Elméleti kérdés. Tegyük fel nem lenne az általános iskolàban soha felnőtt. Pl udvari szünetben. Mi történne?
Van az a Legyek Ura c film. Ahol egy szigetre kerültek gyerekek és egyre jobban elvadultak, a végén már egymást gyilkolták.
A valóságra lennék kíváncsi tanítói panaszok miatt, ugyanis kezdenek befásulni abba, hogy nevelői hozzáállást is igényelnek a kicsik, nem csupán a tanítást.
Viszont 6 évesekről van szó.
Nem akarnak velük foglalkozni, pl szünetben teljesen el vannak engedve "vadulnak".
Engem úgy elgondolkodtat azért hogy mit lehet elvárni kicsiktől?
Nézzünk egy elméleti tesztet.
Eresszünk össze mondjuk akàr extrém jol nevelt 4x 30 fő 6-7 évest.
Ebből felnőtt nélkül mi lenne? Mi várhato el tőlük? Nem fognak pocsolyában fetrengeni?
Régen is volt a pedagógusoknak nevelő szerepe.
És a nagy kérdés. Mégis mit tehet a szülő ha ő ott sincs eleve az iskolában ahol a fejetlenség megy mert ők nem tudják megoldani?
A gyerekek otthon jók.
Senkinek nem fetreng a gyereke pocsolyàban nyakig a szülő mellett és jelenlétében.
Ha állandóan strukturált programok és irányítás alatt vannak, annál vadabbak lesznek, ha egyszer "kiszabadulnak", kell hagyni őket vadulni is egy kicsit, persze csak amíg biztonságos. De ezzel tanulnak interakciót, konfliktuskezelést. Fontos az élethez. Nem lehet állandóan a kezüket fogni, se megvédeni őket egymástól.
Ha a 15 perces szünetben szerinted tudnak számháborúzni, vagy gyereket nem láttál még, vagy számháborút.
Igen ezt én is igy látom. Tanulniuk kellene azt is valoban hogy önálloan feltaláljàk magukat, önszabàlyozzàk magukat.
Valójàban meg sem tudom ugy fogni a dolgot.
Csak kérdések vannak a fejemben.
Hogyhogy nem tudja az iskolai pedagogia megoldani azt hogy ennek a fejlödésnek egy stabil talajt ill egy jó irànyt adjon/mutasson, es ne Legyek ura legyen belöle? Hogyhogy beleőszülnek? Mit tehet a szülő?
Nekem uj és hihetetlen az hogy ilyen létezik egyáltalán. Hogy ezej a nagy kérdések eg suliban.
Nem àm az hogy kiből mi lesz, ki milyyen tehetséges, kinek mik az erösségei gyengeségei, vagy amiröl egy iskolànak szerintem szólnia kéne, hanem a magatartàs van porondon meg egy pocsolya az udvaron. Nem térek magamhoz igazàbol. Error.
11-es vagyok.
A Legyek Ura egy extrém helyzetet bemutató fiktív történet (egyébként eredetileg könyv, nem film, de ez mindegy). Nem lehet belőle kiindulni, kb egyetlen olyan pontja sincs, ami ma megvalósulhatna vagy bármennyire is reális lenne.
A kérdésedre visszatérve, hogy ez most hogyhogy probléma és régen miért nem volt az; szerintem túl összetett a kérdés és itt nem vagyunk szakértők (én legalábbis semmiképp se), hogy megválaszoljuk. Nekem az a véleményem, hogy csomó gyereket túlféltenek a szülei és nem kerül ilyen jellegű helyzetbe iskola előtt, és amikor már iskolás, egyszerűen nem tudja kezelni a verekedést, csúfolódást, hintán való összeveszést (mármint hogy ki hintázzon előbb) mert mondjuk életében nem volt játszótéren addig. A másik meg, hogy életkori sajátosság, feszegetik a határaikat, és egyben követni akarják a bandavezért, szóval egyszerűen irreális elvárás, hogy mondjuk 7-10 éves gyerekek ne verekedjenek össze a szünetben. De keretek között tartva ezzel szerintem nincs is baj.
Az egy másik kérdés, hogy az iskolának miről "kéne" szólnia - úgy nem tud tehetséget gondozni, ha a tehetség nem hajlandó leülni a fenekére, hanem helyette verekszik vagy a lányok haját húzza. Muszáj sajnos fegyelmezni, de hidd el, hogy a tanárok utálják ezzel el*szni az idejüket, csak egyszerűen nem megy másképp.
Hát azért a tanítóknak nem kéne beleőszülniük, belefásulniuk abba, hogy 6 éves gyerekek az udvaron vannak és felügyelni kell őket. Akinek ennyire teher a gyerekekkel foglalkozni, az menjen irodába dolgozni. (Arra gondolni sem merek, hogy abból lesz pedagógus, aki másra alkalmatlan.)
A legfontosabb, hogy egymásban és saját magukban ne tegyenek kárt. Ezután az, hogy egymást ne bántsák, ne gúnyolják, ne legyen valamelyik gyerek a többinek a céltáblája.
Az, hogy sárban-pocsolyában hempereg.... hát nézd. Ettől bajuk nem lesz. A sáros ruhát a szülő fogja kimosni, tehát ő fogja a saját gyerekét megfegyelmezni érte otthon. Nem mondom, ha a tanár ilyet lát, szóljon rá, legfőképpen a "vezérbikára", akit a többiek követnek a hülyeségbe. De ha némelyik kisebb-nagyobb mértékben sáros lesz, azzal számoljon el minden gyerek a saját anyukája előtt.
De nagyon határozott véleményem, hogy a tanítónak/tanárnak indirekt módon nagy szerepe van abban, hogy a legvadabb gyerekből lesz a vezéregyéniség, vagy egy mérsékelt, erőszakot elutasító gyerekből. Azt kellene elérnie egy tanítónak, hogy azok szoruljanak a közösségben partvonalra, akik vadulnak, vagy másokat bántanak, gúnyolnak. Mert sokszor akik az ilyenek mellé állnak, azok elsősorban félelemből állnak: nehogy ők legyenek a céltáblái a vezér kötekedésének, agresszivitásának. És az a legnagyobb baj, hogy ha ez lesz nekik a norma, egy idő után már ők maguktól, a vezér távollétében is ezt fogják csinálni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!