Az általános dolog, hogy a megírt dolgozatot csak leosztályozzák, de nem beszélik át a gyerekkel?
Gondolom az is tanulságos ha látja hol hibázott.
Nálatok hogy szokott lenni?
A fiam negyedikes, és megbeszélik a dolgozat után, hogy mit hogyan kellett volna. Nem egyesével minden gyerekkel, de elmondja a tanár, hogy melyik feladatnál mi lett volna a jó megoldás. A gyerek ha figyel, le tudja vonni a következtetést.
Szerintem ezt még később is illik megtenni. Igen, időbe telik. De az a lényeg, hogy a gyerek tanulja meg az anyagot, és a hibáiból tanul a legjobban. Ha tudja, hogyha ezt másképp írta volna, meglett volna a jobb jegy, azt egy életre megtanulja. A lányom 7.-es, de nála is szinte minden tantárgyból megteszik ezt a tanárok. Matekból biztosan. És az valóban még egy óra dolgozat után. Le is vannak maradva, de én soha nem értettem, hogy minek rohan a tanár. Hogy be tudja írni a naplóba, hogy átvette az anyagot? De ha senki semmit nem ért belőle, akkor mi haszna volt belőle?
12-es, jónak magyarázod, mert én pályaelhagyó tanár vagyok. És én mindig átbeszéltem a gyerekekkel a dolgozatot. És senki nem cseszegetett emiatt. És mint írtam, a gyerekeim tanárai is megteszik.
Ismétlem, hiába írod be a naplóba, hogy megtanítottad, ha átrohantál az anyagon, és senki semmit nem értett meg belőle, akkor nem tanítottad meg. Persze az a lényeg, hogy le van adminisztrálva.
Amúgy matekból a lányomék a tankönyv utolsó egyharmadát át sem vették, felszín, térfogat, kerület, terület, ami van felvételin is. De a tanár nem annyira aggódott emiatt, úgy látom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!