3 éves fiam olyan dolgok iránt érdeklődik, ami szerintem még korai neki (olvasás, számok). Ilyenkor mit tesztek?
Az ő szintjen tanithatod. Nem kell matekzsenit kepezned.
En gyerekkent imadtam a mondokakat. Vagyis gondolom a szuleim sokat mondokaztak, verseket tanitottak, olvastak nekem. Iskolaba ugy mentem hogy a nevem le tudtam irni. Rovid szavakat olvastam. A matekkal nem foglalkoztak. Most barmilyen rimes, ritmusos verset, zeneszoveget hallok. Ketszer elolvasom es tudom. Raadasul hosszu tavon jegyzem meg. Mindig otos voltam magyarbol. Matekbol kettes. :) Nem tudom hogy alakul volna, ha a szamokat helyezik eloterbe. Vagy mind ketot egyforman. De az is lehet, ha nem szerettetik meg velem az olvasast, magyarbol is kettes lettem volna.
Van egy 2 eves kislanyom. Par napja mult 2. Zeneszovegeket dudol. Mondokat mond... de szeretnem ha megszeretne a szamok vilagat is.
Szoval kerdzo. Az ő szintjen barmi. Szamok, betűk, festés, gyurmázâs. Mondokak. Versek.
Az ő szintjén taníthatod :)
Kisfiam 4.5 évesen kezdett olvasni tanulni, ahogy a nővére elsős lett.
Nem tudtam mit csinálni, nem zárhattam ki a szobából. Próbáltam elterelni a figyelmét mikor a naggyal tanultam, de nem sikerült.
Nem lett gond belőle, most harmadikos.. kitűnő tanuló és imád olvasni.
5 évesen, külön "tanítás" nélkül megtanultam olvasni, nagybetűkkel írni, ahogy aztán a fiam is. Nem lesz semmi baja a gyereknek attól, hogy válaszolsz a kérdéseire, a suliban fél-egy év alatt utolérik a többiek. Folyóírással írni úgyis a suliban tanul meg.
Egyre több olyan gyerek van, aki nyomtatott betűket, számokat felismer, mielőtt iskolába kerül, sok pedig össze is tudja olvasni, pláne, ahol nagyobb tesó van, vagy engedik gépezni, tabletezni.
"Nekünk a lassú haladás, elnyújtott tanulás, sok meseolvasás és beszélgetés a nevelési stílusunk."
Elég baj ez. Egyáltalán nem veszitek figyelembe, hogy nem minden gyerek igénye egyforma. Nyugodtan lehyetek lassúak egy szellemileg aktív gyerekkel. Utàna ne lepődjetek meg, ha kezelhetetlen lesz, mert unja magát. Tanítsátok, irassátok neki való oviba, iskolába vagy legalább szakkörre.
A kozepsom eppen ilyen volt.bar,hozza teszem mi seta,buszozas kozben mindig szamoltunk,az eppen latott dolgokat kerdeztek angolul.ot valahogy jobban erdekelte mint a nagyot.most elsos,ezres szamkorben osszead,kivon.egyszerubb szorzasokat kiszamol (pl. 250*2,150*3).
Tegnap pl itt volt a festo,eppen hungarocel diszlecet ragasztott.kisfiam a szobaban ulve nezte.kozben szamolt.1 lec 125 centi hosszu.mikor ketto felkerult es a festo hozzatette a 2,5 meteres vizmerteket eszrevette,hogy az pont olyan hosszu mint a ket hungarocel.mondtam,hogy a vizmertek 2,5 meter,akkor hany cenci 1 hingarocel csik.egybol ravagta,hogy 125centi(elotte nem beszeltunk errol,nem tudta a mereteket)
Mikor a festo levagott egy csikbol,o megmerte centivel,hpgy mekkora darab,kivonta a 125 bol.
Kozepsos volt,mikor az ovonenik meseltek,hogy nem aludt ebed utan,hanem csendben fekudt.egyszer csak megszolalt,hogy o kiszamolta hany napot elt eddig.igaz 30napos honapokkal szamolt de azokat helyesen adta ossze.
Most,hogy sulis igy is elvezi.nagyon szeret tanulni,nem unatkozik mert a szamok,betuk irasat nem tanulta,nem erdekelte.igaz mindog o szamolja ki eloszor az osszeadasokat,de lesz meg mit tanulnia.
Ha erdekli foglalkozz vele jatekosan,hatranya nem lesz belole.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!