Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Az általános dolog, hogy a...

Az általános dolog, hogy a megírt dolgozatot csak leosztályozzák, de nem beszélik át a gyerekkel?

Figyelt kérdés

Gondolom az is tanulságos ha látja hol hibázott.


Nálatok hogy szokott lenni?


2021. jún. 13. 04:39
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
70%

A fiam negyedikes, és megbeszélik a dolgozat után, hogy mit hogyan kellett volna. Nem egyesével minden gyerekkel, de elmondja a tanár, hogy melyik feladatnál mi lett volna a jó megoldás. A gyerek ha figyel, le tudja vonni a következtetést.

Szerintem ezt még később is illik megtenni. Igen, időbe telik. De az a lényeg, hogy a gyerek tanulja meg az anyagot, és a hibáiból tanul a legjobban. Ha tudja, hogyha ezt másképp írta volna, meglett volna a jobb jegy, azt egy életre megtanulja. A lányom 7.-es, de nála is szinte minden tantárgyból megteszik ezt a tanárok. Matekból biztosan. És az valóban még egy óra dolgozat után. Le is vannak maradva, de én soha nem értettem, hogy minek rohan a tanár. Hogy be tudja írni a naplóba, hogy átvette az anyagot? De ha senki semmit nem ért belőle, akkor mi haszna volt belőle?

2021. jún. 14. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%
Gondolj bele 11-es a tanár helyzetébe, hogy miért is kell rohanni. Nagyon szeretnénk átvenni rendesen megbeszélni a feladatokat, de akkora az anyag, hogy ez nem mindig lehetséges. A tanári fizetés nulla és rengeteg plusz munka ha otthon egyesével a dolgozatok kiértékelése mellett még fűzünk is hozza valamit. Jöhet egy ellenőrzés, hogy tartjuk e a tanmenetet, vagy egy felvételi/érettségi. Hiába szeretnénk, hogy mindent is mindenki értsen/át tudjuk beszélni, nincs rá idő. Ha szakítunk rá akkor meg azt kockáztatjuk, hogy egy továbbtanulás esetében nem minden kötelező anyagot fogjuk tudni érinteni. Ez nem a mi hibánk, hanem az oktatási rendszeré, hogy ki***tt nagy anyagot keves óraszámaba akar beletuszkolni. És akkor ne beszéljünk azokról a tanulókról, akik akkor sem tanulnának...
2021. jún. 14. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:
Én egyáltalán nem azt akarom, hogy külön a gyerekemnek magyarázza, amit nem ért. De abban lehet szerepe, hogy a gyerekben kialakul e az igény, hogy meg akarja tudni mit hibázott. Ha erre csak úgy ad lehetőséget, hogy a szünetben kell rá időt szakítania a gyereknek, akkor szerintem nem kell meglepődni, ha az alsós tanuló inkább játszani megy.
2021. jún. 14. 20:16
 14/14 anonim ***** válasza:
50%

12-es, jónak magyarázod, mert én pályaelhagyó tanár vagyok. És én mindig átbeszéltem a gyerekekkel a dolgozatot. És senki nem cseszegetett emiatt. És mint írtam, a gyerekeim tanárai is megteszik.

Ismétlem, hiába írod be a naplóba, hogy megtanítottad, ha átrohantál az anyagon, és senki semmit nem értett meg belőle, akkor nem tanítottad meg. Persze az a lényeg, hogy le van adminisztrálva.

Amúgy matekból a lányomék a tankönyv utolsó egyharmadát át sem vették, felszín, térfogat, kerület, terület, ami van felvételin is. De a tanár nem annyira aggódott emiatt, úgy látom.

2021. jún. 15. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!