Én gondolom túl ezt a dolgot?
Van egy csupajó szív 7 éves gyerekem, aki ha megkérdezzük hogy kik a barátai és kb felsorol 14 gyereket az osztályból. Születésnapjára 10 gyereket hívtunk meg, mert ennyit szeretett volna. Mindenki eljött, jól érezték magukat, viszont vissza nem hívja senki. Ne értsetek félre, nem az a bajom, hogy nem hívják és most még neki sem tűnik fel, de 1-2 év múlva ha így marad, akkor észre fogja venni hogy míg ő valakit barátnak tekint addig őt más nem tartja annyira fontosnak.És eddig azt látom, hogy barátság szempontjából nagyon képes megalkudni csak hogy szeressék, elfogadják. Gyakran mondja hogy x vagy y azt mondta, hogy csak akkor lesz a barátja ha ezt vagy azt megteszi és ő megcsinálja. Valahol azt gondolom én magam is hogy túlgondolom , még nincs jelentősége ezeknek a dolgoknak, de valahol szeretném őt arra nevelni, hogy a barátság egy egyenrangú dolog és nem arról szól, hogy valaki kihasználhatja őt vagy dolgokért, tettekért cserébe nyerheti el csak valakinek a barátságát. Remélem értitek mire gondolok. Nagyon zavar, hogy nem látom rajta ezt az egyenlőségre való törekvést, hogy tényleg mindent megtesz mások bartáságáért.Később ha ez így marad azért problémát okozhat szerintem.
Hogy értessem meg vele, hogy nem kell mindent megtenni valaki barátságáért?
Beszélgetések kezdeményezése
Mesélj neki a barátságról : Egy beszélgetés során elmondhatod, hogy mit jelent számodra a barátság. Például: „Egy igazi barát elfogad úgy, ahogy vagy, és nem kell neki semmit, hogy megérdemeld a barátságát.”
Hozz példákat : Kérdezd meg, hogyan érzi magát, amikor valaki feltételt szab a barátsághoz. Közösen megbeszélhetitek, hogy ez nem helyes, és hogy ő mit gondol erről.
2. Egészséges önértékelés fejlesztése
Dicsérd a személyiségét : Gyakran mondd el neki, hogy nagyszerű, kedves, és szerethető, hogy nincs szüksége arra, hogy „bizonyítson” másoknak, hogy barátok legyenek vele.
Önérvényesítés tanítása : Tanítsd meg neki, hogy nyugodtan mondjon „nem”-et, ha valaki olyan dolgot kér tőlem, ami számára nem kényelmes vagy nem érzi helyesnek. Például: „Egy barát akkor is a barátod, ha nemet mondasz valamire.”
3. Játékos szituációk
Szerepjátékok : Játsszatok el együtt olyan helyzeteket, ahol megmutathatja, hogyan mondhat nemet vagy hogyan védheti meg magát. Például, te lehetsz az, aki feltételt szab, ő pedig elgyakorolhatja, hogyan reagáljon.
4. Példák az életéből
Ha elmeséli, hogy valaki azt mondta neki, hogy csak akkor lesz a barátja, ha megtesz valamit, kérdezz rá: „Te mit gondolsz erről? Szerinted egy barátságnak tényleg ilyen feltételekhez kell kötődnie?”
Segíts neki felismerni azokat a gyerekeket, akik feltételek nélkül kedvesek vele, és bátorítsd, hogy velük építsen szorosabb kapcsolatot.
5. Könyvek és mesék a barátságról
Keress olyan meséket vagy gyerekeknek szóló történeteket, amelyek a barátságról és az egyenrangúságról szólnak. Ezek nyelvnek neki jobban megérteni a témát.
6. Idővel figyelj rá
Az ilyen helyzetek általában alakulnak ki. Ne aggódj túlságosan, ha most nem látod az egyenrangúságot, mert a gyerekek kapcsolatai gyakran spontán, gyakorlatias alapon működnek. Az önbizalom növekedésével és az életkor előrehaladtával jobban meg fogja érteni ezeket az alapelveket.
7. Mutass példát
A szülői példamutatás kulcsfontosságú. Ha te is mutatod neki, hogy milyen az egészséges kapcsolat (akár a saját baráti kapcsolataidon keresztül), az könnyen neki a tanulásban.
Ne felejtsd el, hogy az önzetlensége és kedvessége csodálatos tulajdonságok, és nem kell teljesen „megváltoztatni” őt. Inkább csak abban támogasd, hogy ezek a tulajdonságai ne váljanak önmaga kárára. Ez hosszú távon megerősítheti a magabiztosságát és a kapcsolatait is.
Igen chatgpt-s válasz, de átolvastam és én ezeket jó megoldásoknak látom, logikus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!