Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Miért keltet ahhoz egy világmé...

Miért keltet ahhoz egy világméretű járvány hogy fejlődjön a magyar oktatási rendszeren?

Figyelt kérdés
2020. márc. 16. 10:21
1 2 3 4
 11/40 anonim ***** válasza:
100%

Ez egy vészhelyzet, nem fejlődés.

Annyiban értek egyet a Kérdezővel, hogy a digitális oktatás valóban fejlődés lehet közép- és felsőfokú oktatásban, de nem a hagyományos tanítási rendszer helyett, hanem mellett.

Általános iskolákban azonban a hagyományos a legjobb. Én nem szeretném, ha ez elterjedne a járvány után is. Kell a gyerekeknek a közösség, egymás társasága.

Nem tudom, ki mit tapasztalt eddig, de az én 3.- os fiam már nem tud magával mit kezdeni. Mondjuk, ő amúgy is szeretett suliba járni, hiányoznak neki az osztálytársai, barátai, és ezt az online kapcsolat nem tudja pótolni.

2020. márc. 16. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/40 anonim ***** válasza:
75%

Mèg nem fejlődött, de most lehetősèg lesz a fejlődèsre. Otthonoktatò szülőm facebookon gyűjtjük a tanìtàsi segèdleteket, forràsokat azoknak, akiknek ez most segítsèg. [link]

Ironikus, hogy abban a tanèvben , amikor Magyarorszàgon ellehetetlenítik a magantanulókat ès az alternatìv iskolàkat, be kell szüntetni az iskolàba jàràst. Remèlem sok csalàd tudja bepòtolni az elszakítva töltött időt, nem rokkannak bele anyagilag, ès megtalàljàk hogyan tanulhatnak otthon hatèkonyan ès jó (jobb) kedvvel tudnak művelődni.

2020. márc. 16. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/40 anonim ***** válasza:
100%
Ez kényszerhelyzet, nem fejlődés. Ez csak arra lesz jó, hogy ne kelljen évet ismételni (ennek természetesen örülök), de hatékony oktatást senki ne vàrjon tőle.
2020. márc. 16. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/40 anonim ***** válasza:
100%

A tanév egy harmada "kimarad" vagyis digitálisan adják le.


Nekem 2-os és 4-es gyerekem van- nem vagyok tanár- elképzelésem sincs, hogy fogom őket itthon tanítgatni. Tanítóink írták, hogy az egyik gyereknél hétfő-szerdán küldik a tanulnivaló csomagot- a másiknál minden nap. Az első esetben másnap-harmadnap kell majd lefotózva küldeni, amit elkészített a gyerek otthon- a másik esetben a nap végén.

Azt mondom egy teljes embert kíván ez is, hogy ezt teljesíteni tudjuk. Iszonyú feladat ez a szülőnek is.

Akinek mondjuk nagyobbak a gyerekei- azok talán már egy kicsit önállóbbak.

Persze nem akarok panaszkodni- minden tőlem telhetőt megteszek, hogy valahogy megoldjunk mindent. Ha esetleg évet kell ismételni- akkor majd ismételünk, már ettől sem vagyok kétségbe esve.

Sok sikert mindenkinek!!


Egyébként lehet, hogy jó ez az irány- de egyelőre ez még nem fejlődés, sokkal inkább kényszer. És ahogy olvasom, más országokban is döcög a rendszer, nem csak itt.

2020. márc. 16. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/40 anonim ***** válasza:
100%

Az nem digitális oktatás, hogy a tanár elküldi e-mailben, FB-on, bárhol, hogy mit kell a szülőknek otthon megcsinálni a gyerekekkel. Nem is értem, és akinek van 3-4 gyereke? Elvileg a szülők is dolgoznak.

Felsős lányom talán majd csinálja, de rá is biztos oda kell majd figyelni. Alsós fiam esélytelen. Nekik még nagyon kell a kontroll.

