Kisiskolás gyermek rajzkészségét hogy lehet fejleszteni?
Esetleg nézzétek meg ezt a könyvet:
Hát, sémát semmiképp ne akarj tanítani! Ez nem fejleszt sem rajzkészséget sem pedig kreativitást, képzelőerőt. Hagyd, hogy azt rajzoljon, amit akar, csupán az eszközöket biztosítsd (minél többféle, annál jobb!). Legjobb a zsírkréta, festék.
Sajnos, amit az előző válaszoló írt, bizony nem igazán a rajzkészséget fejlesztő feladatok... A színezés nem fejleszt igazán semmit, talán a kéz lazítását kicsit. Az, hogy előrajzolt dolgokat másoljon... megöli a fantáziát. Ezt már óvodában is TILOS (lenne). Pedagógusként azt ajánlom, ne muszájból rajzoltasd a gyereket, hanem legyen elérhető mindig számára a rajzeszköz, legyen élmény, amit lerajzolhat.. Akár közös program vagy egy mese illusztrálása is jó alkalom lehet.
Inkább itt nézz szét, hátha találsz va [link]
Köszi mindenkinek.
Mindig hagytam, hadd rajzoljon kedve szerint, szerette a zsírkrétát, temperát, festéket. De látom, hogy semmi fantáziája a rajzoláshoz, a kézügyessége ezen a téren gyatra. Megrekedt kb. a 4 éves szintjén, és most már zavaró, mert persze sosincs sikerélménye, még a sima faliújságra is csak nagyon ritkán került ki rajza. Így viszont egyre inkább kedvét is vesztette.
Kedves Utolsó, a linkre nem ad ki semmit, elküldöd még egyszer?
Remélem, találsz valami valóban hasznosat!Sajnos az óvodában, de az iskolában még jobban elnyomják a kicsik képzelőerejét a sématanítással. Azzal, hogy a pedagógus kitesz egy kész rajzot, hogy "ma ilyet rajzolunk!".. persze, hogy a gyerek megpróbálja lemásolni.. A színezés mint írtam, szintén gátolja a fejlődést..
Miket rajzol egyébként a csemetéd? Hány éves?
Az oviban hogyan rajzoltak? És a suliban hogy megy egy rajz óra?
Most volt elsős.
Oviban még szeretett rajzolni, de nagycsoportban már mondogatta, hogy nem szépek a rajzai. Ott mindig mindenkié kint volt a faliújságon, tehát nem éreztették vele, hogy nem szép.
Oviban még csak témák voltak, és lerajzolt bármit, sőt szerette a részleteket: 4 évesen rajzolt az embereknek szemöldököt, fület, 5 ujjat, rajzolt mindenféle állatot, növényeket is, a fáknak gyökeret, bármilyen tárgyat, még Nasa-űrközpontot is :)
Csakhogy még most is majdnem ugyanúgy néznek ki a figurái, mint akkor: tehát a kutyáról azért látom, hogy kutya, mert barna és nem csíkos, mert akkor macska, de lehetne malac vagy bárány is.
Az iskolában viszont érezhetően fintorognak a rajzaira...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!