Melyik a leghatékonyabb módszer írásképet gyakorolni es hogy ne hagyja le az ékezeteket, ne hagyjon ki betűket másolásnál? 2.oszt.
Gyakorolnom kell vele.
Elsőben még minden rendben volt.
2.osztályban azt hittem majd önállóan dolgozik, önállóan csinálja a házit. Így kissé levettem a kezem róla:(
A teljesítménye, írásképe radikálisan leromlott 2.osztály első félévben.
Magyarból egyeseket kap.
Az irásképe olvashatatlan, betűket kihagy, oda se figyel, egy 4 soros szöveget nem másol le pontosan, pl játszik az neki "jaszik", ha nagybetűvel kezdi a szót, utána leírja kisbetűvel is pl "H hernád"
Kész katasztrófa.
Célirányosan szeretnék vele gyakorolni es nem úgy, hogy napi több órát írunk, másolunk, diktálok, és nem fejlődik semerre.
Konkrét módszer kellene helyrerázni.
Köszi a választ!
Akkor fokozatosság.
Igen este 6 kor kb
Elsőben elfáradtam a sulitol
Ha másodikos, akkor 8 éves. Egész nap iskolában van. Este 6-kor a koncentrációs képessége, türelme és figyelme kb 0 lesz. A gyakorlás nem lesz hatékony. Fel fog ugrálni a székről, te pedig 1 hónapon belül feszült és ideges leszel már a gondolatra is, hogy gyakorolni kell.
Én elvinném szemészetre (esetleges rejtett kancsalságot kiszűrni) és diszlexia szűrésre. Ha minden negatív, akkor beiratnám valami koncentrációt igénylő sportra pl karate.
A tanító nem mond semmit, hanem szórja kifelé az egyeseket a tudáspróbakra, dolgozatokra.
En vettem fel vele a kapcsolatot, kértem, hogy határozza meg nekem azokat a területeket, melyekben nagyfokú a lemaradása, mert megkezdem a felzárkóztatást.
Erre reagált, hogy hosszú tövif magán és mássalhangzók, a többit, hogy betűkihagyás, betűcsere, a félévi értesítőben láttam.
Jelenleg a betűformázásra(olvashatóság), ékezetekre(magánhangzókra) mentem rá. Plusz most tartanak a j, jj, ly, lly-nél. Abszolut nem érzi mikor pontos j, mikor nem, mikor duplázzuk, mikor nem(gólya, éjjel)
Olvashatatlanság azért van, mert kapkodva gyorsan le akarja tudni es otthagyni az egészet. Ha minden betűt egyesével formáztatok, akkor ír csak szépen.
Motiválhato azzal pl ha kész az oldal megállás nélkül(képes lenne minden szó után otthagyni az asztalt), akkir játszunk kísérletezős játékot.
Ilyenkor kisangyalként csinálja.
Csak épp alap kötelességtudatnak is lennie kéne jutalom nélkül.
Az enyém is szépen írt, amíg nem kellett kötnie a betűket, tehát csak 1-1 betűt írt le. Amióta köti, azóta a vonalat sem találja el.
j-ly nem "érzés" kérdése, hanem tanulásé. Ahogy bővül a szókincs, egyre többet olvas, majd megtanulja, mikor melyik. Van a könyvek végén még 2.-ban szószedet meg rövid szöveget másoláshoz/tollbamondáshoz, abból lehet gyakorlolni (órán is ezt teszik). Nálunk a felmérők is abból voltak, így volt, hogy a gyerek már 3-4x leírt szöveget írt órán jegyre.
Motiváló lehet, ha nem nyúzod 8 órányi tanulás után otthon még.
Másoljon le 10 szót. Ha hibátlan, akkor következő nap 9-et, majd 8-at. Ha van benne hiba, akkor (természetesen javítsa) következő nap +1-et az előzőhöz képest. Ez nem megerőltető, max pár perc, és látja, hogy 10 nap alatt, ha odafigyel, akár vége is lehet (és esetleg csak a következő rossz felmérőeredmény után kezditek újra).
Köszi a tanácsokat!
Napi szinten kell vele gyakorolni, ahogy látom
Remélem 2. félevre javítunk, behozzuk rendesen és nem marad le matekból ez miatt.
A nyelvet már igy elengedtem
Sportra se jár..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!