Tényleg van olyan hogy egy szülő nem örül egy 2-es osztályzatok? Ezt meg is mondja a gyerekének?
Attól függ, melyik iskolai fok, milyen tantárgy, milyen képességű a gyerek, mi a célja.
A legidősebb gyerekem 7. osztályos, jó képességű, így nála jelenleg rossz jegynek számít a kettes. De ha pl. részből kapta a korlátgyakorlatra, akkor nem akadok ki. Míg ha egy memoriter akkor tuti rákérdezek, miért nem készült.
(Mondjuk még sose szerzett kettest és egyest, így valójában nem tudom, hogy reagálnék, csak gondolom.)
Nagy gondban lennénk, ha még jutalmaznom is kéne a gyereket egy kettesért.
A gyerek nem hülye, ha nem hozza a négyes átlagot az iskolában, akkor addig magyarázom neki, hogy tanuljon, amíg inkább tanul, ahelyett hogy engem hallgasson.
“2-es az jó jegy nem? ”
Nem, a kettes soha nem volt jó jegy. Max azoknàl akik mindig csak bukdàcsolnak. De nem mindenki a minimumra törekszik szerencsère.
Azért az tévedés, hogy ne tudna egy gyerek pár percnél többet figyelni (pár kivételes eü helyzettől eltekintve). Egy középiskolásnál pedig mindenképp elvárás, hogy a 45 perces órákat figyelmesen végigülje és 1-2 órát önállóan tudjon tanulni. Egyetemen már gyakorlatilag az a munkája a hallgatónak, hogy önállóan tanuljon, fenntartsa a figyelmét és motiválja is saját magát. És ez csak egy évvel van a középiskola után.
A gyerekek a saját szórakozásukra, hobbijukra is tudnak tartósan figyelni, a tanulás ettől csak abban tér el, hogy ahhoz is kell egy megfelelő motiváció. De nem a képesség hiányzik belőlük, ez biztos.
"as de azért a 4-ea 5-öst nem lehet mindig úgy megszerzni hogy csak megjegyzed az óra anyagát"
Dehogynem. Leges legelőször az érettségire tanultam életemben, addig elég volt bejárni. És de, nem mindenkinek kihívás figyelni.
Az egyetem már egy csöppet más volt, ott már sok tárgyból nem számított rossznak a kettes, örültünk, ha görbült. Hozzáteszem: jellemzően 60 %-tól volt 2-es, ami középiskolában már erős hármast jelentett volna.
Sőt, volt nem egy olyan tárgy, ahol 80 %-tól volt meg a zh.
Egyébként nyilván a gyerek képességeitől is függ, hogy ki minek örül.
Lányom oxigénhiánnyal született, figyelemzavaros, diszlexia veszélyeztetett keresztdominancia miatt, nemsokára kezdi az iskolát, születése óta fejlesztésre jár. Na nála lehet, hogy öröm lesz a kettes, de igazából már annak is örülök, hogy normál iskolába fog járni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!