Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Egy párkapcsolatnál mennyire számít az iskolai végzettség hosszú távon?
Nem úgy gondolom, h. nem jössz össze olyannal, aki kevésbé iskolázott nálad. Hanem úgy, h. hosszú távon ez nem mérgezi-e meg a kapcsolatot? Pl. lánynak diplomája van, fiú szakmunkás, és h. nem okoz-e ez problémát, h. mondjuk a fiút ez zavarja?
Nekem főiskolai diplomám van, jelenleg nincs párom, de nem is ez alapján választok. Szerintem ha megtetszene vki, és közben kiderülne, h. neki nincs diplomája, attól még természetesen lehetnénk egy pár. Én nem nézem le a szakmunkásokat, tudom, h. ők is értékes munkát végeznek. Na meg az intelligencia nem a papíron múlik, találkoztam én már nagyon buta, bunkó diplomással, és nagyon rendes, okos, normális szakmunkással.
Nem befolyásolna a döntésemben. A véletlen hozta úgy, hogy a párom és én is diplomások vagyunk, nem ez alapján választottam párt.
09:59-kor válaszoló megdöbbentett: egy tanító(mint ahogy én is vagyok) 4 évet tanul azért, hogy az iskolába lépő gyermeket oktassa-nevelje. Ehhez megannyi könyvön kell átrágnia magát, vizsgáznia(a köztudattal ellentétben nem azonos szinten tanulja a szaktantárgyakat, mint ahogyan azt majd tanítani fogja) folyamatosan önművelődnie, naprakész tudással kell rendelkeznie és gyakorlatban is helytállnia . . . A pálya betöltéséhez szükséges rátermettségről nem is beszélnék . . . 1-4. osztályig mindent, 1-6. osztályig egy műveltségi terület szaktantárgyát oktathatja.
Ha ilyen sokrétű ismeret "nem tesz értelmessé", akkor nem tudom mi. Ugyanez igaz az óvónőkre is. Nekik sem abból áll a képzésük, hogy építőkockát pakolgatnak . . .
Hát figyelj, vannak azok a típusú szakmunkások, akik tényleg műveletlenek és legkevésbé se nevezhetők intelligensnek. Most nyilván egy ilyen kategóriánál számít.
Viszont, van olyan szakmunkás ismerősöm, akinél intelligensebb emberrel még szerintem életemben nem találkoztam! Egyszerűen az egész világmeglátása meg úgy tényleg minden hihetetlen. És ő az az ember, akivel hetente könyveket cserélünk aztán átbeszéljük őket, szóval ilyen programban is benne van :) ezzel szemben a legtöbb egyetemista társam meg se tudná mondani mikor olvasott utoljára könyvet ( a tanagyagon kívül )
Szóval érted, mindkét kategóriában van, akivel kezdene az ember, van, akivel nem, ez nem konkrétan a végzettségtől függ, számomra ez önmagában biztos nem lenne akadály, nem lenne miatta semmilyen negatív érzésem. Vannak ilyen barátaim is, sokukra felnézek emberileg, társnak is ugyanígy szóba jöhetne, bár van egy komoly kapcsolatom, szóval emiatt senkinek nincs esélye nálam :)
# 11
Sajnos én ismerek tanítóképzőt végzett lányokat (elég sokat) és elmondhatom, hogy ők azért mentek oda, mert egyszerűen máshova nem vették fel őket és el sem tudták volna végezni azokat a szakokat.
Nem akarlak megsérteni, de egy tanító szak nem a műveltség csúcsa. Kár ebbe belemenni.
Nem véletlenül tartják a tanító és óvóképzőt feleségképzőnek. Szükség van rájuk, de azért messze nem olyan szak, mint egy orvosi, jogász vagy közgazdász, számviteli, mérnöki.
Ahogy bölcsész szakokon is elég sok büfészak van: szociológia, szociálpolitika, művelődésszervező, történelem, magyar stb. Ezek nem véletlenül annyira lenézett szakok.
Sajnos ez van. Nem vagyunk egyformák és a diplomáink értéke sem azonos.
Úgy hogy egy napot nem teljesítettél ilyen képzésen vagy pályán és mégis ilyen kijelentésekkel bírsz látszik milyen előítéletes vagy és járatlan a témában.
Mint ahogy minden szakon, így tanítón is vannak "gyenge" képességűek, akik valami csoda folytán bekerülnek és elvégzik. De ha lenne rálátásod, akkor ezt is tudnád.
