Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Egyéb kérdések » Két gyerek közül választhatsz,...

Két gyerek közül választhatsz, melyiket választanád?

Figyelt kérdés

Első gyerek: Nagyon okos, gyors, jobban teljesít a többieknél, sokat beszél, aktív, mindenből kitűnő, kivéve magatartásból, a tanár folyamatos panaszkodik rá(joggal), néha verekszik, nem fogad szót, órán, ha hamarabb végez fenhangon unatkozik, néha meg van egy két jó napja, amikor nincs rá panasz, de alapvetően nem tudsz mellette dolgozni(és heti többször van rá panasz, szülők előtt ég a fejed), mert nem szívesen látott vendég napköziben. Gyerekekkel jól kijön, kezdeményező, aktív, mindenben részt vesz, persze vannak viták is, mindig van összeveszés és békülés is, sosincs egyedül. Otthon néha ellenkezik meg "jobban tudja", de nincs különösebb gond, cserfes, nyafizós, néha veszekedni kell, hogy csinálja a dolgokat, de nem zavar, csak néha, merthát gyerek, belefér. Keveset eszik, válogat.


Második gyerek: Átlagos képességű, lassú, néha ront, néha tudja, nem kitűnő, de kb négyes tanuló, általában lassúsága miatt nem fejezi be a feladatokat, elmélázik, bambul. Csendesebb, magatartása 4-5ös, nyugodtan maradhat napköziben is(így tudsz mellette dolgozni), foglalkozáson is várják, mert nem okoz különösebb gondot, csak elvan. Gyerekekkel passzívabb, csendesebb, nem játszik aktívan, de így nincsenek is konfliktusai, mert passzív, sokat van egyedül, nem találja fel magát, nincs olyan se, hogy nagyon jóban lenne valakivel, de olyan se, hogy épp utálják egymást. Otthon nyugis, elvan, keveset beszél, néha nyafog, lassú, de semmi különösebb gondot nem okoz. Sokat eszik, nem válogat.


Na és most képzeld el, hogy nyugtatóval az elsőből a második lesz.


Nem tudom, hogy ez jó változás-e, még a gyerek beszédtempója is megváltozott, lassabb lett, ami nem gond, mert eddig hadart kicsit és emiatt akadozott a beszéde, de azért látványos a változás. Szemétnek érzem magam, hogy eltüntettem az elsőt, nekem könnyebb az életem a másodikkal, de az övé olyan "sótlannak" tűnik. Még friss a dolog, de első naptól egyértelműen látszik a változás. Nincs leszedálva, csak az energia és a szélsőséges érzelmek tűntek el, játszik, beszél, gondolkozik(bár kicsit lassabban), csak lassabb a cselekvéseinek tempója és lelkesedésmentes, kevésbé aktív, dolgokban aktívan résztvevős a gyerek.


Nehéz visszaadni a változást, de azért megpróbáltam. Szerintetek mennyire volt jó döntést az elsőből a másodikat csinálni?


2022. okt. 19. 08:07
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
94%
Biztos hogy nem nyugtatóznám a gyereket,hogy a tanárnak könnyebb legyen.Manapság minden gyerekre rásütok,hogy hiperaktív stb.Számomra az első gyerek teljesen normális.Semmi baj nincs vele.Az,hogy cserfes,és gyorsabban jár az agya nehogymár baj legyen.Inkább iskolát valtanék,nem gyógyszerezném.Nem arról van szó,hogy kezelhetetlen pszichopata nélküle,hanem csak nem lehet letámasztani a sarokba.
2022. okt. 19. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:

Autista(de ez nem látszik, több diagnózisa is volt, az adhdt most vették el, miután nem hatottak az adhds gyógyszerek, meg teljesít órán, ja hát akkor mégsem az, így tűntek el az előző kódjai is, senki sem mondja meg, hogy autista, mert nem olyan, azon kívül, hogy zsémbes és azt hiszi jobban tudja a dolgokat, de magas is az iqja.. szóval nemtudom, látom, hogy más egy kicsit, ez tagadhatatlan, alacsonyabban van az ingerküszöbe és gyorsabban kapja fel a vizet, régi sérelmekre is emlékszik és megtartja őket, meg kevésbé tapintatos a gyengébb képességűekkel, frusztrálják őt, de amúgy semmi extra a gyerek, nem dühöngő őrült, csak túlreagálós, könnyen frusztrálódó). Viselkedésre való nyugtatót kapott minimális adagolásban, mert néha verekszik, ha ingerült kiabál a tanárra is, de nem neki, hanem csak indulatos, de nem sérteget meg ilyesmi, csak hangosan fejezi ki a sérelmeit, amiből neki több van, mint másoknak.. nem mond csúnya szavakat, nem rongál, nem okoz sérülést, és a többi gyerek(a problémásak csoportja) is verekszik annyit, amennyit ő, kollektívan egy csoportnak az osztályon belül 3as a magatartása, ők a "problémás" gyerekek, az enyém is ide tartozott. Néha visszabeszél, de dolgozik órán, ha végzett akkor nehezebben foglalja el magát, de helyén marad, és csendben van, nem kiabál be meg ilyenek, szorgalma meg aktivitása mindig jó volt a tanár szerint is. Ovi óta "nehezen tartja a szabályokat(ha ideges, és sokszor ideges), verekszik néha, kiabál, feszültség van benne, gyerekekkel konfliktusai vannak(de vannak nagy kibékülések is), ilyenkor kilép a helyzetből, dühös, néha odacsap" ez mind igaz, ha ingerült, és hát gyerekek közt sokszor van konfliktus, ami miatt ingerült, jól összevesztek, utálták egymást, majd egy-két nap vagy néha pár óra és kibékültek, puszipajtások lettek, majd megint konfliktus, néha akivel nem ment a békülés, jó sokáig hónapokig fújtak egymásra. Ez a folyamatos hullámzás jellemző rá, akár naponta többször vált, van, hogy egy két hét tök jó, nincs rá panasz, máskor ég a fejem, hogy odadobta a radírját, vagy rácsapott, vagy gúnyolta a másikat, vagy ilyesmi. Szóval tényleg nehezebb természete volt, de volt jó oldala is. Sosem tudott a viselkedése miatt 4 óránál többet járni közösségbe, így sosem tudtam dolgozni sem.


