Ha kb 1000 szó egy hároméves szókincse a szakirodalom
szerint, akkor hogy lehet teljesen hétköznapi jelenség,
ha egy 19-20 hónaposnak is annyi?
Azért, mert a másiknak pl 100x jobb a logikája vagy a térlátása, stb., csak ez kevésbé mérhető. Ennyi idősen még nagy különbségek vannak ilyen téren, de ez 6 éves korukra eltűnik.
2016. okt. 31. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
Lehet, hogy a másik tud már ugrálni vagy kört rajzolni, szobatiszta, vagy ügyesebben eszik egyedül. Nem egyformán fejlődnek a gyerekek, két nagyon okos, értelmes gyerek közül lehet, hogy az egyiknek a beszéde van előrébb, a másiknak a szociális érzéke, a harmadiknak meg a finommotorikája. És amelyik gyerek 20 hónaposan 4 szavas mondatokban beszél, ezen a területen a későbbiekben lassabban fejlődik majd, mint pl. mozgásban.
2016. okt. 31. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
jól írták.
a máik valózínű zociális téren fejlettebb, főleg mert a nonverbális kommunikáción van még nála a hangsuly.
mérhető ha pl leejtesz valamit, az fogja neked felvenni, aki nem beszél
2016. okt. 31. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
*boci a kimaradt s betűk miatt..
2016. okt. 31. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
5/16 A kérdező kommentje:
Nem volt soha elmaradva mozgásfejlődésben, mindent kicsit előbb csinált. Szépen ugrál páros lábon. Finommotorikája szerintem jó, mert 10 hónaposan átdugdosta a cipőfűzőt a lyukán; szociális érzéke nagyon jó, próbálja rávenni a többi gyereket közös játékra, és soha nem bánt más gyereket, szépen kikerüli, ha nem fér el, illetve egy évesen rájött, hogy a játékok a játszótéren csere-bere alapon működnek. Igazából nem látom, hogy bármiben el lenne maradva.
Lehet, hogy csak szimplán átlagon felüli a nyelvérzéke? El kéne kezdeni idegen nyelven tanítani ezt kiaknázandó? Végülis mindkét szülőjének jó a nyelvérzéke.
a többnyelvűség pont vissza szokta vetni őket a beszédben
ismerek olyat, akinek anyukája két anyanyelvű, mindkettőt használja, a gyermek 3 évesen logopédushoz került, mert nem beszél..
2016. okt. 31. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
Semmit nem jelent..a nagylanyon 3 évesen került oviba...az óvónők oda-meg vissza voltak tőle,hogy mennyivel fejlettebb a koránál..de szerencsére tapasztalt es okos óvónők,akik ezzel egyutt arra is felhívták a figyelmunket,hogy bar egyertelmuen erdemes odafigyelni a gyerek kepessegeire,ilyen idos korban semmi messze menő kovetkeztetest nem lehet levonni...ugyanis lehet,h ezt a hirtelen fejlodest egy stagnalas követi a többiek pedig utolerik.. Ahogy pedig korabban írták 5-6 éves korara teljesen olyan lesz,mint a kortarsai,mivel ok is behozzak a "lemaradasukat"(ami igazabol nem is lemaradás)...nos a gyerekem mar majdnem hat éves,jo képességű,okos ez egyértelmű,de semmi "különleges".
2016. nov. 1. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
Minden gyerek más ütemben fejlődik. És igen,vannak okosabb és butább gyerekek is,de ez később jön majd elő ténylegesen,megállapíthatóan. Amíg kicsik,még nem lehet azt mondani,ez okos,ez buta,csak hogy ez a gyerek fejlettebb a koránál. Ez meg is maradhat,de nem feltétlen. Lányomnak lázgörcs miatt volt epilepszia vizsgálata,ahol mondták,hogy fejlettebb az agyműködése a koránál. Ekkor 3éves volt,most 4. Még mindig hihetetlen okos,óriási szókinccsel,de majd iskolában derül ki úgyis tényleg okosabb-e.
2016. nov. 1. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
Én is azt hittem, köze van a nyelvérzékhez, de nincs. Nálunk a fiam elég későn kezdett beszélni, a lányom meg olyan volt, mint a tiéd, 20 hónaposan már összetett mondatokat használt. Tavaly külföldre költöztünk, a fiam akkor 5, a kislányom 3 éves volt, elkezdtek közösségbe járni. A fiam egy év alatt gyönyörűen megtanulta a nyelvet, jelenleg hibásan, de folyékonyan beszéli. A lányom még mindig nem szól egy szót sem.
2016. nov. 1. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
10/16 A kérdező kommentje:
Én csak azt nem értem, miért pont a kiemelkedő nyelvi fejlődésnek nincs semmi jelentősége, amikor az iskolás szinten rajzoló, éneklő, sportoló kétévesekből általában művész, zenész illetve élsportoló lesz. Ebben nincs semmi logika... Pedig iskoláskorban őket is utolérik a többiek, előbb-utóbb mindenki megtanul beszélni, énekelni, rajzolni, és akkor már nem tűnik ki a tehetséges gyerek annyira, de attól még ő tehetséges a többihez képest azon a területen, különben nem tanulta volna meg jóval előbb.
Szóval ezen gondolkodom mostanság, remélem érthetően fogalmaztam :)
Zenei tehetségnek miért egyértelmű a korai megnyilvánulása pl? A beszédfejlődés ettől miben tér el?
Kapcsolódó kérdések: