Mit várnátok el a tanítótól ebben a helyzetben?
30 fős osztályba jár egy papírral igazolt magatartás zavaros (tanulással, beilleszkedéssel is gondja van).
A napi fegyelmezési esetek kb 70 %-át ő teszi.
A tanító órán próbálja az "apróbb" dolgait figyelmen kívül hagyni, de a jelentősebb helyzetekben (veszélyes vagy nagyon zavaró) szól neki. Az osztály többi tagjánál az "apróbb" dolgokért is szól a tanító, nem is mennek el addig, mint az az említett tanuló.
Szerintetek ez így jó? Vagy meg kellene állni órán mindenért, amit csinál ez a problémás tanuló? Mit szólnátok, ha a ti gyereketek egy ilyen osztályba járna? Szünetben is sokat vitázik, veszekszik. De az is igaz, hogy az osztály szemében ő bűnbak, mindenért őt hibáztatják.
A tanító próbálja leadni az anyagot. Ha fegyelmezné mindig azt a gyereket, semmivel sem haladnának.
Osztályból ki nem teheti, gyakorlatilag lehetősége nincs rá, hogy a többi gyereket úgy tanítsa, hogy teljesen az anyagra figyelhessenek. Ezt hívják integrációnak.
Itt a szülőnek van választási lehetősége: marad a gyerek az osztályban és reménykedik a csodában, vagy elviszi egy másik suliba.
Ha hagyja, hogy mindenért őt hibáztassák, az komoly probléma. Szegény gyere így se érti a környezetét, nem hogy úgy, hogy mindenre negatív reakciót kap, pozitívat sose. Így azt érzi, hogy mindegy, mit tesz, mindent csak rosszul csinál, semmit se tud jól. A dicséret lenne neki a világítótorony, ami úton tartja, hogy merre kell haladnia.
A tanárnak tudnia kell kezelni az ilyen gyerekeket. (Mondjuk pár kérdéssel feljebb a tanárnőci szerint se fontos, de hagyjuk, egyre kevesebb az olyan tanár, aki alkalmas a pályára.)
Egy átlagos 20-30 fős osztályban 20-30 különböző gyerek van, statisztikai alapon 5-6 SNI-s lehet köztük. Vannak olyan régiók, ahogy a tanulók fele HHH, ott azzal is viselkedési problémák vannak, aki neurotipikus. Meg más egy elit gimi, ahol az SNI-s gyereket 9 hónapos korától vitte anyuci kétféle fejlesztésre.
A tanárnak tudnia kell, hogy mi okozza a gyerek viselkedését. Figyelemre vágyik, unatkozik, direkt kitol a többiekkel, nem képes nyugton ülni, nem képes csendben maradni, stb. Ennek megfelelően találhat megoldást.
Amíg az osztályközösség kizárja a gyereket, addig nem lesz megoldás.
A tanító jól csinálja.
Más kérdés, hogy ilyen gyerekeknek pont ezért lenne jobb egy kis létszámú osztály.
Ha az osztályközösség elutasító a gyerekkel szemben, azt kéne kezelni. Érthetőek az osztály okai, amiért "besokallnak" egy-egy ilyen kisgyerekből, de ilyenkor szoktak pár konfliktuskezelő órát tartani, néha sokat segít.
5!
És hova vinned? Csak mert mindenütt van vagy btmnes , vagy snis gyerek
Tanító vagyok, de nem hozzám jár, hanem a barátnőmhöz.
Ördögi kör, mert a gyerekek a problémás magatartása miatt zárják ki (ehhez jön egy bicskanyitogató stílus is). Persze én értem, hogy egyik jön a másikból, de a másik sem fogja kedvelni, ha ilyen.
Helyettesítek náluk egy ideje. Pl. Matek óra. Mindenki kinyitja a tankönyvet, ő meg előveszi a temperát és festeni kezd a kézfején!!!! Nagyon kedvesen, mondom CSAK NEKI, halkan, hogy tedd most el, mert le fogsz maradni, haladj velünk, olyan ügyes vagy. Erre földhöz vágja a tankönyvet és karba tett kézzel ül velem szemben.
De ez napi 100x megtörténik. Nem szidom le, nem kiabálok vele. Sokszor megpróbáljuk nem észre venni. Ha ügyes agyon dicsérem. Önbeteljesítő jóslatot alkalmazom: te olyan ügyes vagy, próbáld meg! Ha vitáznak nem teszek igazságot. De azért ha belerúg a másikba, csak nem hagyhatom szó nélkül. De erre minden alkalommal reagálni lehetetlen. Ez akárki akár mit mond, nem egy tanító szakterülete. Így meg kb mindenki szenved.
A stílust meg otthonról hozza, anyuka ugyanez. Így még nehezebb vele. Nagyon lekezelő. Emiatt már alig szólok neki. Pedig engem szeret, mert rajzol nekem, ölelget szünetben, ha eljövök mondja, hogy kár. De ez nem állapot.
Ez a gyerek részéről egy figyelemfelkeltő magatartás + a szabályok próbálgatása.
Nálunk eddig csak olyankor volt ilyen magatartás, ha nagyon súlyos családi gondok történtek a gyerek szeme láttára. (Ilyen viszont többször is.) A negatív figyelem is figyelem.
Nálunk egy régebbi ilyen esetben gyámság alá vétel, pszichológus és az új gyám (nagymama) nagyon szoros együttműködése segített.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!