A pelenka reklámoknak mi értelmük van? Van olyan anyuka, aki reklám alapján választ pelenkát a babának?
Akárhányszor látok pelenka reklámot a TV-ben, mindig elgondolkodok ezen.
Ugye elég sok kritérium van pelenka vásárlásnál: ne folyjon ki belőle pisi/kaki, ne ázzon át hamar, ne nyomja a gyereket, ne okozzon kiütést, és lehetőleg ne a legdrágább legyen.
Viszont reklámozni ugye a TV-ben a Pampers-t és a Libero-t szokták, amiknek azért elég magas az áruk, pl. a dm-es vagy a Rossmann-os saját márkás pelusokhoz képest.
Amikor meg próbálgatni kell az elején, hogy melyik válik be, akkor gondolom olcsóbbtól halad a drágább felé a szülő, és akkor vesz pl. Pampers-t ha más már nem válik be olcsóbb (ha meg csak Pampers vagy Libero pelenka jó a babára, akkor meg reklámtól függetlenül azt veszi). Később pedig ha van egy bevált márka, szintén nem próbálgat másikat a szülő, pláne drágábbat.
A fentieket figyelembe véve érdekel a kérdés, vajon a pelenka reklámok mennyi szülőre gyakorolhatnak hatást? Mi szól az ilyen reklámok mellett?
Van itt olyan szülő, aki pont a reklám miatt használ Pampers-t, vagy Libero-t?
"Amikor meg próbálgatni kell az elején, hogy melyik válik be, akkor gondolom olcsóbbtól halad a drágább felé a szülő"
. Rosszul gondolod. A többség abból indul ki, hogy ismerős anyukák mit próbáltak ki, és mi a tapasztalat.
Akinek nincs ilyen ismerőse elindulhat az internetes fórumok kavalkádjában, vagy kiindul abból, hogy ismerős márka (itt jönnek képbe a reklámok), nem gyanúsan olcsó, "a gyerek megér ennyit" stb. Tekintve, hogy az emberek többsége utóbbi szempontok alapján vásárol mobiltelefont, azért nem olyan meredek ez.
"akkor gondolom olcsóbbtól halad a drágább felé a szülő"
Dehogy is. Kísérletezett elsőre a franc. Volt két márka a fejemben, pont az általad említett kettő. Pont erre jók a reklámok: már évtizedekkel a gyerekvállalás előtt a tudatomba égették a két leghíresebb márka nevét.
Első gyereknél egyszerűen leemeltem a polcról a szimpatikusabbat. Ez a pampers volt. Valahogy a libero nem tetszett. Aztán menet közben derült ki, hogy a pampers pont nem fazon és utána kezdtem kísérlezni. Meghallgattam mások tapasztalatát is és végül egyébként végigpróbálva a saját márkás kínalatot is, a "nem tetszik" liberónál köultöttünk ki, mert az volt a legjobb a dednek.
Másodiknak már azt vettem egyből, de neki meg az nem volt jó.
"Pont erre jók a reklámok: már évtizedekkel a gyerekvállalás előtt a tudatomba égették"
Én is az írtam: "az menő, az biztosan jó is, a rengeteg reklám nélkül pedig valószínűleg nem alakult volna ki ez a kép", miért pontoztátok le?
“Amikor meg próbálgatni kell az elején, hogy melyik válik be, akkor gondolom olcsóbbtól halad a drágább felé a szülő, és akkor vesz pl. Pampers-t ha más már nem válik be olcsóbb”
Pont ezért van a reklám. Az emberek nagy része ahhoz nyúl, amit “ismer”, tehát amit a tévében, és mostmár az influencereknél lát, mert ha reklámozzák, biztos jó.
A saját márkás termékekkel pedig eleve van egy ellenérzés, hogy az biztos gagyi. Pedig sokszor épp az ellenkezője igaz. Vannak szuper saját márkás termékek, amik verik a nagy neveket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!