És azt is hallhattad volna, hogy "jogász-fogász nem doktor" ez is pont egy olyan okos vélemény mint a tiéd. De akkor mondhatnám a mérnöki kart(családomban, barátaim között több is van, aki itt végzett), hogy ott is volt nem egy olyan, aki plusz 1,2,3. . . évet ráhúzott, hogy megerősíthesse tudását. Akkor ezek értelmesek?
Mindenhol van ilyen ember, de ettől még nem kell leírni az adott szakot. Jövődre nézve ajánlom, hogy véleményt ezentúl úgy formálj másról, hogyha a témát alaposan körbejártad és megismerted, mert különben nem fogod (a te szavaiddal élve) értelmes ember benyomását kelteni.
Ez a jogász-fogász nem doktor egy butaság, hiszen nagyon nehéz szakokról van szó.
Nem véletlenül tartják a tanítóképzősöket és óvóképzősöket a legbutábbnak a felsőoktatásban, nem én mondom, hanem mindenki. Sajnos ez így van. Egyszerűen már a bemenő fiatalok sem a legjobb tanulók, a képzés sem éppen magas szintű, semmit nem tanulnak, ami a munkaerőpiacon versenyképes lenne.
Szükség van rájuk, mert kellenek általános iskolai tanárok, de azért egy mérnökhöz ne hasonlítsuk már őket.
Mérnök szakokon tudod miért tolódik ki sokak képzése pár évvel? Mert ott erős a követelményrendszer, nem gyurmázásból meg gyerekirodalomból kell vizsgázni.
Tanítóképzős ismerőseim, akik német vagy angol műveltségi területen vannak, egyszerűen nem tudnak az adott nyelven, csak éppen annyit, amit egy kisgyereknek az órán el kell mondani, jórészt magyarul. Nem nagy kihívás. Egy egyetemi (ELTE-BTK) nyelvszak azért közel sem ez a szint, ott legalább folyékonyan illik beszélni az adott nyelvet.
Kár ezen vitázni, mindenki tudja, hogy nem minden szak azonos nehézségű és nem azonos képességű emberek tanulnak mindenütt.
Szerintem nem számít, hogy kinek milyen végzettsége van, de a hozzáállással lehetnek problémák, ami ehhez kapcsolódik. Például vegyünk egy családot (2 gyerek, papa, mama). Legyen a papának diplomája, a mamának egy egyszerű szakmája, a 2 gyerek természetesen tanul. Ugye a mai világban nem egyszerű diplomával elhelyezkedni. Tehát papa otthon ül, míg mama keresi a pénzt. Előbb-utóbb így mama begurul és kész a cirkusz a családban.
Van egy ismerősöm, aki kb 2 éve kapott diplomát. Nem tud elhelyezkedni a diplomájával, ezért otthon ül. Volt már állásinterjún, de neki sosem tetszik semmi. "Ez ezért, ez meg ezért." Mondták neki, hogy akkor végezzen valami fizikai munkát, otthon, anyu-apu nyakán nem lóghat örökké. Erre csak annyi volt a válasz, hogy nem azért tanultam ennyit, hogy 20kg-okat emelgessek nap, mint nap. Egyrészt érthető, másrészt gyerekes. Remélem nem kell kifejtenem, miért. Szerintem csak ez a felfogás lehet akadály és nem a végzettség.
# 17
Nem akarlak elkeseríteni, de a 75 tétel és tételenként 8-9 oldal az harmatgyenge.
Én jogász szakon vagyok végzős és 5 záróvizsga van, mind az 5-ön 60 körüli tétel, sok ezer oldal összesen. Csak polgári jogból 20-30 oldalas tétel is van, tömény jogszabályszövegek. Keményen szó szerint kell egy része, a bizottságokban bírók, vezető ügyészek, jogtudósok ülnek, nem piskóta. Részletekbe menően kérdeznek mindent.
Ezzel szemben a nővérem közgázt végzett, ott volt kb. 30 tétel és egy laza elbeszélgetéshez hasonlított az államvizsga, általános kérdésekről, semmi konkrétum.
Nem minden szak azonos nehézségű, csak sajnos akik nem látnak bele, azok azt hiszik, minden diploma ugyanannyit ér. Aki egy pedagógus vagy bölcsész szakon szenved, az egy félév után zúgna kis a jogról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!