Megtaláltam ezt a cikket, mi lesz így a gyerekekkel, hogyan lehetne változtatni?
Ami leginkább letaglózott, hogy 700 ezer általános iskolában tanulóból majd 60 ezer az SNIs diák és a BTMN státuszúakról nem is készült felmérés, pedig belőlük több van és gyakran problémásabbak, mint az SNIsek.
Ez ugye korábbi cikk, azóta csak nőtt a számuk, a mi sulinknál a fél osztályt elküldte a tanárnő szakértőibe ilyen olyan gondokkal tavaly, a gyerekek rosszul tanulnak, nem figyelnek, verekednek, csúnyán beszélnek és fel fognak nőni. Ahogy látom a szülők sem teljesítenek valami jól(nálunk).
Persze tudom, régen is ennyi problémás gyerek volt, csak nem voltak a rendszerbe vezetve, de ha már tudjuk és mérjük, nem kellene minden erővel "emelni a színvonalat", ráállni nagyobb, megfelelőbb tudás átadására és fejlesztésekre állami szinten?
Majdnem minden 10. SNI-s, BTMNes pedig ennél is több, egy átlag osztályban az osztály negyede legalább problémás..
Off: A magántanuló csoportokat azért szüntették be, mert bármelyik tanár elment volna a közoktatásból hogy 5-10 gyereket tanítson 30 helyett a saját módszereivel több pénzért, mint 30 gyereket meghatározott módszerrel kevés pénzért. Kellettek a tanárok az oktatásba, azért szüntették be őket, nem a nép elbutítása miatt. Így is tele van minden magán meg menő egyházi sulival, az államikba alig kerül jól tanító tanár, nyilván nem véletlenül.
Egyszerűen a tanárhiányban pazarlás 10 fős csoportokra vesztegetni egy tanárt, arról nem is beszélve, hogy ez csak annak jó, aki meg tudja fizetni.. növeli a társadalmi egyenlőtlenséget és még fellázadna a tudatlan szavazóréteg, hogy annak akinek van pénze jobb jut.
Egy kicsit mindenkivel egyetértek, de megoldás.. hol lesz megoldás? Felnő a sok SNIs, BTMNes, már meg sem fogják tudni különböztetni, hogy kivel van gond(hiszen majd ők különböztetik meg), lentebb kerül a szűrő, a korábban kis problémások fognak átlagosnak számítani, a korábbi átlagosok meg jó képességűeknek, a pár jó képességű meg kivándorol az országból(meg teszi ezt már 10 éve). Nem lenne szabad hagyni ezt a folyamatot, elég visszafordíthatatlannak látszik. Ráadásul ez a problémás sokaság szül és gyereket nevel és kitermel egy még problémásabbat..
Most, hogy tudják mennyien is vannak, igazán kellene csinálni valamit, mert korábban nem tudtad, hogy minden osztályban van 5-8 "hlye", csak, hogy a sajátodban van.. Valamit nagyon kellene csinálni, nem csak az oktatás omlik össze, hanem az ország "szintje" is hanyatlik.
Összetettebb ez a probléma annál, minthogy itt megbeszéljük, min kellene változtatni. Ami hosszútávon megoldás lenne, ahhoz több évtizedes előkészületek kellenének (több és felkészültebb tanár, akik már a mai digitális világnak megfelelően oktatnak, gyógypedagógusok, ped asszisztensek pl), megfelelő eszközpark ehhez (pl tablet minden iskolában, tehát a BAZ megyei cigányfaluban ugyanúgy, mint a Fazekasban), ami horribilis pénz és még lehetne sorolni.
Az, hogy ennyi ilyen gyerek lett, számos oka van és igen, én azt gondolom, hogy régen nem voltak ennyien. Az egyik ilyen ok például éppen az, hogy ezek a gyerekek (de talán már a mi generációnk is) egy pörgős világban nőnek fel, kezükben minden elektromos kütyü, ehhez képest beülnek az iskolába, ahol a boomer tanító néni gyök kettes tempóval firkál valamit a táblára krétával. Én sem tudom ezt már egy s3ggel végig ülni. Emlékszem, mikor 2013-ban kezdtem az egyetemet, ott még voltak ilyen régi vágású előadók, hogy kréta meg tábla, majdnem megbolondultunk az unalomtól, azt volt csodálkozás, hogy az évfolyam nagy része el is lógta az ilyeneket. Ez is egy gond, hogy maguk az oktatók sem haladnak a korral. Én fogorvosként praktizálok, egy a szó klasszikus értelmében boomer asszisztensnőm van, rendesen nála is fel tud menni a vérnyomásom, mikor látom, ahogy 2 db mutatóujjal gépeli be a beteg adatait (30 éve ez a munkája), vagy esik kétségbe, mert "kiírt valamit a számítógép". Minden vágyam kicsit modernizálni a rendelőt, digitalizálni a kartonokat, online előjegyzést csinálni, de nem tudok, mert a kolleganő a nap végén még ott tart, hogy ki kell húzni a kávéfőzőt a konnektorból, nehogy belecsapjon a villám. És az átlag magyar tanító néni éppen pont ilyen.
