Kezdőoldal » Felnőtt párkapcsolatok » Szerelem » Milyen lányba nem tudnátok...

Figyelem! A Felnőtt párkapcsolatok kategória kérdései kizárólag felnőtt látogatóinknak szólnak!
Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.

Milyen lányba nem tudnátok soha szerelmesek lenni (karakterjegyek, amelyek kizárók okok lehetnek, külső adottságok)?

Figyelt kérdés
Természetesen férfiak válaszát várom. Arra kevésbé vagyok kíváncsi, hogy egy lány milyen kritériumok alapján választ azonos neműt.
2015. aug. 13. 13:32
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
(Oké, akkor most mondom: a baloldali érzelmű emberek is szeretik a hazájukat, van családjuk, képesek szeretni. Én pl. nem gondolom, hogy attól hülye valaki, hogy jobboldali értékeket vall. Attól igen, hogy mindenkit betesz a hazaáruló, hagyományos értékeket nem tisztelő kategóriába, csak mert vannak kérdések, amikről máshogy gondolkodik. A téma részemről is lezárva.)
2015. aug. 14. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 A kérdező kommentje:

Valóban sikerült mellékvágányra terelni a témát. Mindig is utáltam a matekot, biológiát, mert ijesztőnek tartottam azt tudni, hogyan működik az emberi test. Ezzel a nézőponttal a többség nem tud azonosulni, de ez nem baj.

Rengeteg gondolatot az irodalom indít be, formál, alakítja a jellemedet, magatartásformádat, új horizontokat nyit meg előtted. A szövegekkel való interakciót azért tartottam és tartom is kiemelkedően fontosnak, mert mindegy, hogy egy művet mikor írtak, ha ma is van érvényes mondanivalója, átkonvertálható az üzenet.

Adott esetben, érzelmi állapotban tudsz azonosulni a szerző által közvetített értékrenddel, gondolkodásmóddal. Ez egy pszichológiai, identifikációs folyamat eredménye. Sánta Ferenc Ötödik pecsét című híres regényében pont ugyanerről folyik a vita a kisregény elején, ahol a szerző azt írja nem szó szerint idézve a szövegrészletet, hogy amikor arról olvasok, hogy valahol zöldell a rét, csörgedezik a patak, akkor én is odaképzelem magam, vizionálom.

Gyakorlati haszon helyett én inkább lélektani haszonról beszélnék. Amint a lelkedet belemeríted egy könyvbe, ami akár lehet szomorú is, érezheted a megtisztító folyamatot benne. Erre legjobb példa József Attila költészete.

Egy szó mint száz, a gondolatok, ideák átkonvertálhatóak.

2015. aug. 14. 11:29
 23/28 anonim ***** válasza:
Óóó én nem az irodalom ellen beszéltem! Kifejezetten kedvelem az irodalmat, és szeretek olvasni. Én az irodalom oktatását tartom nem megfelelőnek, jelen formájában értelmetlennek, kényszerítettnek. Egy irodalmi mű onnantól hogy leírták önálló életet él. Orbitális baromságnak tartom azt, hogy verseket elemeztetnek a diákokkal majd azt például osztályozzák, és nem megfelelő eredmény esetén büntetnek, mert egy irodalmi mű minden embernek, minden olvasónak mást jelenthet. Az meg hogy hol milyen költői kép van kit érdekel, szerintem sokszor az íróban sem tudatosul, hogy éppen milyen képet használ. Egyébként pont az ilyen erőltetett értelmetlen baromságok azok, amik miatt, a reál szakosok jelentős része nem kedveli a bölcsészeket. Nekem mondjuk mázlim volt, az egyik magyar tanárom kiváló volt, ritka az ilyen.
2015. aug. 14. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:

"Sánta Ferenc Ötödik pecsét című híres regényében"


A regényt nem olvastam, csak a filmet láttam, de mondjuk egy ideális irodalom oktatásba például ez a mű beleférne a mű középpontját képező dilemma miatt, Tomoceus vagy Gyugyu... ennek van értelme, annak ami ma irodalom oktatás néven folyik annak nincs.

