Kezdőoldal » Felnőtt párkapcsolatok » Párkapcsolati problémák » Hosszú kapcsolat - elbizonytal...

Figyelem! A Felnőtt párkapcsolatok kategória kérdései kizárólag felnőtt látogatóinknak szólnak!
Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.

Hosszú kapcsolat - elbizonytalanodás - szünet, szakítás. Járt már valaki így?

Figyelt kérdés

Jó hosszú lesz, köszönöm annak, aki elolvassa. Leginkább annak örülnék nagyon, ha olyanok (is) hozzászólnának, akik esetleg már voltak hasonló cipőben.

Párommal 10 és fél évig voltunk együtt. A kapcsolatunk minden szempontból jó volt, rengeteget beszélgettünk még évek múltán is, közösen láttuk a világot, ugyanazok voltak a terveink mindig is (a komoly tervek is). Nem veszekedtünk, nem féltékenykedtünk, mindkettőnk megkapta a maga szabadságát és az önállóságát. Aztán két hónappal ezelőtt a születésnapja (betöltötte a harmincat) után hirtelen megváltozott. Elbizonytalanodott, de nem tudta megfogalmazni, hogy pontosan mi a baja. Én persze álltam leforrázva, mert ennek nem voltak jelei (azóta ezerszer végiggondoltam már az elmúlt évet, tényleg nem volt jele). Megpróbáltam ami meg lehetett (nem csúsztam-másztam, de megtettem amit férfiként meg lehetett), voltunk együtt ezekben a hetekben, hagytam magára pár napra, de semmi sem segített. Egyszerűen annyira fel volt spanolva, hogy se aludni, se enni nem tudott már (mindezt úgy, hogy nem történt semmi, csak elmentünk színházba, moziba, kirándulni, beszélgettünk ha együtt voltunk, de semmi sem segített). Végig olyan(ok) volt(unk) ebben a két hónapban, mint akik egy kicsit mindig álarcot hordanak, színészkednek. Nem nagyon, de egy picit mindig. Semmit sem haladtunk előre.

Végül ő határozottan kérte, hogy most menjünk külön, mert ez így nem fog menni. Az utolsó este pedig kértem tőle egy nagy szívességet: üljünk le, vegyük le az álarcokat és teljesen őszintén beszéljünk, úgy, mint régen, mint a két hónapos s*zar előtt bármikor. És sikerült, olyannyira, hogy bő 3 órát beszéltünk és természetesen, magától végre megfogalmazódtak a gondok, kézzelfoghatóan.

Egyszerűen volt egy szar évünk (sok munka, mert már nagyon hajtok a saját házra és már kézzelfogható közelségben van), mellette volt egy kis eü gondom, ami miatt fájdalmaim voltak és emiatt nem voltam túl jó kedvű, így összességében teljesen ingerszegény volt az egész év, nem történt semmi közös élmény. (nyaralni voltunk kétszer, de semmi más. csak a szokásos helyeken ettünk, szokásos moziban moziztunk, de nem történt semmi emlékezetes). És ő teljesen elbizonytalanodott itt a gyerekvállalás, közös ház, igazi felnőtt élet kapujában, hogy valóban ezt akarja-e. Mint a kezdeti zavart követően végül kiderült, az érzései nem múltak el, de totális a káosz a fejében.

Így én hazaköltöztem és magára hagytam. Nevezhetjük szünetnek, nevezhetjük szakításnak, mindegy. Megbeszéltük, hogy ezt most arra használja, hogy lenyugodjon és helyre tegye kettőnket. Ha kell és úgy érzi máshogy nem megy, akkor elmegyünk párterápiára. Leül és végre összeszedi hogy mire vágyik, min szeretne változtatni, mik a céljai. Láttam rajta, hogy komolyan gondolja, másnap írt, hogy tényleg így cselekszik majd. Örültem, de udvariasan lezártam a beszélgetést, mert most nem ennek van az ideje, akkor legyen egyedül ha erre van szüksége.


De. Emberből vagyok, ráadásul szerelmes emberből. Az, hogy nem beszélünk, nem kommunikálunk, számomra maga a pokol - de várok rá (hisz mi mást is tehetnék). Tiszteletben tartom, hogy most ez van, erre van szüksége.