Játszik így is, de tök más a gyerek, talán kicsit kevesebbet nevet, kevésbé aktív, ha nem tudnád az előzményeket, nem tűnne fel, hogy más, "átlagos, lassabb, magánakvalóbb".. Így gyógyszerrel kevésbé mérgelődik és veszi magára a dolgokat, szóval nem jön negatív a tanártól, nem sok vizet zavar a gyerek bent, de nem is dőlnek belőle az élmények, jók-rosszak vegyesen, mint korábban. Még az elején vagyunk az egésznek és megvisel a változás, mintha másik gyerekem lenne.


Úgy érzem így könnyebben be tud illeszkedni az iskolarendszerbe, csak rosszul érzem magam, hogy megváltozott, hiszen olyan sokáig volt aktív, sokat beszélős, magas érzelmi hőfokokat megélő, valamit mindig csináló gyerek. Érzem, hogy van előnye, de hátránya is. Ahogy az alapverziójának is volt mindkettő. Persze rám nézve csak előnye van, végre kezdődhet az én életem is, lehet munkám, el tudok menni bárhova, lehet párkapcsolatom is, ezt a rossz érzést leszámítva semmi negatív nincs, de hiányzik az előző gyerekem, aki kipattant reggel az ágyból és tele volt energiával, csinálni akart valamit, akart suliba menni is. Most olyan, mint a többi gyerek, lassan nyitja a szemét, nehezebben ébred, még álmos(éjszaka kell bevenni a gyógyszert), nincs kedve felkelni, menni valami jó programra, ha van is, nem látod, csak mondja, hogy van kedve, de nem mozdul rá egyből, nem aktív, nem tudom máshogy mondani, nem csillan fel a szeme, nem mozdul rá egyből, mint korábban, nem "gyors" és nem él meg olyan érzelmi mélységeket és magasságokat, mint korábban, hanem "kiegyensúlyozott", minimális eltérés van, ha jól érzi magát, és minimális, ha rossz, és lassabb. Átlagos gyerekekhez képest nem lassú, tehát nem nyáladzó gondolattalan szedált zombi, de az előző állapotához képest ez az átlagos viselkedés is olyan érzés számomra.


Borzalmasan érzem magam az egésztől. Annyi előnye van, hogy bármikor abba lehet hagyni, és akkor visszatér az előző gyerekem(elvileg). Tehát ez nem ilyen kötelező dühkitörések miatti elrendelt nyugtatózás, mint amit sokan gondolnak, ha felmerül egy probléma, a doki ajánlj, hogyha szeretnénk, van ilyen lehetőség is, felsorol párat, te pedig választhatsz belőle, addig, amíg szeretnéd(az utasításokat betartva, összevissza ugye nem lehet szedni őket), bármikor abbahagyható vagy elkezdhető, a szülő dönt. Lekopogom, hogy az étkezéses dolgon kívül más mellékhatása egyelőre nincs.

2022. okt. 19. 09:08
 13/22 anonim ***** válasza:
50%
Abszolút a másodikat! Milyen gyógyszer ez? Én is akarok!
2022. okt. 19. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 A kérdező kommentje:

Kimaradt, hogy ez az új iskolája, oviból is kettőbe járt, és bölcsiből is, már ott is kellett a váltás. Nem akartam új sulit évente, és nem is vette át más, át kellett jelentkeznünk, hogy az új körzetes fogadja, de az is úgy, hogy megmondták, hogy nem vennék fel, ha nem lenne muszáj. A tankerület felajánlotta a szegregált sulit, mert nincs megoldás ilyesmire.


Szóval rossz magatartású okos gyerekkel a rendszer nem tud mit kezdeni, és a jó kezdés után itt is jöttek a gondok, nem akartam, hogy rosszabb legyen a helyzet. A gyerek most beteg amúgy, és épp legózik, de amíg korábban legózáskor is beszélt, most csend van, csak hallom, hogy turkál és épít.