Te lélektani haszonról beszélsz... amikor tizenévesen az ember az X-edik idióta elvont világfájdalmas orosz marha olvasására kényszerül, annak mi a lélektani haszna? Semmi. Olvasni akkor van értelme, ha az embert érdekli, amit olvas. Csak akkor van lélektani haszon. A magyar szakosoknak jelenleg az információs társadalommal kellene felvenniük a versenyt, egy irodalom tanárnak be kellene bizonyítania, hogy egy könyv is lehet olyan érdekes és izgalmas, mint mondjuk a Call of Duty hatvanharmadik része. Erre fel mi van? Szerencsétlen gyerek képébe hetedikben beletolja az okos magyartanár a Kőszívű ember fiait, mert valami idióta kitalálta, hogyha töriből is azt tanulják, akkor jó lesz az. Ééés szegény diák jó esetben csak Jókait nem fog többet a kezébe venni nem pedig könyvet. Irodalmat lehet oktatni jól, itthon azonban erőltetve, túlerőltetve és erőszakkal oktatják. Egy irodalom tanárnak ajánlania kellene műveket nem pedig kényszeríteni. Egyébként vicces, hogy egy reál szakosnak, minimum három humán tárgyból kell érettségizni míg egy humán szakos eggyel reál tárggyal megússza. És ismét kilyukadtunk oda, hogy mennyire túl vannak erőltetve a humán tárgyak a középiskolákban.

2015. aug. 14. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:
Ó és ha már politika. Vicces, hogy drága irodalom oktatásunkból bőven kimaradnak olyan művek, amiknek lenne is értelme, mert iszonyat nagy az aktualitásuk. Például szerintem az, hogy gimnáziumban egy rohadt szó nem esik Orwellről, amikor gyakorlatilag egy orwelli világban élünk a mindent figyelő kamerákkal a facebookkal az internettel, a mesterségesen generált háborúkkal az az irodalom oktatás szégyene. Gyakorlatilag akár azt is mondhatnám, hogy direkt van kihagyva a mű, nehogy a diákok elkezdjenek gondolkodni és kérdéseket feltenni. De említhetném a Szép új világot is a drogba menekülő felszínes értékhiányos társadalmával. Aminek aktualitása van azt gyávák a tanárok leadni. Akkor meg mi a francnak jártak egyetemre?!
2015. aug. 14. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 A kérdező kommentje:

Az utolsó bejegyzéseddel mélységesen egyetértek. George Orwell regényei ma még aktuálisabbak, mint megírásuk idején, Aldous Huxley szintén. Sőt. Idesorolnám Ray Bradbury 451 Fahrenheit című művét, amiről hosszas eszmecseréket lehetne folytatni. Valóban mintha ki akarnák kapcsolni a gondolkodást. A legnagyobb problémát abban látom, hogy a tankönyv által leírtaknak a visszaböfögését várják, nem pedig önálló gondolatokat. Adott történelmi kontextusba kellene helyezni a műveket, éreztetni a mindmáig tartó hatásukat.

Idesorolnám még az abszurd irodalmat is, az orosz drámaiatlan drámákat, mivel meglátásom szerint ma sok emberben felmerül a kérdés: Mi az élet értelme? Merre tartunk bolyongunk emberek ebben a kaotikus világban?

Arthur Miller Az ügynök halála című darabja például a mai korban is megállja a helyét. Sajnos vannak szövegek, amelyeken túllépett az idő.

2015. aug. 14. 20:28
 27/28 anonim ***** válasza:
A teljes magyar oktatási rendszeren túllépett az idő.
2015. aug. 14. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:
Akivel nem tudok elbeszélgetni értelmesen értelmes dolgokról.
2015. aug. 15. 02:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!