Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Babák » Szülés után, ha megérkeztek a...

Szülés után, ha megérkeztek a baba papírjai, hol, milyen okmányokkal kell igényelni a különböző támogatásokat?

Figyelt kérdés

Ha jól tudom, a TGYÁS-t a munkahely intézi, de mi van az anyasági támogatással? Hol kell igényelni (vidéken)? A babakötvény automatikus vagy azt is intézni kell?Van más hivatalos teendő ezeken kívül?

Köszönöm szépen,


3 hetes kisfiú anyukája


2008. okt. 7. 10:07
 1/3 anonim ***** válasza:

Mindenhol, vidéken is a helyileg illetékes Magyar Államkincstárhoz kell menni az anyasági támogatásért...ott van formanyomtatvány, vagy innen is letöltheted, de azt nem mindenhol fogadják el..de olyan sokan szoktak lenni, hogy lesz idő kitölteni ott is, amit pedig nem tudsz kitölteni, az ügyintéző segít..ehhez kell a baba anyakönyvi kivonata, taj kártya, te igazolványod személyi, taj, lakcím...


Tgyás: A munkahelyen kell intézni..kérdezd meg a munkaügyet az irodátokban, mit kell leadni, mert sokszor kérik az eredeti anyakönyvikivonatot, ami nem jó, mert máshol is kell..ezért jobb ha előbb a többit intézed...a tgyás-t a szülés napjáig visszamenőleg igényelheted.


a babakötvény elvileg automatikusan működik, de utánaérdeklődhetsz azthiszem az apeh-nál, vagy lehet hülyeséget mondok..megpróbálom lekeresni és majd írok ha sikerül.


Ja igen és lehetőleg a babát ne vidd. Ha a párod megy helyetted vigye el az irataidat.

2008. okt. 7. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Megvan! kicsit hosszú, de a lényeg az első mondatokban van!



A jogszabályok szerinti határidők szerint a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartását kezelő központi szerv az adott hónapban születettek adatait a következő hónap ötödik munkanapjáig küldi meg az APEH-nek. (FIGYELEM! A FOLYAMAT CSAK A MAGYARORSZÁGON SZÜLETETT (ANYAKÖNYVEZETT) GYERMEKEK ESETÉBEN INDUL AUTOMATIKUSAN, a külföldön született, de magyar állampolgárságú és magyarországi állandó lakhellyel rendelkező babák esetében a szülőknek kezdeményezniük kell a folyamatot a gyermek adóazonosító jelének igénylésével!) Az adóhatóság az adóigazolványt a szülő kérésére kiállítja és kiadja, továbbá 5 munkanapon belül a csecsemők adóazonosítóját továbbküldi a Magyar Államkincstárnak, ahol 8 munkanap alatt intézik el a kincstári számlák megnyitását, majd a kincstári számla megnyitásáról és a támogatás kincstári számlára történő elhelyezéséről a született gyermek szülője (illetve gondozója, törvényes képviselője) írásban értesítést kap a Magyar Államkincstártól. Ebben részletes tájékoztatást történik a támogatás egyéb kérdéseiről is.


Ha a szülők nem nyitnak Start-számlát a gyermek nevére (mivel ez nem kötelező), akkor a Magyar Államkincstár egészen a gyermek felnőtté válásáig ezen a kincstári számlán tartja nyilván a gyermeknek járó állami támogatásokat és azok kamatait. Ebben az esetben a szülőnek nincs beleszólási joga abba, hogy milyen eszközökben kamatozik gyermeke megtakarítása (a Magyar Államkincstár évente az ötéves állampapír hozamával megegyező mértékű kamatot ír jóvá a kincstári számlán levő összeg után, a kamatok a Állami babakötvény kamatok főmenüponton keresztül ismerhetők meg). Ehhez, vagyis a Magyar Államkincstárban történő babakötvény igény érvényesítéséhez sem a szülőnek sem a gyermek más törvényes képviselőjének semmiféle intézkedést, igénylést benyújtania nem kell. A gyermek 18 éves korától nem kamatozó összeg a gyermek által bármikor felvehető a kincstári számláról.