2020. márc. 16. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/40 anonim ***** válasza:
100%
Ez ìgy borzasztò lesz, ha az iskolàn belüli rendszert fogjàk az otthoni oktatàsra ràerőltetni. Sokkal rugalmasabb, aktivitàst igènylő, hatèkonyabb rendszer kène.
2020. márc. 16. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/40 anonim ***** válasza:
100%
Nem is értem hogy képzelték el ezt a távoktatást, mikor csomó iskolában még az informatikatanár is csak annyira kompetens ebben a modern számítógépes világban hogy alap szinten tud word-ot meg powerpointot kezelni. :D
2020. márc. 16. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/40 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk az ofő nagyon penge, nagyon aktivizálja magát. Elvileg szerdán már indul. De hogy a gyerek majd egyedül odaül, letölti az anyagot, és megcsinálja? Na, azt szerintem el lehet felejteni.
2020. márc. 16. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/40 anonim ***** válasza:
92%

A digitális oktatás nem helyettesíti a személyes kontaktot a tanárral. Jelenleg a távoktatás nagyon sok iskolában abból áll hogy egy interaktivitásra teljesen alkalmatlan platformon (emailben, facebook csoportban, Google Drive-ban) a tanár szélnek ereszt valami vázlatokat meg feladatsorokat, és mindenki tanulja meg otthon az anyagot. Ez nem oktatás, ha az lenne akkor a normál tanórán is elég lenne ha a tanár felolvasná a tankönyvet és kiosztaná a dolgozatokat.

Az oktatásnak része (kéne hogy legyen) fiatalabb korban az élmény alapú tanulás, alsóban sem úgy tanultuk meg a mértékegységeket hogy kaptunk egy fél oldalas összefoglalót hanem behozott a tanárnő mindenféle edényeket, és pakolgattuk őket egymásba meg töltögettünk bele vizet. De ugyanez később is meg kéne legyen, bioszon a csontváz, kémián az atommodell meg a kísérletek, matekon a geometriai bizonyítás amit előtted csinál meg a tanár a táblán mind olyan dolgok amiket nem lehet beszkennelt dokumentumokkal reprodukálni.

Fontos lenne a közvetlen kommunikáció a tanárral, hogy ő is elmagyarázza az anyagot, lássa hogy érti-e az osztály, lehessen neki kérdéseket feltenni és azokra azonnal választ kapni. De magának a tanításnak is eszköze egyes tárgyakban a beszélgetés, gimis irodalomórán mi verset csak úgy elemeztünk hogy beszélgettünk, az egyik diák válaszáról eszébe jutott másnak valami más és közösen gondolkodtunk a vers jelentésén.

Része az iskolai oktatásnak mindenféle szociális skill is, nem csak (sőt, az internet korában megkockáztatom nem elsősorban) az a legfontosabb hogy a legkisebb részletét is megtanulja a gyerek a tananyagnak, ellenben megtanul felelni, jegyzetelni, értően hallgatni, kérdezni, előadást tartani, megfogalmazni a gondolatait, csoportmunkában együtt dolgozni más diákokkal, ezzel a módszerrel ezek is kimaradnak.

Van létjogosultsága az oktatás digitalizálásának? Persze, de nem így. Legyen tabletje, laptopja a diákoknak, legyen digitális tanterem, legyenek olyan eszközök amik az órai munkát teszik interaktívabbá, érdekesebbé. Nézegessenek 3D-s modelleket, használjanak Kahoot-ot, okostáblát, e-tankönyvet amiben nyugodtan lehetnének mozgó ábrák, hiperlinkek, az egész tananyag lehetne más rendszerű ha lenne kétdimenziós, statikus, elejétől végéig olvasandó szaktárgyi könyvek közé szorítva, lehetne internet-alapú házifeladat, közös osztály-felület ami nem csak a klasszik facebook csoport ahol a leckét kérdezgetik hanem integrálva van az oktatásba is, bármi. Az, hogy emailben kiküldik az olvasónapló kérdéseit a diák meg visszaküldi nem digitális oktatás.

Ez egy szükséghelyzet, NEM a mostani szituációban várom el a tanároktól hogy interaktív távoktatást folytassanak, mert nyilván nem adottak ehhez a lehetőségek és nincsen kidolgozva a módszertan. De hosszú távon pont azt az értéket venné ki az oktatásból ez az “emailben szétküldöm a kérdéseket” jellegű tanítás, amikre a valódi digitális oktatás nagyobb hangsúlyt fektethetne.

2020. márc. 17. 01:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/40 anonim ***** válasza:
100%

Marha nagy fejlődés.

Teljes tanácstalanság van, hogy mi hogyan legyen.

Ismerősöm apja kisegítő iskolában tanár. Tele az iskola mélyszegénységben élő gyerekekkel, félanalfabéta szülőkkel. Ők konkrétan mit tudnak tanulni, mikor a többségnek még áram sincs a lakásban, nemhogy internet?

Iskolás unokahúgom tegnap egész nap messengeren "zaklatott", hiszen a gép előtt ült tanulás címszóval. El tudom képzelni mennyit tanult.

2020. márc. 17. 02:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!