A krétában sem lehet látni az osztály eredményeit? Nincs viszonyítási alapom.
Nemrég kezdte a kicsi az iskolát.
Olyan zavaró, hogy semmiben soha nem tudom hogy középmezőnyös e, vagy messze le van maradva, vagy megnyugodhatok e.
Random számolgatjuk a piros pontjait, a fele amit bele sem lehet számolni, iskolában elhagyott gyakorlólapokon van, amikor százalékos értékelések vannak, sem tudom hova tenni, hogy most ez jó vagy nem.
Csak mert èrdekelne ha az egész osztàly 90%-100-os lenne, gyerekem egyedül meg 70-80%?
Jelenleg nagyon stresszel, aggódom, nincs viszonyítási alapom sem.
Ez ilyen, szokjam meg?
Krétába még nem tudtam bemenni, nincs eszköz hozzá.
1.o
Engem csak a tanító ijesztget.
Csak ezért kezdtem aggódni!
Azon is ki van akadva, hogy nem javít visszafelé.
Majd ezt is gyakoroljuk, hogy hibás adatokat írok neki, hogy javítsa ki. Hogy kialakuljon benne az "ellenőrző/hibakereső szemszög".
Igazàból én úgy vagyok vele, hogy a gyerekek eleve tanulnak.
Most tanulják meg, hogy az apró műveleti jelek miket jelentenek, külön figyelni kell rájuk, mert váltakoznak és a hibákat kiszűrjék, stb.
Ez egy tanulàsi folyamat.
Nem csak összeadni kivonni tanulnak a gyerekek.
De úgy néz ki ez kevés lenne? Már rég tudnia kéne ezeket az oviból? Pl a matematikai hibakeresést a kakukktojás játékokból?
Lehetne beszélni a tanárokkal, fogadóóra formájában. Illetve úgy tudsz jó képet kapni a gyerek képességeiről, ha leülsz vele, és amit neki kell tudni, gyakorlod vele. A Krétát telóra is le tudod tölteni, ott minden százalékot bevisznek. Illetve, volt nem régen egy szöveges értékelésetek, abból is lehet tájékozódni. A Kréta mindenképpen kell, hogy legyen.
Egyébként, ha otthon megy neki, akkor nincs gond a képességeivel. A figyelem majd jön magától, illetve a kötelesség, felelősségtudat.
Majd ha pl. 3-ban is hármasokat-ketteseket ír, akkor van gond. De szerintem a szülő, ha nyomon kíséri a gyerek tanulmányait, akkor tudja, mennyire gyors a felfogása. Volt egyébként fogadóórára lehetőség, még októberben, kellett volna kérni időpontot, ha kérdésed van.
Az meg, hogy milyen az osztály, semmit nem jelent. Én se tudtam semmit, ráadásul be is zavar. Osztályátlagot második félévtől fogsz látni a Krétán. De egyáltalán nem érdekes, hogy most a matek 4,5 az osztálynak, vagy 4,7. Most nem mindegy? :-)
Köszönöm a válaszod. A telefonom memóriàja nem elég erre, a memoriakàrtya is tele van.
Van egy amortizált céges laptop a munkahelyen, azt szeretném ilyenekre, vagy esetleges online oktatásra, csak még nem mertem elkérni/kölcsönkérni.
Már elkezdtük gyakorolni a pl hibakeresést. Kezdi meglátni a hibákat. Csak még a helytelen adatok megkavarják azaz egy többszörös tagú képröl "leírt" összeadàsi müvelet elejét kijavitja már, de a végét nem figyeli.
Pl lerajzolok 5 szem cseresznyét 3 körtét 4 almàt, es leírom hogy ez 2+4-1=3
Erre elkezdi kijavitani hogy 5+3 es folytatja -1= 8, mert csak az 5+3 müveletet végezte el.
De ha nem írnék alá semmit akkor leirja magátol, hogy ez 5+3+4.
De hibás adatokkal még belekavarodik a javitásba is.
Amiket a dolgozatàra írt a taníto, mármint ahogy írta, abból süt az, hogy szinte ordít és sík ideg. "többször is visszaadtam hogy javítsa ki, nem tette, nem érdekli!!!!"
Visszaírtam hogy a gyermekem akkor szokott érdektelennek tünni mikor nem érti egyszerüen hogy mit kérnek töle. Ö még az önellenörzés fogalmàt csak tanulja.
Szóval oké hogy felnött vagyok meg anya meg minden, de én szabályosan félek a tanítótól. Nekem nem hiányzik ez hogy szidja majd a gyerekem fogadóórán.
És nem vagyok biztos abban hogy vajon tényleg jo ötlet e hibás adatokkal megkavarni a gyermekem.
Elöször be kellene rögzülnie az ujabb és ujabb egyre összetettebb műveleteknek is szerintem.
Sajnos lehet, hogy tényleg kifogtatok egy intoleráns nőt, de én pont ezért is kérnék fogadóórát, hogy megismerjem. Menj be a pároddal, ketten utána le tudjátok vonni a konzekvenciát, nagyjából ki lehet ismerni. Sajnos a kommunikáció sok helyen már nem működik, nálunk sem amúgy. :-)
Ha pedig később azt látod, hogy a gyerek stresszes, frusztrált, nem akar menni, hasonlók,akkor sajnos el kell gondolkozni vagy másik évfolyamon, vagy másik sulin. Az nagyon nem lenne jó, ha az alsós évek rosszul telnének el.
Erre a Krétára esetleg a férjed nem tudna regisztrálni? Vagy más családtag, barátnő, az is jó lenne.
Bocs, de baromság, amit csinálsz. Ha magától az ábra alapján le tudja írni helyesen a számolást, akkor minek kavarod össze?
Nyomatékosan fel kell rá hívni a figyelmet, hogy mindig újra olvassa el, nézze át. Majd megtanulja, hogy kell. Nekünk ez 3. év végére sikerült.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!