Második osztály nyelvtan hibapont-rendszert hol tudom megnézni?
Másolás, tollbamodásnál a hibahatárokat, illetve azt hogy melyik hiba mennyit jelent (ékezet, betű kihagyás, betű elírás, kis-nagybetűk).
Tollbamondás és másolás között is van a hibahatárnál különbség?
Utolsó hozzászóló - pont ezt érzem, hogy le van terhelve a gyerek, meggebed a tananyagtól, leckétől, számonkérésektől és mégsem lesz ebből stabil alap, amire később építeni lehet. Plusz a kedve is elmegy az egésztől.
Nálunk is volt ez az értékelés másolásnál, 1 hiba 4es, 2 hiba 3as stb.
Tollbamondást nem is tudom, hogy értékelik, azt alig írtak még. Talán egyszer ebben a tanévben. (3. osztályos)
6-osnak!
"Másodikban még a 3 hiba tuti jeles volt nálunk (még negyedikben is az)"-írod.
Ez attól is függ, hogy milyen anyag számonkérésével függ össze a tollbamondás szövege. Ha betűtévesztés, akkor is jelzi a tanító, de nem von le jegyet.
De ha pl. rövid és hosszú magánhangzó a téma, és abban vét, akkor ahány hibafajta (!), annyi jegy levonás. Ugyanis ha pl. a szóvégi -ó; -ő helyesírása az akkor tanult téma, és következetesen vét, akkor az azt jelzi, hogy még nem tudja.
Tehát nem az számít, hogy hány hiba, hanem az, hogy milyen hibafajta, tanulták-e már annak a szónak a helyesírását, vagy azt a helyesírási szabályt, amiben hibát vétett, stb.
A másolásnál pedig nem csak a szöveghűség, pontosság, hanem a külalak is szempont. Gondolom, a külalakot külön osztályozzák, vagy pontozzák.
Mindenesetre nem szabad megsértődni. A javítás, pontozás célja nem "megtorlás", nem "büntetés", hanem a pillanatnyi tudás szintjét jelzi, és további gyakorlásra ösztönöz.
Tanítottam én is alsóban. Van, aki azt mondja, hogy ne a hibákat keresse a tanító, hanem a jó megoldásokért dicsérje. Ez álságos és káros gyakorlat lenne. Van olyan tárgy, melyben valóban hatásos pedagógia lehet, pl. a testnevelés órán. De ott is fontos rámutatni a hibákra, mert akár balesetveszélyt is okozhat, ha korrekció helyett csak dicsérem.
Ha nem keresem a hibákat, akkor sosem tanulja meg, hogy mi a helyes megoldás, bármelyik tárgyról van szó.
Igen, tisztában vagyok vele, hogy a következetes hiba csak 1x hiba. Mint ahogy azzal is, hogy ha nem tanulta még mondjuk a hosszú kétjegyű mássalhangzó elválasztását, akkor nem hiba, ha rosszul csinálja. Mondjuk azt gondolom, hogy ez nyilvánvaló.
Külalakot nálunk sehogy nem értékelik, amíg felismerhető gond nélkül az írás. Ahol gondolkodnia kell a tanítónéninek, hogy az most a vagy o akart lenni, ott pedig egyértelműen hibának jelzi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!