Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Van tapasztalatotok iskolaotth...

Putics andrás kérdése:

Van tapasztalatotok iskolaotthonos oktatással kapcsolatban? Általános iskolai tapasztalatot szeretnék kérni, egész napos oktatást folytató Budapesti sulikról a 15,13,14,16 kerületeiben. Úgy tudom, hogy itt az egyes órák fele olyan hosszúak.

Figyelt kérdés
A kisfiamat szeretném olyan iskolába átvinni, ahol személyre szabottabban tudnak gyerekközpontúbb oktatással foglalkozni vele.A jelenlegi iskolája az egyik legkeményebb suli, és időközben derült ki, hogy túlhallása van, azaz idegrendszeri alulfejlettsége van. Az órákon az első 20 percben remekül teljesít, de elfárad.. Nem szeretném, hogy az iskolai elvárások miatt megfelelési kényszere legyen. Köszönöm a választ
2019. okt. 2. 14:57
 1/6 anonim ***** válasza:
18%
Miért nem fejlesztik? Vagy viszed te..
2019. okt. 2. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Az iskolaotthonos oktatásszervezésnél sem rövidebbek a tanórák, semmiképpen sem 20 percesek. Az igaz, hogy nem egyben nyomják le az összes órát, hanem délelőttre-délutánra elosztva, közben van szabadidő is.

Ez a "ha elfáradnak, szünetet tartunk" rendszer jól hangzik de a gyakorlatban nem működik. Nem hangoskodhat az első osztály az udvaron, pláne rossz időben a folyosón, miközben a többieknek matek / olvasás / akármi óra van. Ráadásul a nemlétező pedagógushiány miatt sok iskola már az alsó osztályokban arra kényszerül, hog több tanítóval szervezze meg egy-egy osztály órarendjét. Emiatt viszont megint csak kötötté válik az órarend, mert ha Marika néni 12-kor már a negyedikbe megy rajzórát tartani, nem kezdheti a másodikosok matek óráját 11 helyett fél 12-kor. És persze 11 előtt se, mert akkor M. néni néni megint csak órát tart valahol.

Az iskolaotthon nagy hátránya ezen kívül, hogy 4 előtt semmiképpen nem viheted haza a gyereket. Pedig egy túlhallásosnak nagyon fárasztó 8 órát gyerek közösségben lenni, jó eséllyel nem fog tudni normális munkát végezni az önálló feladatokra szánt "kötött szabadidő"-ben, tehát mikor iskola után hazaér, akkor kell vele pótolni, gyakorolni...

Az optimális neki szerintem az ebéd utáni hazamenetel, pihenés és csendes, nyugodt környezetben történő leckeírás, gyakorlás, majd szabad játék lenne.

így még aszükséges fejlesztések is beleférnének a napjába.

Ha van rá anyagi keret, akár egy jó bébiszitterrel, vagy pótnagyival is érdemes volna ezt megoldani.

2019. okt. 2. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
71%
Na de a napközibol sem viheti el indok nélkül fel 4 előtt amikor a leckeiras van..
2019. okt. 2. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Meixner iskola.
2019. okt. 2. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Lányom iskolaotthonos suliba jár 1. osztályba még úgy volt hogy 20 perc aktív figyelem utána kicsit pihentek ha elfáradtak gyerekek utána folytaták,most 3 osztályos rendesen 40 peres órák vannak .
2019. okt. 3. 05:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Egyetértek a 2. hozzászólóval, szerintem sem az iskolaotthonos rendszer a megoldás a számotokra. Egyébként is kétséges, mennyi valósul meg belőle egy-egy iskolában. A fiam, aki szintén olyan problémával küzdött alsóban, hogy „túl sok ingert vett fel”, iskolaotthonosnak mondott suliba járt, de a személyre szabottság vagy gyerekközpontúság még hírből sem jutott el ide.

Ez a rendszer ott annyiban merült ki, hogy ebéd után voltak a készségtárgyaik, és a két tanítónő felváltva vigyázott rájuk délután. Sajnos a fiam annyira szétesett a leckeíró időre (plusz mint később kiderült kissé kicsinálta a lelki terror is, ami az iskola speckó módszere volt a gyerekek fegyelmezésére), hogy rendszeresen nem írt leckét, így 4 után kellett azt otthon megcsinálnunk (a sok ingertől végletekig kimerült gyerekkel, „remek” volt).

Persze lehetnek olyan iskolák, amelyek képesek a gyerekek életkori sajátosságait és egyéni különbségeit figyelembe venni, a környékünkön is van egy „lépésről-lépésre” osztályt indító iskola, de ez szerintem elég ritka az állami rendszerben sajnos.

Szorítok, hogy találj jó sulit a környéketeken, és hidd el, nem a megfelelési kényszer a legrosszabb, ha megutálja a gyerek az iskolát, az sokkal keményebbé teszi a mindennapokat.

2019. okt. 3. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!