Kedves szülők! Ti mit tennétek, ha csöndesebb, visszahúzódó gyereketekbe, aki amolyan "túl jó" gyerek, és még is egy-két tanár rendszeresen beleáll?
Most felsőben durvább a helyzet, de alsótagozatban is volt rá példa ritkábban. Lányom igaz, képességei miatt nem jó tanuló, de keményen próbálkozik. Sajnos magas dioptriás szemüveges, gyengénlátó, ami rányomta bélyegét fejlődésére pici korától kezdve, ezért vannak a tanulási gyengeségei többek közt és mitagadás ügyetlen is. Erről van hivatalos szakértői vélemény a pedagógiai szakszolgálattól, de egyes tanárok magasról tesznek rá, semmibe veszik. És nem csak hogy semmibe veszik, de be is szólnak neki, már-már sértegetik. Rajztanár pl fintorogva nézi, a munkáit és megjegyzéseket tesz rá, ami egy ilyen érzékeny gyereknek egyenesen mélyütés, de úgy gondolom, ez bármelyik, egy átlagos gyereknek is rosszul esne, főleg, ha mindent beleadott abba a munkába! Az idei osztályfőnök meg kisebb dolgokban ugyan, de negatívan megkülönbözteti őt a többi gyerektől: amit szabad a másik gyereknek, azt neki nem szabad. Amit elnéz a másik gyereknek, azt az enyémnek már nem. A torna tanár meg, aki semmibe veszi, hogy 11,25-ös és 11,75-ös lencsés szemüvegét nem veheti le, mert semmit se látna, viszont szemüvegben a ladbajátékok, meg a tanárnő örök kedvence, a kidobós játék, ki van zárva, mivel ha ledobják a szemüvegét, összetörhet, illetve akkorát üthet az arcán a keret a nehéz lencsék miatt, hogy belilul, ez már megtörtént egyszer.
Egyszer a lányom minden bátorságát összeszedve megkérte ezt a nagyon szigorú, folyton becsmérlő tanárnőt, hogy had ne vegyen részt a kidobóban, mert fél, hogy ledobják a szemüvegét, meg hogy egyszer már erősen megnyomta neki, amikor arcon dobták, de a tanár leteremtette, azt mondta, hogy ne akarja megúszni a feladatot! Annyira se ismeri a gyereket, hogy lássa, nem lusta, nem akar kibújni más feladatok alól se.
Egy másik tanár, amikor egyszer valamit elfelejtett a lányom azt mondta, "Hát Zsófikám! Neked pont annyi eszed van, amennyi látszik!" Ez csak néhány példa a sok közül, de heti, napi szinten érik őt olyan megjegyzések és megalázó helyzetek a tanárok részéről, amik nagyon nem fair. Olyan, mintha idegesítené őket az ügyetlensége, vagy mintha egyenesen irritálná őket a jelenléte egy-két tanárt leszámítva. Hogyan lehet ezt jól kezelni? Most készülök fogadó órára bemenni ezek miatt, de van negatív tapasztalatom még alsótagoztaból, amikor is a tanárnő határozottan terelte a témát, végül csak részben tudtam elmondani, hogy mi a baj, mert folyton terelt, a szavamba vágott, vagy éppen egy-egy gyerekre szólt rá közben. Viszont szerencsére onnatól nem csinálta a lányommal azt amit előtte. (azért akartam vele beszélni, mert ő annak tudatában, hogy gyermekemnek súlyos finom motorisztikai, és kéz-szem kordinációs zavarai vannak, ami azt jelenti, hogy nagyon nehezen és csúnyán tudott írni, rajzolni, betűket formálni stb még a füzetbe is, hát még táblánál, mégis rendszeresen kihívta őt egy időben a táblához, amire filctollal kellett írni, hogy oldjon meg egy matek feladatot az osztály előtt. Látta, hogy a kislány szerencsétlenkedik, nem ment neki már a feladat felírása se és hosszú percekig próbálta, amitől borzasztóan zavarban volt, már-már sírt és gondolkodni se tudott, közben a gyerekek kuncogtak, összesúgtak, ere a tanárnő mindenféle megjegyzéseket tett rá, nevetségessé téve őt az osztály előtt, majd a helyére küldte és kihívott egy "bezzeg ügyes" gyereket, hogy na így kellett volna csinálni, ez ilyen könnyű! Ezt többször is eljátszotta. Amikor legközelebb felszólította, hogy menjen a táblához azt mondta az osztálynak, hogy "előre is elnézést kérek mindenkitől") Miért kell ezt?? Kérdem én.. És tele van ilyen stílusú tanárokkal az iskola. Már mentem be ezért azért szólni, de azt se akarom, hogy ő legyen az a gyerek, akinek az anyja minden nap bemegy panaszkodni valamiért. Így inkább itthon erősítem, tanítom őt, hogy hogyan kezelje ezeket a helyzeteket, sajnos nem sok eredménnyel. Ez csak egy-egy példa volt a sok közül, de így is túl hosszúra sikeredett. Egy szóval az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehet megbeszélni ilyen ügyet egy, vagy több tanárral kultúráltan, és hogy végül ne a gyereken (és rajtam) csattanjon az ostor, ugyanakkor változás is legyen? Nem akarok összeveszni senkivel sem, de nagyon bánt, hogy így bánnak a gyerekemmel (tisztelet a kivételnek)!
