Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Babák » Ha kb 1000 szó egy hároméves...

Ha kb 1000 szó egy hároméves szókincse a szakirodalom szerint, akkor hogy lehet teljesen hétköznapi jelenség, ha egy 19-20 hónaposnak is annyi?

Figyelt kérdés
Elméleti jellegű a kérdés. Nem találok erről semmilyen szakirodalmat, pedig érdekelne. Ha pl az egyik gyerek másfél évesen 4 szavas mondatokban beszél, ragoz, igeidőket használ, számokat, színeket, formákat ismeri, akkor egy másik ugyanolyan értemes gyerek ezeket miért nem tudja? Ugyanolyan családi háttérrel persze.
2016. okt. 31. 20:52
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

Azért nincs jelentősége, mert az anyanyelv megtanulàsa az nem a nyelvérzéken múlik. Mert a sajàt nyelvét mindenki megtanulja, akkor is ha idegen nyelvet sosem fog tudni megtanulni.Csak màs ütemben.


Ezen kìvül az sem mindegy, hogy a nem beszélő gyereknek mennyi a passzìv szókincse. Pl a kisfiam 3 évesen nem nagyon beszélt,jàrt is logopédushoz, de a passzìv szókincse 5-6 éves szinten volt. Ez a fontos,nem az,hogy mennyit beszél.

Az a lényeg, hogy mennyit ért meg,van e alap fogalom készlete stb.

És a finommotorikus képességek életkori szint feletti fejlettsége sokkal inkàbb tehetség kérdése is, azaz aki 4-5 éves koràra nagyon szépen rajzol az szépen rajzol később is,de a sport megint nem így működik. A logika viszont megint ilyen.


Vannak olyan területek ahol szàmìt,hogy mennyire gyorsan fejlődik a gyerek és van ahol nem.Ezt el kell fogadni.

2016. nov. 1. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

sokmindent írhatnék, de röviden: ha jót akarsz a gyerekednek, akkor hagyod gyereknek maradni. Örülj neki, hogy valamelyik területen jó képessegei vannak, és majd ezt iskoláskorban érdemes lesz fejleszteni., vagy olyan irányban tanulni.

Az meg egyértelmű, hogy nincs két egyformán fejlődő gyerek, hiszen más a személyiségük, más az érdeklődési körük, és más ingerek érik őket.

Azt viszont nem értem, hogy mit rugózol ezen. Örülj neki, hogy okos gyereked van, azt kész.

2016. nov. 1. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Én összegyűjtök egy csomó játékos fejlesztő ötletet, és mindegyikből a gyerek szintjének megfelelőt játszuk. Ennél többet egy gyereknek nem kell tudnia szerintem. Az én lányom is minden apró lyukba bedugdos mindent, szoktuk gyurmázni, gyöngyöt fűzni, vonalon belül rajzolni, meg ilyesmik. Mint az ovisok, pedig még köze nincs az ovihoz:)


Játssz vele nagyobb gyereknek való játékot, ha úgy èrzed magasabb szinten áll adott képességből, de ne hanyagold el a többi területet sem. Okos gyerekként kell kezelni őket, fejleszteni és babusgatni.

2016. nov. 1. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Nagyon érdekes kérdést feszegetsz. Gondolkodtam én is rajta. Én egy hamar beszélő és olvasó kisgyerek voltam, később az iskolát is könnyen vettem, de nem voltam semmiben sem kiemelkedő - persze, az idegen nyelv könnyen ment, beszélek is párat, és jó fogalmazásokat írtam az iskolaújságba, de semmi különös, átlagos képességű embernek éreztem, érzem magam. Az öcsém meg sem szólalt 3 évesen, csak halandzsa nyelven, de negyedikesen már segített a nyolcadikas szorgalmi matekházim megírásában. Matematika, fizika versenyeket nyert már általánosban, jelenleg kutatóként dolgozik. Szóval szerintem neki van egy matematikai tehetséges. Persze megtanult magyarul is idővel:), meg persze pár idegen nyelvet ő is, de a kettőnk közötti különbség máig nyilvánvaló: én átlagos vagyok, jó svádával, ő viszont értelmnesebb az átlagnál.

Azóta olvastam erről; a nyelvi képességek kevésbé jelzik előre az általános értelmi színvonalat. A matematikai-logikai képességek és a térlátés viszont előre jelzi a magas intellektust. Jelenleg ezt gondolják a hozzáértők.

Nekem mindkét lányom hamar és jól beszélt, teljesen átlagos, jó ütemben fejlődő gyerekeknek látom őket. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő :)

2016. nov. 1. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Kérdező, a többi területen sem ilyen egyértelmű a tehetség megnyilvánulása. Kisebbik lányom előbb énekelt, mint beszélt. Most nagycsoportos, most is szépen énekel, de nem érzem úgy, hogy kiemelkedő tehetség. Én is annak idején szépen énekeltem, ki is választottak ovis koromban, korán el is kezdtem zenélni tanulni, de középiskolás koromra ez már eltűnt, a többi zenében tehetségesebb gyerek közül már nem tűntem ki.

Nagyobbik lányom meg nagyon korán beszélt, 12 hónaposan már mondatokban, most kezdte az első osztályt egy kéttannyelvű osztályban, és nem tanul gyorsabban mint a többi gyerek, viszont a kézügyessége nagyon jó, pedig 4 évesen még pálcikaembert se nagyon tudott rajzolni.

A lényeg, hogy hacsak a gyereked nem zseni (pl. megtanul magától olvasni, vagy lerajzol térben egy arcot, vagy elkezd zongorázni), akkor "csak" tehetséges. Biztosítsd neki ingergazdag környezetet, ha úgy érzed, hogy a beszédben kifejezetten ügyes, akkor mondókázzatok sokat, járjatok Ringatóra, hallgassatok zenét. A túlzott fejlesztésnek bizonyítottan ugyanannyi hátránya mint előnye van.

2016. nov. 1. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat! Mind hasznos volt. Érdekes ez a téma :) fejlesztgetni nem nagyon van időm, mert van egy kishuga. Okosnak biztos, hogy okos lesz, de ha zseni lenne, az már látszódna másban is, de szerencsére nem az. Legalábbis remélem.

Gyurmázgatni lenne jó vele.

Mindenesetre elkezdem azért lassan németül tanítani, most dolgozok a terven :)

2016. nov. 2. 08:10
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!