Mert -és ez fontos- alapvetően nem hiszek a szünetekben a kapcsolatokban. Tényleg nem. (épp ezért tekintek erre inkább szakításképp). De higgyétek el, jelen esetben nem volt más megoldás, annyira össze van zavarodva, hogy az udvarlás, közös programok és nagy megbeszélések inkább csak fokozták a bajt. Ezt azért írtam le, mert ilyenkor általában az jön, hogy a szünet csak egy gyáva módja a szakításnak, de most nem erre vagyok kíváncsi. Sőt, magam is így gondolom.-


Szóval szerelmes vagyok, meg lelkis, és nem tudom, hogy ez az őrlődés, amiben vagyok, meddig tartható. Mert csak úgy van értelme, ha tartom magam, nem keresem (egyáltalán). De meddig várjak, és mikortól szívatom már saját magam feleslegesen. Nyilván ami x idő alatt fészkeli be a fejébe magát, az nem fog pár nap alatt eltűnni. Le kell tisztázódni a dolgoknak, éreznie kell, hogy nem vagyok ahhoz, hogy hiányozzak. Ezt mind megértem - csak a szívemnek elfogadni nehéz, hisz iszonyatosan hiányzik.


Szóval aki volt már hasonló helyzetben, ne adj isten hosszú kapcsolatban (mert egész más ugyanez a felállás 1-2 év után), az megoszthatná velem a tapasztalatait. Mert én most még tartom magam, az érzéseim nem változtak, egyelőre mégúgy nézek erre a helyzetre, hogy ez "csak" egy probléma, amit meg kell oldani. De nem tudom meddig vagyok erre képes, meddig leszek erre képes. Várjak az örökkévalóságig, vagy tűzzek ki (magam előtt, nem neki) egy időpontot (nagyjából 2 hónapra gondolok), amíg ha nem keres, akkor ültessem le és vágjam el a megmaradt szálakat és elköszönjek végleg? Vagy hagyjam, ha kell, akkor örökre? (csak ebben az esetben mindig ott lesz bennem, hogy várom és mi lesz ha...).


Köszönöm mindenkinek, aki elolvasta és válaszol.



2017. nov. 7. 15:07
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
Nem árt ilyenkor egy határidőt megadni, de akár utólag magadnak is megszabhatod amikor még vársz rá, számítasz rá. Utána viszont el kell tudnod engedni. Most leginkább a távolság meg a türelem segíthet. Bár amondó vagyok, ahol szünet kell, ott már nem lesz olyan mint régen.
2017. nov. 7. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
70%
A szünet egyenlő a szakítással. Szinte mindig.
2017. nov. 7. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
89%

10 éve együtt vagytok.

Betöltötte a 30-at.

Volt 1!!! szar évetek.

Ettől úgy összezavarodott, hogy azt sem tudja, "hányadikán van elseje" ?


Ez röviden összefoglalva, amit írtál.

Házasságban élek, nagyon sok éve. Voltak szar éveink is. Sok. Együtt vagyunk, és szeretjük egymást mégis. Szóval van némi tapasztalatom.

Elhiszem, hogy te szerelmes vagy, de ugyanez a párodról nem biztos, hogy elmondható. Ha szeretne, nem itt tartanátok, ezt valahol mélyen te is tudod. Akit szeretek, nem hagyom cserben, nem csinálok műhisztit, hiszen egy év nem a világ, volt egy csomó klassz évünk, és kettőnkért hajt a szerencsétlen. Inkább támogatnám, és kivárnám, míg megvalósulnak a céljaink, és utána megint jöhetnek a klassz dolgok. Ráadásul a célok megvalósításában én is ott lennék ezerrel, hogy minél előbb megvalósuljon.

2017. nov. 7. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
75%

Aha, az exem is szünetet kért már két és fél éve :D


Tudod, a szünet azok játéka, akik gyávák kimondani, hogy vége, inkább odaböfögnek valamit "jó az" alapon, aztán le se tojják többet a másikat.


Nem hiszek a szünetekben, továbbá szerintem kamuzott össze-vissza.

Aki egy szarabb év miatt inkább lelép, az vagy hülyít x éve (de végre van egy jó kifogása amiért mehet), vagy idióta, és tenni sem hajlandó a kapcsolatért.

2017. nov. 7. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:

#1-es: én is így gondolom, ki is tűztem az időpontot :) Nem akarom se elkapkodni a végső lezárást, se túlhúzni.


#2-es: ne haragudj, hogy lepontoztalak, de nem olvastad el a kérdésem. Ha elolvastad volna, nem írod ezt.


#3-as: nem lehet sajnos átadni teljesen itt a helyzetet, mert ember nem lenne, aki elolvasná. Nem volt műhiszti és most már a fejében lezajló folyamatot is ismerem úgy-ahogy. Elindult egy gondolat benne, ami egyre nagyobbá nőtte ki magát. Tudja ő, hogy a helyzet egyáltalán nem olyan vészes, hogy ezt indokolja, de attól még ide jutott.


