Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
A jövő társkeresése a túltolt önpromó lesz?
Ismerkedés elején valamilyen szinten természetes, hogy a jobb oldalunkat próbáljuk mutatni. A randira kiöltőzés és hasonlók, ez mindig is így volt.
De... Most már úgy érzem, hogy sokaknál átmegy az egész valami tv top shop szintű dologba. Első körben akárhány lánnyal ismerkedtem, mindegyikük szinte szó szerint ugyanazt a sablonszöveget mantrázta: Nekik nem számít annyira a kinézet, csak legyen a pasi kedves és hasonlók. Ehhez képest természetesen számított a kinézet, akinek eleve bejöttem külsőre, ott lett több, akinek nem, annál nem.
Mégis, valamiért mind úgy próbálták nekem prezentálni magukat, mintha a nagykönyvből kilépett tökéletességek lettek volna.
Ezen az oldalon is látni példákat. Pl. ma volt egy kérdés, ahol a kérdező konkrétan hazudott arról, hogy hány pasival volt. Egyre több hasonló sztorit látni, ahol már az egész kapcsolat valami megjátszott, hazug szövegre épül részben. Lányoknál a szendeség előadása, srácoknál a macsóságé.
Csak nekem fura így az ismerkedés? Ennyire nincs az emberekben önkritika vagy ennyire nem is érdekli őket saját maguk vagy az, hogy ténylegesen mit nyújtanak a másiknak? Lassan úgy kell randira menni, hogy az ember már egy tök más kialakított képet mutat magáról?
Így igaz. De amúgy már most is csak arról szól. A világ felgyorsult, és tényleg átlagosan egy vagy pár másodpercet szánunk egy emberre, ami alatt eldöntjük, hogy kell-e vagy nem. Ha első ránézésre nem fog meg, akkor megy is a kukába, úgyis hozza fel a következőt a Tinder. Itt jön az első marketing, jó fotók és photoshopolt képek nélkül egy férfi labdába sem rúghat. Én is csináltattam magamról országos szinten profi fotóssal 50 ezer forintért olyan képeket, hogy nem is úgy nézek ki a valóságban, és azzal nyomulok Tinderen, hatványozott válaszaránnyal. Egyszerűen muszáj, mert akkora irgalmatlan a választék, ha nem emelkedek ki a tengernyi férfi közül, akkor labdába sem rúghatnék a mai világba. Nem örülök neki egyáltalán, de ilyen lett a világ.
Utána az első randin meg jön a többi promó, és vetítés. El kell adnod magad milyen ambiciózus vagy, milyen izgalmas és érdekes és kalandos életed van. Egy nap milliomos vállalkozó leszel + Indiana Jones eltörpülne melletted olyan kalandos életed van. És a többi...
Sajnos sokat kell vetíteni a mai világban, mert látszatvilágban élünk. Felszínes embereknek, felszínes dolgokat kell mutatni. Másképp nem megy.
Önbizalom a próbálkozáshoz kell, a sikerhez inkább pofa.
32/f
Nem az számít, hogy milyen vagy valójában, hanem hogy milyennek látszól. A világ a latszatok világa.
Ez ellen nincs mit tenni, és ha lépést akarsz tartani, akkor muszáj meghazudtolnod önmagad...
Így van, annyival egészíteném ki, hogy már jelenleg is az. Szerintem a legfőbb okozója ennek az internet és a közösségi oldalak elterjedése. A mai embereknek sokkal nagyobb választékuk van, mint a korábbiaknak bármikor, ami elméletileg jó dolog, de ekkora választékot már nem lehet normálisan kezelni.
Olyan ez, mint pl. a használt autó vásárlás. A net előtt annyi lehetőséged volt, hogy:
- ismerősöd eladó autóját vetted meg, itt nagyjából ismerted az autó előéletét
- érdeklődtél a környéken, hátha van valakinek olyan eladó autója, ami neked megfelelő. Sok esetben itt is ellenőrizni tudtad a kocsi előéletét (ismerősökön keresztül), még ha nem is olyan részletesen.
- elmentél a környékbeli kereskedésekbe, ott a lehetőségeidnek, igényeidnek megfelelő néhány autó közül választhattál. Ez már rizikósabb volt, de még sokak számára vállalható opció.
Ehhez jött mára az internet, ahol külön típus, ár, futott km... alapján kereshetsz immár több százezer autó között. Ezeket viszont nem ismered, és mivel ekkora a választék, az eladók megpróbálnak trükközni, kiemelni a saját autóikat a többi közül. Néha tisztességes, máskor tisztességtelen módon.
A társkeresésnél ugyanez van. Fényezned kell magad, többnek kell mutatkozni mint aki valójában vagy és ami a legfontosabb: másoknál is többnek kell látszanod. Ez persze őszinteséggel nehezen fog menni, mivel az emberek zöme tök átlagos. Tehát kis PhotoShop a képeken, kicsit érdekesebbé, izgalmasabbá teszem az életem a leírásban, próbálok első benyomásra kitűnni a tömegből, mert tudom, hogy nincs második esély. Ha jól sikerül a marketing, akkor valóban sikeres lehetek, de vajon értékesebb is vagyok a többieknél? Ki tudja? Lehet, hogy ők csak őszintébbek voltak nálam és valójában sokkal érdekesebbek, jobbak mint én. De az is lehet, hogy ugyanolyanok vagy még olyanok sincsenek. Látatlanban ezt nagyon nehéz eldönteni, és mivel mindenki szeret idealizálni, így inkább hisz az ismeretlennek és a marketingnek:
Az a jó csaj a képeken biztosan egy aranyos, kedves lány, aki nem adja csak úgy oda magát bárkinek. Nem olyan, mint nálunk a Bea, akiről azt hallottam, hogy a hétvégén valami ismeretlen pali vitte haza. Közben meg lehet, hogy a másik lánynál ez mindennapos és igazából Bea lenne a jobb választás, akinél talán igaz az amit hallottam róla, viszont kivételes eset volt. De ugye amiről nem tudok, az nincs is. Ahogy a szomszéd autóját se veszem meg, mert arról tudom, hogy egyszer véletlenül nekiment a kapunak és cserélni kellett a lökhárítóját, amikor a neten meg van egy tucat hasonló autó, amihez oda van írva, hogy soha nem volt balesete és én hiszek a leírásnak. Aztán vagy igaz, vagy fél év múlva kiderül, hogy a komplett eleje cserélve volt már, de addigra már megvettem.
Szóval igen, sajnos egyre inkább a túltolt, gyakran hazug önpromó lesz a kulcs a sikerhez. Ezen változtatni pedig egyénenként biztosan nem tudunk, mivel öngerjesztő a folyamat. Vagy beállsz a sorba, vagy a szerencsére bízod magad, de ez esetben jó eséllyel sikertelen leszel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!