Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Van itt még más lúzer férfi is, aki olyan mint én, hogy elcseszte az életét, nem piacképes szakmát tanult (vagy nem piacképes diplomát szerzett, mint én és csak nettó 220 ezret keres 35 évesen)és a mamahotelban ragadt 30+ évesen is?
@30
Na jó, ez kezd röhejessé válni. Nem, bocsi, pontosítok: te kezdesz röhejessé válni. :D Cimbora/cimborina, nem én vagyok itt a környezet önjelölt egyszemélyes védnöke, hanem te. Nyilván ha lenne rá mód, hogy tegyek valamit a környezetért ami statisztikailag is számítana valamit(!!!), akkor áldoznék valamennyit a kényelmemből (az autót nem, az marad), viszont amíg a hétmilliárd emberből a többi 699999999 ugyanazt az életvitelt éli, mint eddig, addig mint a lepkefing a tornádóban, annyit érne bármiféle erőbefektetésem. Viszont ami kettőnk közt rohadt nagy különbség, az az, hogy én legalább nem vagyok hipokrita és nem adom az álszentet.
Vannak dolgok amik ellen tehetünk. Ha kényelemből használsz autót amikor lenne vállalati busz, akkor azzal többet ártasz a környezetnek, mint az elektromos laptoppal. (napelemet nehéz lenne felszerelni a panelban)Nem kell foltozni a ruhákat, az is nagy szó ha nem eldobod hanem odaadod másnak, vagy újra hasznosítod.
Ami pedig az életedből elpazarolt időt illeti: kelj fel korábban. Vagy ne tedd, de szomorú, hogy mindenki erre fogja és lassan megfulladunk a hülye autótoktól, amiben jellemzően egy ember ül. Legalább összefognál kollégákkal hogy felváltva mentek közösen és minden nap más vezet, de ugye ez sem jó megoldás. De kell az autó minden parasztnak, annak is aki nem tudja fenntartani. Mert csak.
"Legalább összefognál kollégákkal hogy felváltva mentek közösen és minden nap más vezet"
Ja, azt ki mondta, hogy erről a környékről van más, aki autóval jár rajtam kívül? Nyilván aki busszal jár, azt a te elméleted szerint hiába viszem autóval, sőt azzal még csak ártok, mert ugye a buszról szedem le még őt is, aki meg autóval jár, azt senki nem garantálja, hogy útba is esnénk egymásnak. Sőt, többnyire nagyon nem. Nyilván ha itt menne el előttem a busz, hülye lennék autózgatni, meg ha nem 30 perccel a munkaidő lejárta után indulna, de így meg hülye lennék buszozgatni.
"Ami pedig az életedből elpazarolt időt illeti: kelj fel korábban."
Ugye te még egész életedben csak kényelmes irodában dolgoztál, office time-ban? Szerencsés vagy és örülj neki de rohadtul, csak akkor ne szólj bele olyanba, amiről a leghalványabb fingod sincs. Ez a "kelj fel korábban" a legvérlázítóbb dolgok egyike, amiket lehet mondani ilyen munkakörben, de különben is: mi az, hogy keljek fel korábban? Úgy értve, hogy feküdjek le korábban? Mert az tényleg fergeteges ötlet, nyilván akkor egy nap nem 24 órából fog állni, más elosztásban, hanem annyival hosszabb lesz egy nap, amennyivel korábban felkeltem. Vagy úgy értve, hogy ennyivel kevesebbet aludjak? Na, ezért mondtam azt, hogy az én meglátásom szerint mi vagyunk az "erős férfiak", akikről itt hárfázni szokás, mert más az első nap után azt mondaná, hogy "csinálja ezt a fszom"...
Elárulom neked, hogy néz ki a 4 műszak. 4 nap délután (elindulok autóval 13-kor, hazaérek 22:30-ra); egy nap pihenő, ami úgy néz ki, hogy alszok 8-10-ig, és este nyolckor már lehet is lefeküdni, mert ugyanis jön a négy délelőtt. Ilyenkor kelek 4-kor, elindulok 5-kor, hazaérek 14:30-ra. Jön egy nap pihenő, másnap estére megyek be. Elindulok 21:00-kor, hazaérek 06:30-ra, ha autóval megyek, de ilyenkor sokszor inkább buszozok én is, mert volt már, hogy egy pillanatra elaludtam. Ezután van egy nap pihenő, amit átalszok, meg egy teljes nap pihenő, majd kezdődik elölről az egész. Az indulási időkből vonj ki 30 percet, az érkezési időkhöz pedig adj hozzá 20-30-at, ha busszal megyek.
Mit látunk? Azt, hogy az egész életem abból áll, hogy mesterségesen fáradtan kell tartanom magamat, hogy tudjak aludni munka előtt és úgy-ahogy kipihenten indulhassak el. Ilyenkor minden egyes perc sokat jelent. Köszönd a vadkapitalizmusnak a kialakult helyzetet.
@33
A Swift, még a "mi autónk" generációból egy tökéletes népautó lenne mindmáig is, csak sokak a fals sztereotípiákból indulnak ki. A "papírautó" sztereotípia a kedvencem, amikor azt hiszik az emberek, hogy egy HASONLÓ ÉVJÁRATÚ, HASONLÓ ÁRFEKVÉSŰ (!!!) autó nem pontosan ugyanannyira lett volna biztonságos, mint a Swift. Ja, egy Volvo nyilván jobban teljesített törésteszten, csak hányszoros is volt az árkülönbség? A másik meg a "full fapad" elképzelés. A legtöbb Swift valóban nullextrásan jött ki, na de nem azért, mert nem létezett belőle jobban felszerelt széria, hanem mert ezt vették a magyarok a magyar fizetésből, amiről szólt az alap kérdésed is. A harmadik pedig az, hogy lassú és nem lehet vele haladni. Szó mi szó, az 1.3-ast tényleg forgatni kell, hogy menjen (mondjuk így is fixen tartom az 5,5 literes fogyasztást, rohadt jó!), az 1.0 meg tényleg max városon belül megy, de az 1.6-os, normális felszereltségi szinttel egy áldás. Csak ugye azt fél milláért vesztegetik, amit nem akar rákölteni az ember, mert hát "csak egy Swiftért ennyit?!", helyette inkább egy hasonló kényelmi szintű és megbízhatóságú Logant vesznek 2 milláért, 5-10 év hitelre. Na EZ a szomorú inkább, a konzumidiotizmus és a szomszédnak vásárlás.
@36
A pontos adatokat azért nem adom meg, mert ebből a városból kevesen járunk, főleg autóval, de legyen elég annyi, hogy ez egy kelet-magyarországi gyártóüzem, és sima operátor vagyok. Mondjuk nem a klasszikus gyári körülmények közt vagyunk a sztereotipikus gyári munkás emberek közt, de attól még gyárban vagyok operátor, ennyi a lényeg zanzásítva.
Szerintem nem egy Swift miatt fog jobban tönkremenni a bolygó, de még csak nem is százezer miatt.
Mindegy, egyébként én is félek, hogy elb-szom az életemet.
Mérnökhallgató vagyok, sehova sem vesznek fel. Kérdés, hogyha már gyakorlati helyet sem találok, diplomával vajon többet érek-e? Hisz úgysem kellek sehová.
20F
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!