En regebben tanitottam altalanos iskolaban,minden osztalyban volt SNI es BTMN-es gyerek, mindenkirol tudnunk kellett milyen megsegitest kell neki nyujtani, milyen egyeni szamonkeres vonatkozik ra esetleg felmentett-e a tantargyambol. Volt aki, 20%-tol kelett kapjon kettest, meg a tobbi gyereknek 50% volt, van akinek konyitett dolgozata volt, vagy kaphatott valami segitseget dolgozathoz, stb.
A kislanyodnak nincs valami papirja, szakvelemenye ami leirna miben akadalyozott, milyen segitsegre van szuksege? Ha nincs, en beszereznem a papirokat,majd beszelnek az osztalyfonokkel, a szaktanarokkal es az igazgatoval is. Ha van, azonnal bemennek a papirokkal es beszelnek veluk.
Ha ezek utan is igy allnak a gyerekhez, mikor mindenki tudja mi a problemaja, mennek az igazgatoval beszelni. Ha tovabbra sincs valtozas hivatalosan vinnem tovabb a dolgot. Gyermekjoleti szolgalatnal vagy ilyesmi. (7 eve nem elek Magyarorszagon, nem tudom mi a menete, milyen ezzel foglalkozo szervek vannak)
Eleg sok szemet tanar van, emlekszem ra iskolas korombol, anno tanerkent sose tudtam oket megerte, miert jo nekik bantani a gyerekket.
22-es vagyok,
bocsanat, felreirtam. Szoval hogy a papirjain konkretan rajta van-e, hogy mit kell az iskolanak tennie a megsegitese erdekeben.
Ha ilyened nincs, beszereznem azonnal.
Ha van, vidd be, es beszelj veluk, mert ha jarhat "normal" iskolaba be kell tartaniuk a javaslatokat. Ha tovabbra is ilyenek, akkor meg menni tovabb hivatalos uton.
Kérdező vidd el ebből suliból azonal ahogy lehet,néz neki valami alternatív elfogadó iskolát még 2 éve van ha rosszak lesznek az eredményei 8. fél évkor nagyon kevés középiskolából választhatok.
Ekkora dioptriánál nincs kontaktlencse? Azt is meg lehetne próbálni vagy szemütétett,itt eben az iskolába semmenyire nem veszik figyelembe amit szakemberek le írták.
Az én fiammal is ezt csinálják a tanárok,pedig neki -félre ne értsd-semmi baja.Csak a kedves ofő beleállt,ő az egyik boxzsák.Van több is,úgy kb.5-6 fiú(igen,mind fiú!),akit aláz,de a többit se kíméli,szidja őket,mint a kutyával,úgy beszél velük,és büszke is rá,hogy "kemény".Válogatott szívatások,kollektív büntetések,mindennapi verbális abúzus éri őket.Sok ilyen tanár van nálunk,de ő a "legilyenebb",nagy baj van vele.Lelketlen,kegyetlen pedagógusokkal vannak tele a sulik.
Aki szerint ez normális,és a lányodnak kéne hozzászokni,az is sérült,és beteg,mint ezek a véglények az iskolában...Engem is elképeszt a rosszindulatuk,és az,hogy a tanár és a gyerekek után kvázi még ők is rúgnak egyet rajtatok...
Viszont akik nem voltak ilyen helyzetben,nem élték át,fogalmuk sincs,milyen így élni minden nap.Mennyire más az ilyen család élete,gyermeke (lelkének) jövője.
A papírt nálunk is letojják,egy kisfiú nem kapja meg az osztályban a neki papíron járó többlet idejét,mikor pl. matek doga van.Alsósok még,mi lesz később???
Buktatással fenyegetőzik a tanár amúgy,és olyan szinten negatívan minősíti őket minden nap,hogy a gyerekeket visszahúzza.
Undorító.Nem ez a dolga,hanem lelkesíteni...
Hú, nagyon bicsaknyitogató volt végigolvasni. Tanár is vagyok és szülő is (pont hatodikos gyerekkel). Szégyellem, hogy van olyan kolléga, aki így viselkedik! Azért mindenképpen menj be egyesével minden tanárhoz (fontosabb tárgyakat tanítókhoz mindenképp), mert ahogy írtad, elfelejtődhetett, hogy le lett adva ilyen papír, hogy megkülönböztetett figyelemre van szüksége.
Az olyan tárgyakkal, mint a testnevelés, ne stresszeld, szerintem nagyon könnyen kaphat gyógytornára utalást és normál testnevelés alól felmentést. Szerintem egyedül a testnevelés tanárral nem érdemes beszélni, egyszerűen iktasd ki a fenti módon. A rajz készségtantárgy, szomorú, hogy osztályozzák (kivéve persze a művészeti iskolákban). Tudatosítsd a kislányodban is, hogy ezen egy pillanatig se rágódjon. Viszont erősítsetek rá azokra a tárgyakra, amikben ügyes (írtad a németet). Nagy önbizalmat adhat neki, ha kiemelkedik valamiben. Osztályfőnökkel is beszélj még egyszer. És ha nem változik a helyzet, fordulj az igazgatóhoz. Mindezt akkor, ha az iskolaváltás nem opció. Egyébként még tudom ajánlani az egyházi iskolákat, akkor is ha nem vagytok túl vallásosak. Meglátogattam párat a munkám miatt, és kifejezetten jó tapasztalataim voltak a gyerekekkel való bánásmóddal kapcsolatban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!