5 éves kisfiam utál rajzolni, néha színez, vagy festékeket keverget, azt még úgy ahogy kedveli, de ennyi. Mit mondjak a vizsgálaton?
Elvileg felismerhető embert kellene rajzolnia, de nem rajzol, mert nem szeret rajzolni. Max. egy autót, de az is csak elnagyolva. Betaníthatnám, mint egy kis robotot, hogyan kell csinálni, de ennek mi értelme lenne?
Most jön az 5 éves vizsgálat védőnőnél és a kérdések, hogy hogyan rajzol, meg hogyan fogja a ceruzát. 2 év múlva megy suliba, én nem erőltetném ezt még.
Ti 5 évesetek hogy áll ehhez hozzá?
Ti mit tesztek/tennétek ilyen esetben?
Betanítani nem kell, de én bizony leültettem a gyereket egy adag színesceruza elé, végighúztam a papíron a ceruzákat, rajzoltam napocskát, embert kutyát, és agyon dicsértem és puszilgattam, mikor ő is csinálta.
Mikor a testrészeit tanultuk is rajzoltam embert és elmondtam a testrészeit, majd megkérdeztem, hiányzik e valamije, vagy mutassa meg, rajta ez hol van.
Sosem fogtam a kezét és dirigáltam mit rajzoljon, de igenis megmutattam neki mi ez, mire való, hogy rendeltetésszerűen használja, mint a többi játékot.
9 hónapos kora óta imád rajzolni, pedig nálunk van laptop meg mese.
Mondjuk, ha választani lehet, inkább gyurmázik.
Szerintem fogj egy lapot, kezdj rajzolni valamit, neki meg ki kelljen találnia, mi az. Aztán fordítva.
Azért fontos a sok rajzolás, színezés, hogy rögződjenek a mozdulatok, erősödjenek az izmok, pontosabbak legyenek a vonalai.
Másrészt meg a türelmét is edzi. Mire elkészül a mestermunka, amit kiteszünk mágnessel, az idő és sok kudarc, amit megtanul feldolgozni/kijavítani.
Szerintem a rajzolás klassz, de minden alkotótevékenység hasonló.
Magával a rajzolással van gondja, vagy a ceruzafogással?
Rajzoljatok jó nagy csomagolópapìrra ujjfestékkel, ablaküvegre lehelt párába, aszfaltkrétával a járdára, tálcába öntött mákba, egymás tenyerébe, hátára kiskanállal. Hátha megjön az ihlet. Kicsi még, sokat változhat.
"Magával a rajzolással van gondja, vagy a ceruzafogással?"
Nem tőlem kérdezted, de leírom: nálunk a gyerek elmondása szerint azért nem szeret rajzolni, mert "a fejében sokkal jobban néz ki, mint ahogy sikerül" és ez neki kudarcélmény nyilván, hogy nem sikerül az, amit elképzelt és szeretne megvalósítani.
Persze nem minden gyereknél van így, de ha a gyerek amúgy is rosszul tűri a kudarcot (társasjáték, versenyhelyzet, stb), akkor ez is állhat mögötte.
13-as: én egyetértek veled, de az életkori felmérőn nem azt fogják mondani, hogy csinálja, amit szeret, hanem azt kérdezik meg, hogy hogy néz ki az emberrajza. A jelenlegi rendszerben nem a teszt van a gyerekért, hanem fordítva.
De jobbat mondok, vidd el egy gyerekpszichológushoz, ő is ezekkel fog jönni, mert ezt tanulják az egyetemen is. Rajzoljon! Nevetséges, de ezt a világot éljük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!