Amennyiben a szülők úgy döntenek, hogy hozzátesznek az állami támogatáshoz, akkor ezt a kincstárnál is megtehetik, illetve bármely - erre szerződéses kötelezettséget vállalt - pénzügyi szolgáltatónál is nyithatnak ún. Start-számlát. A szülők - vagy 16 éves korától szülői beleegyezéssel a gyermek is - pénzügyi szolgáltatóhoz történő áthelyezés esetén a számla követelés kezelésére bankbetét vagy a Tőkepiacról szóló törvény szerint nyilvánosan forgalomba hozott állampapír, tőke- vagy hozamgarantált befektetési jegy közül választhatnak. A szülő szabadon dönthet, hogy ezek közül milyen befektetési lehetőséget választ (feltéve persze, hogy a pénzügyi szolgáltató több befektetési lehetőséget is biztosít). A gyermek, mint leendő jogosult - szülői belegyezés mellett - 16. életévének betöltése után már saját maga dönthet portfóliójának mozgatásáról, ill. ha Start-számlával még nem rendelkezik, annak megnyitásáról vagy áthelyezéséről. Amennyiben a szülő - vagy 16 éves korában, szülői beleegyezéssel a gyermek - úgy dönt, hogy a Magyar Államkincstártól pénzügyi szolgáltatónál vezetett Start-számlára helyezi át a babakötvényt, ez a döntése 2008. január 1-től nem végleges, mivel a babakötvény vissza is helyezhető a kincstárhoz. Áthelyezéskor természetesen másik pénzügyi szolgáltató választására is van lehetőség.


A Start-számlát nemcsak közvetlenül a gyermek születése után, hanem bármikor később is meg lehet nyitni. Ebben az esetben a saját számla létrehozásáig a gyermeknek járó állami támogatás a kincstári számlán marad.


Egy gyermeknek csak egy Start-számlája lehet, de a Start-számlát vezető pénzügyi szolgáltató bármikor szabadon megváltoztatható. Amennyiben a gyermek nevére több számlavezetőnél egyidejűleg, vagy egymást követően párhuzamosan több számlát is megnyitnak, úgy az ügyfélnek a pénzügyi szolgáltatók felhívására nyilatkoznia kell arról, hogy a nála megnyitott számlát kívánja-e megtartani. Amelyik szolgáltatónak az ügyfél a megtartásról nyilatkozik, úgy az ügyfélnek a másik pénzügyi szolgáltatónál lévő Start-számláit meg kell szüntetnie. Amíg az ügyfél nem nyilatkozik, illetve amíg több számlája van, addig a Magyar Államkincstár a kiutalást nem teljesíti, és az ügyfél erre az időszakra késedelmi kamatra nem tarthat igényt. A párhuzamosan vezetett számlákra végzett befizetés jogosulatlan befizetésnek számít, így visszautalásra/visszafizetésre kerül az átutalás feladójának illetve a befizetőnek.


A Start-számla vezetésére vonatkozó szerződéses kapcsolat fennállása alatt a gyermek, illetve a szülője (törvényes képviselője) bármilyen megadott adatában történő változását a szülőnek (törvényes képviselőnek) 5 munkanapon belül be kell jelentenie a pénzügyi szolgáltatónál, melyre a pénzügyi szolgáltatóval kötött, Start-számla vezetésére vonatkozó megállapodásban kötelezettséget is vállal. A tájékoztatási kötelezettség elmulasztásából származó károk kockázatát a szülő, illetve a gyermek viselik.

Érdemes lehet tudni, hogy a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartását kezelő központi szerv a naptári hónapban Magyarországon született, nyilvántartásba vett gyerekek adatait az állami adóhatóságnak, külföldi letelepedése esetén - illetve elhunyta esetén az elhalálozás idejével - pedig a Magyar Államkincstárnak továbbítja a következő hónap 5. munkanapjáig. A Magyar Államkincstár erről további 5 munkanapon belül értesíti a Start-számlát vezető pénzügyi szolgáltatót.

2008. okt. 7. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors és alapos választ! :)
2008. okt. 7. 10:42

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!