Milyen tematikus hetek, heti tervek vannak a bölcsikben? Szeretnék a kisfiamnak itthon hasonlót csinálni.
Ne nézzetek unatkozó anyukának. Csupán szeretek ezzel foglalkozni, utánanézni, kézműveskedni stb.
2 éves a fiam, 3 évesen megy oviba.
Erre az egy évre szeretnék ötleteket gyűjteni.
Heti téma hetekre gondoltam.
Kézműveskedés, nagymozgás, finommotorika stb.
Ne ilyen egész napos dolgokra gondoljatok. Nyilvan nekem is itt a háztartás, főzés stb, amibe igyekszem mindig belevonni őt is.
1-2 órás foglalkozásokra gondoltam.
Köszönöm a tippeket.
1-2 órás foglalkozást nem tudsz egyben tartani ilyen picinek. Azt tudod esetleg, hogy egy téma köré naponta próbálkozol különböző foglalkozásokkal. De az 1-2 óra, az több részre bontva lehetséges, de inkább csak 1.
12 évet dolgoztam bölcsiben, jelenleg óvónő vagyok.
Bölcsiben még nem igazán vannak temahetek, de nyilván valami alapján dolgozni kellett. Óviban viszont mi projektekben dolgozunk, minden hétre, 2 hétre van egy témánk, amit körbejárunk minden oldalról, minden foglalkozás arra épül.
Érdemes a jeles napokat figyelni, évszakváltáskor azokra, ünnepek. Amikor épp egyiket sem találsz, akkor bevethetsz olyan témákat, ami nem kötődik semmihez: egészség, színek, formák, gyümölcsök, zöldségek, közlekedési eszközök.
Azért ő még elég pici, nagyon alapokkal próbálkozz. De persze te ismered őt, nekem lányom vevő volt ilyenekre 2 évesen, kisfiam most egyáltalán nem érdeklődik ilyenek iránt.
Köszönöm a válaszokat.
Első nagyon köszönöm a részletes leírást, pont ilyenre gondoltam.
Nem egyben gondoltam az 1-2 órát hanem részleteiben. Tudom, h nem képesek ennyit figyelni.. Nyilván.
Nálunk voltak. Igaz, mindenki minimum 2,5 körül volt. Fél évet járt a fiam az ovi előtt, de ezalatt rengeteg tematikus foglalkozás volt. Jobban mint a nagyobbik ovijában. Egészség hét - egészséges étkezés, gyümölcsök, zöldségek (zöldségespultot állítottak, "piacost" játszottak); foglalkozások, hivatások (jött hozzájuk rendőrautó, tűzoltó, mentő); ünnepek, jeles napok (farsang, húsvét, Föld napja - virágot ültettek; Víz napja; gyereknap arcfestéssel, állatsimogatóval).
Egyszerű állami bölcsi.
Otthonra vannak jó könyvek. Pl: Anya taníts vagy a Beszédindító sorozat. A nagyobbnak vettem, az ősz van meg, de 2 évessel is használható ötletek vannak benne.
Az első leírta a lényeget, én meg mutatok neked egy letöltő linket, a 2010-es években terjedt a neten, magyarországi pedagógusképzéshez ov.ped. ütemtervek gyűjteménye 98%-ban magyar nyelven.
45 MegaByte, tele szakmai doksikkal, főleg ütemtervekkel:
Bölcsisek neveléséhez a 3 éveseknek, kiscsoportos ovisoknak szóló ötleteket, módszertant és foglalkozásokat ajánlott figyelmbe venni kiemelten.
Nagyon szépen köszönöm. Szuper!
Bevallom félve irtam ki a kérdésem, mert azt hittem majd kapom a sok negativ hszt, h hagyjam a gyereket, es minek fejlesztem. De csalodtam, nagyon sok segítséget kaptam! Köszönöm köszönöm
Szívesen! Szakmai szemmel viszont engedd meg kérlek, hogy egy tényezőt kiemeljek: fejleszteni lehet (bár megfontoltan, mivel ha rossz módszertant alkalmazol, árthatsz is avval, a gyermek életkorától függően),
azonban
7 éves kor előtt kiemelten (amikor csak lehet)
indirekt módszerekkel
fejlesztünk! Szinte sose úgy, mint iskolában!
Ez nem csak játékosságot jelent (sőt, nem elsősorban arra utal), hanem hogy a gyermek ne észlelje, hogy "fejlesztve van"! Válaszolhatsz bár a kérdéseire és az jó, valamint taníthatsz neki fogásokat, pl a konyhában, vagy cicának hogyan adjon enni, mire ügyeljen, vagy pl a balesetveszély megelőzésére okítani fontos,
csakhogy...
Kérlek ügyelj:
sose kérdezd ki (a színeket se, se semmilyen ismeretet),
ne javítgasd, ne adj neki feladatokat általában!
( 7 éves kortól fokozatosan hozzá lehetne venni direkt módszertant, csak sajnos az iskolarendszer nem fokozatos.)
Böngészd az ÓVODAI NEVELÉS ORSZÁGOS ALAPPROGRAMJÁT, javaslom,
mert abban vannak a 7 év alattiak nevelésének alapjai!! :)
LINK / ONAP (kb a 2006 -os változat is viszonylag frissnek, érvényesnek mondható még szinte teljesen, ez meg a 2012-es):
"V. AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI
Játék
1. A [SPONTÁN, SZABAD] játék a kisgyermekkor
(!!) legfontosabb és legfejlesztőbb(!!)
tevékenysége, s így az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze. A játék - szabad-képzettársításokat követő szabad játékfolyamat - a kisgyermek elemi pszichikus szükséglete, melynek mindennap visszatérő módon, hosszantartóan és lehetőleg zavartalanul ki kell elégülnie.
...
4. A játék folyamatában az óvodapedagógus tudatos jelenléte biztosítja az élményszerű, elmélyült gyermeki játék kibontakozását. Mindezt az óvodapedagógus feltételteremtő tevékenysége mellett a szükség és igény szerinti együttjátszásával, támogató, serkentő, ösztönző magatartásával,
INDIREKT reakcióival
éri el.
5. Az óvodában előtérbe kell helyezni a szabadjáték túlsúlyának érvényesülését."
Hozzáteszem, a BÖNAP (Bölcsődei nevelés országos alapprogramja) nyilván még egyszerűbb alapelveket tartalmaz, mint az ONAP. És a direkt tanítás/tanulás kapcsán ugyanaz értendő, idézem a BÖNAP-ot most:
"5.1. Tanulás
A teljesítményelváráshoz kötött,
erőltetett ismeretgyarapításnak a
bölcsődei ellátást nyújtó intézmény-
ben, szolgáltatónál nincs helye."
A BÖNAP első száma 2016-ban jelent meg, az első kb harmadától olvashatóak a 3 év alattiak nevelésének alapelvei:
Nagyon szépen köszönöm a sok infót.
Nem jó volt a szóhasználatom, nem akarom fejleszteni, én is a szabad játék, az egyszerű gyermekkor híve vagyok.
Nem tudom megfogalmazni, inkabb csak érdekessé szeretném neki tenni ezt az egy évet
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!