Másik gond meg igenis a neveltetés. Nyilván nem húzható rá mindenre és mindenkire, de azon igazán nincs min csodálkozni, mikor felnő a gyerek egy panel likban, már ugye lassan a helyi játszótéren sem tudja az energiáit levezetni, mert a vénasszonyt zavarja a pihenésben (volt ilyen sztori egy kisvárosban, lezárták a pályát, mert zavarta a nénit a pattogó labda), ott ül egész nap az Xbox/telefon előtt, akár nulla éves korától kezdve. Emlékszem egyszer itt olvastam, anyuka a fél éves (!)csecsemője elé berakja a telefont és megy a Bogyó és Babóca maraton. Ezek valszeg tömegek, csak nyilván arra senki nem büszke, hogy a telefonja neveli a gyerekét. Még a nevében is benne van, figyelemhiányos, hiperaktív. Direkt visszavezethető az ilyen és ehhez hasonló történetekig. Mint írtam, nem mindenkinél ez az etiológiája, de összefüggés sokaknál igenis van.
Aztán, amit előttem is leírtak, hogy egy tanár áll egy 30-35 fős osztály élén, és nyilván nem tud ugyanakkora figyelmet szentelni mindenkinek, egyre kevesebb eszköz van a kezében a fegyelmezésre. Nagyon sok oka van ennek a problémakörnek, bizonyosan a megoldás is többlépcsős, és mint írtam, sok évtizedes, csak felmenő rendszerben alkalmazható a még meg nem született gyerekeknek.
Tényleg többen vannak, mert egy csomó koraszülött stb. babát meg tudnak már menteni - de azért kisebb-nagyobb károsodás maradhat.
Aztán az iskola nem tud velük mit kezdeni. Pedig megfelelő oktatás esetén egy diszlexiás, figyelemzavaros stb. gyerek is dolgozó felnőtté válna.
Hát igen, sok olyan gyerek megszületik és megmarad, aki 100-50 vagy akár 20 évvel ezelőtt még nem. Egyre több az autoimmun betegség is, akkor miért ne lenne ez is. És örökítjük tovább.
A digitalizáció meg - nem ugyanaz, hogy ment otthon szombatonként a mesecsatorna és nem ugyanaz, hogy már babakocsiban a gyerek kezében a teló, mert akkor nem üvölt a Tescóban. És egyik társdalomban sem az értelmiségi szülők teszik ki a többséget.
Ja, végülis én gyilkolós felnőtt témás filmeket néztem(nem mesecsatornát, az az elején nem is volt, csak az esti mesés maci) kiskorom óta, visszanézne esmeraldát megerőszakolták majdnem egy bokorban, sorra gyilkolták egymást a krimikben és politikusok alázták egymást az m1en hatalmas nagy fejjel. Nemtudom hogy hívták az utóbbi adást, de megmaradt.
Ha csak visszanézel egy "akkori" műsort, csupa halál, gyűlöletkeltés, szexuális abúzus és alázás, ehhez képest most bogyó és babóca megy "butítva" és "kipárnázva". A régebbi durvább volt, és okostelefon nem volt, de volt ilyen kazettás játék, be kellett rakni és gyilkoltuk egymást tankokkal meg verekedős játékokkal meg lőttük a kacsákat. Csak nem volt olyan szép grafikája, illetve az én időmben terjedt el a videójáték, nem csak ilyen memória meg társai, hanem mindenféle bizarr is. Akár csak az ijesztgetős, amikor a labirintusnál felugrott egy horrorfilmfej, emlékszem hátradőltem a fotellel, úgy megijedtem:D Illetve milyen szombatonként, naponta gépeztünk és betéve tudtuk mikor megy minden egyes nap jó film, napi 3-4 órát tvztünk:) Babák ki a szőnyegre nézték a Columbot, mert "úgysem érti".
Szerintem nem az a baj, hanem az értelmiségiek színvonala is süllyed, kevesebben vannak és ez a rövidített diploma.. De azért jó gondolat az utolsó, megjegyzem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!