Otthon mennyit tanultok hétköznap az alsós gyermeketekkel?
#9 Amúgy ez nekem is feltűnt, hogy mi sokkal szebben írtunk 2-3-ban, mint a rokon gyerekek. Főleg, mikor lomtalanítottunk és dobáltam ki a holmikat a szekrényből kezembe került néhány alsós füzetem.
Az ismerős kislány, meg másodikban elfelejti, hogy hogyan kell leírni egy-egy betűt írottan. Pl. Elkezd írottan írni és utána a szó felénél átvált nyomtatottra. Ráadásul év vesztes, a húgomnál majdnem két évvel idősebben kezdte a sulit, és elvileg még nem is volt azok között, akiket az óvoda vissza akart tartani, csak protekciós volt és szülői kérésre kiállítottak neki papírt.
Viszont a tabletet profin kezeli kb. 3 éves kora óta és heti többször játszik VR szemüveggel.
Külön tanulószobás tanár? Ez mekkora luxus. Nálunk az ofő van napköziben is, 14-15ig van a tanulásidő, rajta kívül nincs váltótanár, mindent ő tanít, egy ped. asszisztens van délután, aki átveszi 3kor a csoportot,( de már előtte is ott van néha olyan 1-2 körül segíteni, vagy ő helyettesíti a tanórákat, ha a tanár beteg.. ), hogy a tanárnő 3kor le tudjon lépni, mert reggel óta bent van.
Értem is, fáradt, nagyon sok munkája van, a gyerekek kikészítik az embert. Táblánál nem gyakorolnak tanulószobán, a helyükön írják a leckét(vagy játszanak és nem írják), a végén mindenki kiviszi a füzetét, tanár ellenőriz, ha nincs semmi hiányjel, ha jó pipa, ha rossz átírja másikra, a gyerekem szerint ül a tanári asztalnál, a gyerekeknek meg csendben kell lenni tanulási idő alatt.
Luxussuli a tiétek, a miénk sima állami, még nyelvet sem tanulnak alsóban, hogy "ne terheljék" őket, illetve szerintem azért, mert normális ember nem megy nyelvtanárnak ilyen kevés pénzért. Elsőben többször volt 4 órája az osztálynak, most csak egyszer van egy héten, hogy 11:40kor végez a gyerek, a többin öt, 12:45kor végez, illetve ebéd miatt 35kor... sok kamu óra van, amikor rajz, ének, tesi helyett udvarra viszik őket szaladgálni.
Lehet nálatok tanulnak is, sulit kellene váltanunk:)
Nem dolgozok, GYOD-on vagyok. Sajnos nem tudom előbb elhozni, mert a tesókat is hozom-viszem suliba és fejlesztésekre, neki legalább az helyben van, így végez 5 körül (2×TSMT, 2×logopédia). Pénteken 16-kor hozom el, mert csak 15:10-re érek oda és 15 óra után nem lehet kikérni, mert 15-16-ig tanulnak (elméletileg).
Ő auti, ADHD-s és enyhén értelmileg is érintett.
Sajnos tőlünk messze van a suli, több mint 1 óra az átszállások miatt és akkor még nincs semmi egyéb gubanc. Közelebbibe már ovi óta várólistán vagyunk.
"Ő auti, ADHD-s és enyhén értelmileg is érintett."
Értelmi sérült is? Akkor nem több gyakorlás kell, hanem egymi, ott pedig pláne nincs terhelve, ha sokat bent kell lennie. Ha jelenleg egymibe jár, és még ott is gyakorlás kell neki, akkor rossz tanrendben tanul VAGY kellene egy kis ritalin, a figyelmére. Nem tud tanulni, ha nem tud figyelni szerencsétlen, pluszgyakorlással sem. Ha ADHD gyógyszerrel is csak ennyire futja az egymi 3. osztályban, akkor viszont lentebb kellene adni a szintből és megint kivizsgáltatni azt az iqt, mert lehet jobb helyen lenne a középsúlyos értelmi sérülteknél.
Milyen iskolába jár? Speciális iskolába? Ha normál suliban, akkor én örülnék, hogy elvégzi kettessel, ha egymibe, akkor nagyon aggódnék, hogy ez nem csak enyhe értelmi sérülés, ott tényleg alacsony a színvonal, ha azt sem tudja megugrani már harmadikban(kb akkor veszik a szorzótáblát), akkor az már komoly gond. Keresd fel a helyi önkormányzatot, nálunk pl tartanak ingyen hátrányos helyzetűeknek tanulószobát a közösségi házban. Igaz, hogy sok roma kisgyerek van ott rossz környezetből, de legalább ingyen van.
Integráltba jár.
Szegregáltra azt mondták, hogy túl jó kepességű hozzá. Sajnos nyelvtanból 2-es, irogalomból és matekból 3-as lett. Matekból 3,86-ra kapott hármast, hogy motiváltabb legyen. Nekem inkább úgy tűnik, mintha el akarná venni a kedvét a tanulástól, mert most nagyon le van törve.
Ez az osztályfőnök csak december eleje óta van, az előző sajnos felmondott. Eddig minden jó volt, ha valami lemaradt azt hétvégén pótoltuk, most viszont megmondta a gyereknek, hogy ez így kevés és ha nem kapja össze magát meg fog bukni. Még nekem is túl gyors a váltás, hát még neki!
Masodikos, Adhd-s a lanyom. Amikor napkoziben van 4ig, akkor altalaban nem tud minden hazit befejezni ezert itthon meg fel-1orat eltolt vele es altalaban segitenem kell.
Ha el tudom hozni ebed utan akkor itthon 1-masfel ora mire mindent megcsinalunk egyutt. Mostanaban enekbol sok kottat kell szolmizalva megtanulni, az nagyon nem megy neki, 2ora/dal a raforditott ido kb...
Na, túl vagyok egy fogadóórán, amin sikerült a tanárnőt lesokkolnom, mert most döbbent rá, hogy a fiam az osztály SNI-s gyereke. Ő eddig abban a hitben volt, hogy egy másik kisfiú az... Én ezt nem értem, még az e-naplóban is ott van, hogy SNI!
Már teljesen más hangnemben beszélt velem, azt mondta, hogy a nehézségeihez képest szuperül teljesít a gyerkőc. Azt mondta, hogy a jegyei sem ilyenek lettek volna, ha tudja, hogy ő az, mert így nem kapta pl az extra időt sem a dolgozatoknál és nem neki adott lehetőséget az órán kívüli nyugodt felelésre sem. Na, remek! A végén pedig megkérdezte, hogy a másik gyerek szülei miért nem tiltakoztak amikor a gyerek nehézségeiről beszélt velük, mert mint kiderült őket emiatt már decemberben és januárban is behívta fogadóórára... Mondtam, hogy ezt tőlük kérdezze meg.
Most még nem tudom eldönteni, hogy dühös legyek vagy nevessek a dolgon, mert ez engem is totál váratlanul ért.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!