Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
A magyar nőknek autó kell. A hollandoknak elég a bicikli is?
Kedves #7
Manapság nem feltétlenül van egy nő rászorulva a férfi autójára
Vesz magának sajátot, mint én is tettem
7
Az megvan az ostoba agyadban, hogy rengeteg nőnek van autója? Nem csak férfiak vesznek, te szerencsétlen.
Én 35 ezerért vettem a biciklimet 11 évvel ezelőtt használtan. A mai napig kiszolgál, most újítottam fel 30 ezerből, de előtte pár évig szinte semmit nem költöttem rá.
Egyedül élek és igen, a nagybevásárlást biciklivel intézem. Egy hátizsákba és két normál szatyorba, amiket a kormányra teszek elfér 1+ heti kajám. Ásványvizeket, üdítőket nem veszek, mert vizet és teát iszom csak.
29/F
Azért ez nem ilyen egyszerű.
Annak hogy hol mennyi autó jut 1000 lakosra rengeteg összetevője van.
Nem csak anyagi helyzet, hisz pl. Lengyelországban vagy Csehországban messze kimagasló az autók száma, megahaladja mindkettő a legtöbb fejlettebb nyugati ország adatait.
Az autó Kelet-Európában a legtöbb helyen még egyfajta státusz szimbólum, többek között nálunk is. Mi még csak most érünk el oda, ahol a nyugati országok tartottak 30 éve. Mondjuk ezen sincs mit csodálkozni elvégre mondhatjuk, hogy mi és a térség csak a 90-es években lépett be a világ igazi vérkeringésébe (főleg nyugati szemszögből nézve).
Vegyük számításba a kulturális különbségeket, hogy hol mennyire elfogadott az autózás, illetve a vidék-város ellentétet is. Ez mindenhol megvan ,elvégre egy milliós nagyvárosban nem feltétlenül nélkülözhetetlen az autó, vidéki, falusias, tanyás (nem feltétlenül elmaradott!) térségekben viszont igen.
Vegyük figyelembe a környezetvédelemhez való hozzáállást. Nyugaton már jobban hisznek abban, hogy az egyén szintjén is bőven lehet mit tenni a környezetért (most abba ne menjünk bele, hogy mindennek van e értelme), nálunk még nem jutottunk el ide.
Itt ha gyalogolsz, bringázol vagy tömegközlekedést használod, főleg dolgozó, felnőtt emberként lúzernek vagy jórészt elkönyvelve. Máshol már tök természetes, és hozzáteszem pl. a tömegközlekedés és az alternatív közelekdési útvonalak kiépítettsége is messze meghaladja a mi szintünket. Elgé csak megnézni a holland kerékpár infrastruktúrát...
Ja meg azért hozzátszem, hogy az sem mindegy mennyire városiasodott az adott vidék, plusz annak mérete is elég sok mindent befolyásol.
Pl. Lengyelország 7,5X akkora területű, mint Hollandia, szóva lott azért nehezebb lenne ilyen sűrűségű infrastruktúrát kiépíteni, és nem is érné meg. Ugye a tömegközlekedéshez is kell egy bizonyos népsűrűség, hogy hatékony legyen, Piripócspusztalasóra felesleges metrót építeni...
Szóval a lényeg, hogy ez nem a magyar nők / nem magyar nők felfogásásról szól. Ennél jóval összetettebb dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!