2022. okt. 19. 09:13
 15/22 anonim ***** válasza:
58%
Nyilván a gyógyszert nem az édesanya hasraütésszerűen íratta fel a háziorvossal. A leírás alapján is nyilván ADHD-s. Én tanítottam több ilyen gyereket is. És azért a helyzet nem ilyen egyszerű, ahogy fentebb írjátok, hogy a leírást olvasva csak egy eleven gyerekről van szó. Ha a gyermeketek osztálytársa lenne, és nem lehetne tőle tanulni az iskolában, és minden délután panaszkodnak nektek, hogy xy verekedett, beszólt, zavarja az órát, nem tudott tőle figyelni, lehet, hogy könyörögnétek az anyukának, hogy adja be a felírt gyógyszert a gyerekének. Mert akármilyen tündériek és okosak ezek a gyerekek, tény, hogy nem lehet tőlük tanítani. Ezt írja az édesanya is. És szerintem amúgy itt van a válasz a kérdésedre, nagyon alaposan át kell beszélni a pedagógusokkal, hogy milyen megoldási ötletük van még a gyógyszeren kívül, kipróbálni minden megoldást, hogy élhető legyen az iskola vele. Ha van a suliban pszichológus vagy gyógypedagógus, hátha tudnak ötleteket adni, hogy mivel lehetne lekötni. Általában az ilyen gyerekek ingerkeresők, és azért balhéznak, volt, akinél bejött pl. hogy ezek helyett nagy labdán ült, így tudott folyamatosan izegni-mozogni, vagy engedélyezni kell neki valami játékot, ami csöndes, de tudja bizergálni, ha kész van a feladat, stb... Ha támogató a pedagógus , és sikerül segítséget kérni, nem reménytelen a dolog. Ha ez nem megy, muszáj a gyógyszer. Otthonra nem adnám én sem.
2022. okt. 19. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
100%
Jajj most látom, hogy lement már róla az adhd kód...
2022. okt. 19. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 A kérdező kommentje:
15ös, egyáltalán nem zavarja az órát, példás a szorgalma, az egyik legaktívabban jelentkező, rendkívül gyorsan végez, nem szólogat be, és mióta elültették, beszélgetnie sincs kivel(eddig ezzel zavarta a dolgokat, meg hangosan nevetett, ha végzett mással foglalkozott, vagy előre dolgozott(az is baj volt)). Szünetekben van a gond de igen, ő az, akire panaszkodnak, mikor balhé van, hogy megbántotta, odacsapott, összevesztek, de amikor valakivel jóban van, akkor meg tök oké, ölelgetik egymást meg bandáznak, majd megint összebalhéznak. Szóval ja, végülis az, amit mondtál, de nem az én gyerekemtől nem lehet tanítani. Az én gyerekem problémázik ebédnél, hogy az egyiknek nem akar a párja lenni, hanem a másiknak, az enyém nyafog öltözésnél, hogy át kell öltözni, az enyém nem eszi meg az ebédet és közben röhögteti a többit, és az enyém csap oda, ha megsértik, az enyém (is) dobja el az ételt, az enyém az, aki kiáll a "szerinte igazságtalanságért" a tanárral szemben is, ami gyakran tényleg az, máskor meg nem. Az enyém a hangos, mindig mindenhol a leghangosabb, nevetésben és kiabálásban is, ezért általában ő viszi el a balhét, akkor is, ha nem ő verekedett(vagy nem ő kezdte). A tanárok nem szeretik na.
2022. okt. 19. 09:44
 18/22 NTBS ***** válasza:
100%
Az orvos nem hasraütésre ír fel gyógyszert. Tehát oka volt, hogy kapta a gyógyszert.
2022. okt. 19. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
32%
Egyértelműen az első. Életvidám, boldog, hebrencs, kivancsi legyen.
2022. okt. 19. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
67%

Ha nagyon nincs más választás, lehetőség, akkor gyógyszerezném csak. Kipróbálnék minden alternatív módszert, hogy ne kelljen gyógyszer. Nekem is rossz érzésem van ettől, ahogy leírtad, kicsit olyan, mintha a gyerektől elvettek volna valamit, ami Ő volt, és ráadásul úgy, hogy gyakorlatilag olyan problémákat okozott, amit egy nem autista, vagy nem ADHDs gyerek is okozhat akár adott esetben.


Szerencsére nem kellett ilyeneknek utánanéznem, de nincs valami lehetőség pl. magániskola vagy valami fejlesztő foglalkozás, ahol tudnak segíteni az ilyen problémásabb viselkedésű gyerekeknek, a hozzá hasonló enyhe autistáknak? Persze tudom, hogy mindezt anyagilag is bírni kell, és nem akarok a pénztárcádban turkálni, csak ötletként mondom. (És lehet, hogy le leszek pontozva, de gondolkoznék olyanokban is, hogy pl. homeopátia vagy aromaterápia vagy akupunktúra... Tudom, sokak szerint ez mind csak humbug, én nem így tapasztaltam, ezért is merem felhozni. Mindenképpen jobbnak tartom őket a gyógyszerezésnél, egy próbát tenni velük.)

2022. okt. 19. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!