Tsmt-t mire ajánlották, vagy írták ki nálatok a gyereknek, mennyi idősen kezdte, mennyire volt hasznos szerintetek, milyen gyakorlat volt benne milyen mondókával?
Mi szenzorosság + autizmus miatt kezdtük a TSMT-t. Szintén 14 feladat, pokrócos, nagylabdás és forgószékes feladatok voltak az első gyakorlatsorban. A sorrendet pontosan be kellett tartani!!!
Majd csak a későbbi feladatsoroknál került elő a gördeszka, billenölap és a trambulin. Állítólag nagyon nem mindegy, hogy milyen sorrendben csináljuk ezeket és keverni az ayres-el nem szerencsés, mivel teljesen máshogy hat a 2 terápia. A TSMT sokkal kötöttebb, mint az ayres. Ezért sokaknak az utóbbi jobban beválik. A TSMT-ről még annyit érdemes tudni, hogy nem azonnal hat. Hónapok múlva lehet csak érezni a hatását. Döntsétek el, nektek melyik jön be, de ne keverjétek semmi szín alatt, mert az idegrendszer érését teljesen összezavarja, mivel máshogy hat mindkettő.
Még annyit mondott az ayres-es, hogy mindkettőben vannak azonos gyakorlatok. Mondom mi? Utána pedig, hogy a kettőt együtt ne. Mondom most akkor nem értem.
Ti mikor kezdtétek? Nekünk neurológus 4-6 hónapot mondott hatásnak. Akkor legalább anyi ideig kell csinálni ezek szerint, de ismerősöméknek pl havonta cserélték, és havonta volt hatás. Teljesen össze vagyok zavarodva.
Beszédindítás része volt 2-3 éves koráig csináltam vele itthon.
Akkor is azért hagytam abba,mert begyulladt a csípőízületem a több100 emeléstől.
Amúgy sokat használt az autista lányomnak.
Beszédindítás miatt kezdtük. A lányomnak az akaratossága is közrejátszik.
Most 2,5 évesek. 3. hete csináljuk. Nekünk nagyon bejött. Ebben a pár hétben rengeteget fejlődtek.
nagylabda van bukfencek, forgósszék (hintáztatás is lett volna, de én sokat vagyok egyedül velük, így azt nem tudom)
1-es vagyok. Igazából mindkét terápia a mozgáson alapul. A lényeges különbség az, hogy a TSMT előre meghatàrozott sorrendű feladatsor. Mindig ugyanazok a gyakorlatok, ugyanabban a sorrendben, ugyanazokkal a mondókákkal-dalokkal. (Amíg nem kap új gyakolatsort)
A gyermekek számára nagyon fontos az állandóság, kiszámíthatóság, mert ez biztonságérzetet ad. Ez különösen fontos egy auti vagy szenzoros gyermeknél, akik alapvetően is sokkal nehezebben alkalmazkodnak az új dolgokhoz.
Az Ayres terápia valóban hasonló a TSMT-hez a feladatokat/eszközöket tekintve, azzal a lényeges különbséggel, hogy itt nincs előre meghatározott gyakorlatsor, hanem ki vannak készítve az eszközök és amivel a gyermeknek kedve van, azzal az eszközzel végeznek gyakorlatot. Mindig mást, más sorrendben. A gyermek dönt, mit szeretne és meddig szeretné. Nagyobb szabadságot ad.
Hatásosság alapján nagyjából ugyanazt a célt lehet elérni mindkét terápiával, csak együtt nem érdemes a kettőt csinálni, mert, ahogy írtam is az Ayres szabadon választható, míg a TSMT kötött jellegű terápia miközben hasonló feladatok vannak ugyanolyan eszközökkel, szóval teljesen összezavarja a gyermeket.
Én személy szerint hasznosabbnak tartom a TSMT-t, mert ott fixen végigcsináljuk az összes feladatsort, biztosan fejlődik minden terület. Míg az ayres-nél előfordulhat, hogy a gyermek letapad 1 eszköznél, mert épp nincs kedve máshoz és így nem lesz olyan hatékony.
De persze vannak olyan gyerekek is, akik nem bírják a TSMT kötöttségét és nekik az ayres jobb.
Ezen szempontok alapján érdemes választani.
Köszönöm mindenkinek.
Forgószékes nektek is az volt, hogy jobbra, majd balra 10ig számolva?
Azt szereti nagyon mondjuk, meg a forgatást is. A játszótéren a hintákat nem, itthon a fészek benti az mehet kis ideig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!