A különbség (talán, mert nem ismerem a ti szar éveiteket természetesen), hogy nagyon nem mindegy, hogy van egy szar évetek, mert mit tudom én közbejön valami tragédia, vagy bármi egyéb, vagy úgy van szar évetek, hogy te azt gondolod, hogy arról a párod tehet. Érted a különbséget, ugye? Nem hibáztat ő, nincs harag, még csak nem is direkt gondolja így, de ez a gondolat vert gyökeret a fejében.


Amúgy jól látod. Azt se tudja hányadikán van elseje amúgy, nem lát se a múltba (hogy milyen volt a megelőző 9 év), se a jövőbe. De nem csak a közös jövőbe nem lát, amúgy se tudja egyáltalán hogy mit akar és mit szeretne. Se tőlünk, se az élettől, se semmitől.

2017. nov. 7. 15:37
 6/18 A kérdező kommentje:

#4-es: már látom hogy a szünet szót hiba volt egyáltalán megemlítenem is, mert bekapcsoltak a pavlovi reflexek itt, mint mindig.


Akkor: szakítottunk.


Mondjuk akkor meg miről beszélek, igaz? Jogos.

2017. nov. 7. 15:39
 7/18 anonim ***** válasza:
És Te szeretnél csalàdot alapítani egy olyan nővel, aki így berezel a nehézségektől? Szerinted egy ilyen labilis ember adhatja az "otthon melegét"? Ha már nem lehet együtt megoldani a problémákat, akkor megette a fene az egészet. Mondd meg a barátnődnek, mikor mész el hozzá, addigra döntse el, mit akar.
2017. nov. 7. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:

persze, ebben teljesen igazad van. Ha a mi 10 évünk arról szólt volna, hogy másfél évente szünetelünk, összeveszünk, szakítunk - kibékülünk, akkor tele lennék kétségekkel, és nem valószínű hogy családot alapítanék vele. Azért, mert ez egyszer megtörténik egy évtized után.... nos ezt még nem érzem a világ végének.


A valódi bajom az, hogy az ok, ami ezt kiváltotta, az ennél jóval kisebb. És nem igazán tudom megérteni, hogy hogy nem látja, hogy milyen jó amúgy a kapcsolatunk.


Nem, nem csak én gondolom így, hanem mindenki. De nem magamat nyugtatom ezzel, hanem egyszerűn látom, látom mások kapcsolatait és azok kívülről is rosszabbak, mint a miénk belülről. De ez talán nem is tartozik ide. Mondom másképp: idővel úgyis megbánja, ha csak nincs oltári szerencséje a következő férfiemberekkel. Ez tuti.


Csak ismerem magam, az, ha később megbánja a második-negyedik-tizedik fas*z után, az engem akkor már teljesen hidegen hagy majd és így sikeresen elbas*zarintott egy ritka jó kapcsolatot.

2017. nov. 7. 15:59
 9/18 anonim ***** válasza:
100%

Sok volt a 10 év ahhoz,hogy a kapcsolatotok ne haladjon előre. Egyszerűen megrekedt,elfáradt, lecsengett.

Minden kapcsolatnak haladnia kell előre: ismerkedési szakasz, fellángolás, egymás mélyebb megismerése, tervek, házasságkötés/összeköltözés/gyerekvállalás.


Nektek 10 év alatt nincs meg egyik sem, legalábbis nem írtál erről.

Nem volt mozgatórugója a kapcsolatnak, így elhiszem,hogy a részletekben elveszve" egyszerűen beleunt a párod az egészbe.Biztos,hogy szeret téged, ez áll az egyik oldalon, a másikon viszont az, amit írtam.

És ettől lehet tépelődés, zavartság benne, mert az eszével esetleg maradna Melletted, de az érzései már nem az igaziak Irányodba, emiatt bizonytalan a közös jövőben.

2017. nov. 7. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:

igen, ebben lehet valami. Mert hiába terveztünk közösen (és azok a tervek a megbeszéltek szerint haladtak is, nem lettek halogatva), akkor is túl sok idő telt el.


Na de az élet, főképp a felnőttkor ilyen. Ha az ember kitűz célokat, akkor bizony megesik, hogy nem pottyan az ölébe, hanem dolgozni-várni kell rá. Pottyanás az nem volt nálunk, dolgozás érte az igen.


Ez amúgy azért bosszantó (bár nem látok a fejébe, hogy melyik mennyire nyom a latban), mert ő kimondottan házasság nemtörődöm, gyereket nem akart 30 előtt, szóval ha így van, akkor az egy picit van rajta sapka, nincs rajta sapka. De hát ez van ugye.

2017. nov. 7. 23:13
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!