Hogyan taníthatnám meg a gyerekemnek az állathangokat?
NEm kötözködni akarok, de ettől miért, vagy hogyan fejlődik? a tehén azt mondja, múúúú, és? mit fejleszt? vagy maga az, hogy tanul valamit? és mi van, ha nem érdeklik az állatok?
Csak azért kérdezem, mert múltkor volt itt egy anyuka, hogy a 2 éves fia nem mutatja meg az állatokat a könyvben, nem tudja utánozni a hangjukat...még a mutogatást értem, miért rossz, de a hangjukat utánozni? szerintem ez tök felesleges. Akkor inkább tényleg tanulja meg a csavarkulcsokat meg a krumplinyomót.
Az a fejlesztés, hogy ezáltal is többet tud a gyerek. Ilyen korban olyan az agyuk, mint a szivacs. Szinte bármit mondasz, mindent megjegyeznek.
Igenis, jó, hogy tudják, hogy melyik állat milyen hangot ad ki, mert ezzel is okosabbak lesznek. Ahogy attól is, hogy ismerik a zöldségeket, gyümölcsöket, szerszámokat, otthoni berendezési tárgyakat, járműveket, stb-stb. Vagy szerinted ezek is feleslegesek?
Az milyen, ha megkérdezel egy 3 éves gyereket, hogy mit mond a kutya, és csak néz bután, mert soha nem mondták neki? Ugye, hogy kicsit fura?
A gyerek mindentől fejlődik, amit tanítasz neki. Én csak azt nem értem, miért ekkora probléma, hogy én pl. fontosnak tartom, hogy tudja, mit mondanak az állatok. Egy kisgyereknél nincs olyan, hogy felesleges, bármit tanul, azzal okosabb lesz. Ha ezek szavak, akkor attól, ha állathangok, akkor attól.
Vagy szerinted majd általános iskolában tanulja meg, hogy mi az a hangutánzó szó? Nem egyszerűbb most megtanulnia, hogy a vau egy hangutánzó szó.
És tessék neked szakvélemény:
"A BESZÉDMEGÉRTÉS ÖSSZETEVŐI:
-mimika ösztönös megértése
-a beszéd zenei elemeinek megértése
-a kifejező gesztusok megértése(fenyegetés)
-A 8–9 hónapos gyerek beszédértése ezeket feltételezi. Fokozatosan csökken a többi inger szerepe és kb 12 hónapos korig, megy végbe a folyamat.
-Amikor kiszabadul a szó ebből a bonyolult ingeregyüttesből – az igazi megértés egyedüli feltétele.
A szó úgy válik egy tárgy nyelvi jelévé, hogy változó helyzetben jelenik meg, kapcsolódik a jelentéséhez.
-Az első szavak 10-12 hónapos korban jelennek meg:
4 féle változata -szavak, amelyek hasonlítanak a felnőtt szavakhoz dallamuk, szótagszámuk egyezik
-szótövek, szótöredékek: sokkal inkább utánzáson alapul(tá-tányér, mó- mókus)
-torzítások: hasonlít a szóhoz amit mondani akar (lámpa- jumpa)
-hangutánzó szavak (vau, tü-tü)"
Nem, az nem felesleges, ha a növényeket, állatokat ismeri. De te úgy tanítod az állathangokat, hogy "a vau egy HANGUTÁNZÓ SZÓ?"
Nekem kicsit olyan érzésem van, hogy ez is olyan produkáltató dolog, mint amit itt feljebb írt valaki, hogy a 3 évest megkérdezi a szomszédnéni, hogy "mit mond a kutyus?" és akkor ha tudja, akkor lehet áááááázni meg óóóóóóózni.
Igen, olyan agyuk van, mint a szivacs, de nem hiszem, hogy az állathangok utánzása akár ebben az életkorban, akár később akkora jelentősséggel bírna, mint ahogy azt a legtöbb anyuka mondja.
Jó, akkor zárjuk rövidre.
Nekem fontos, hogy ismerje az állatok beszédét is, mert ÉN úgy gondolom, hogy ezzel is fejlődik.
Magasról tojok a szomszéd néni véleményére, vagy jajgatására, és őszintén szólva arra is, hogy szerinted produkáltatom a gyereket azzal, hogy mást is megtanítok neki, mint amit te jónak látsz.
Ha ezt hiszed, egészségedre, én lezárom ezt a meddő vitát azzal, hogy az én gyerekem tudja, hogy mit mondanak a különböző állatok, a tiéd meg nem, és pont. Nekem ez számít, függetlenül attól, hogy SZERINTED van-e értelme, vagy nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!