerepe volt az egészben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!