Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Hogy állítsam meg a férjem pénz pazarlását?
Sajnos az utóbbi pár hónapban nehéz anyagi helyzetbe kerültünk. Idén eléggé kiköltekeztük magunkat. Év elején vettünk egy új kocsit. Aztán nemrég volt két nagy összegű váratlan kiadásunk. És a vállalkozásunk sem megy túl jól mostanában. Így eléggé spórolnunk kell és odafigyelni a kiadásainkra.
Nagy problémát jelent az egyik kocsink. Egy 2007-es Audi A8 4.2 V8 FSI Quattro Tiptronic típusú autóról van szó. Ennek a fenntartása horror összegeket emészt fel. Mind a fogyasztása, mind a szervizeltetése nagyon drága. Ráadásul a férjem ezzel szeret leginkább járni. Ezt a kocsit most már nem engedhetjük meg magunknak. A fenntartására elszórt pénzre nagy szükségünk lenne és az érte kapott összeg is jól jönne. A férjem viszont nem hajlandó megválni tőle. Hallani se akar róla, hogy eladjuk.
Próbáltam már többféle módon beszélni vele erről. Szépen nyugodtan, érvelve. Veszekedve, fenyegetőzve, ordítozva. De semmi sem használ. Lepereg róla.
Hogy vegyen rá, hogy végre belássa, hogy elkell adnunk azt a kocsit?
Kedves 19-es,nem kell ennyire alabecsulni a noket,en is tisztaban vagyok az autoink koltsegeivel,jellemzoivel,foleg hogy en is hozom-viszem oket szervizbe.Persze azert nem allnek neki az udvaron szerelni.
Megis mibol feltetelezik egyesek,hogy a kerdezo nem dolgozik,vagy hogy milliokat kolt ruhakra? Hogy lehetnek egyesek ennyire rosszindulatuak es irigyek?
A problemadra erdembeli megoldassal nem tudok szolgalni,sajnos az en ferjem sem tud banni a penzzel,neha olyan mint egy nagy gyerek.Nem tudom mit tehetnek ellene,mert tudja,hogy az en fizetesembol is megelunk,es nem hagyom uresen a hutot,vagy befizetetlenul a szamlakat.Igy egyenlore annyi,hogy az en szamlamhoz nincs hozzaferese,meg mielott azt is elkoltene.
A tamadoknak es "kamuzoknak" pedig ha valaki dicsekedni akar,akkor nem azzal kezdi,hogy nehez anyagi helyzetbe kerult,hanem esetleg azon problemazna,hogy piros vagy fekete ferrarit vegyen.
Itt egyesek komolyan agy nélkül vannak:)
Nyilván nem cserélünk rajta havonta légrugót:) De idén pl cseréltünk 900 ezer forintért. Akkor ezt a költséget hova számoljam?:) Sehova? Nem tudjuk ÉVI 400-500 ezerből fenntartani, hacsak az egyik szervize a duplája volt ennek az összegnek:))
A 18-as válaszomban leírtam tételesen mi mennyibe került az idén. Nem bírjátok felfogni? Nehéz felfogni?
"Viszont észérvekkel, adatokkal írta sok válaszoló, az inkább reális számokat."
Na ezen meg hangosan felröhögtem:) Észérvekkel? Kicsoda?
Akik pedig az olajcserén agonizálnak azoknak előkerestem a legutóbbi olajcsere szerviz számlát.
Tessék:
1db MANN-FILTER pollenszűrő 14.954 Ft.
1db MANN-FILTER levegőszűrő 12.125 Ft.
1db MANN-FILTER üzemanyag szűrő 3.791 Ft.
1db MANN-FILTER olajszűrő 6.176 Ft.
8L CASTROL GTX MAGNATEC 5W-40 motorolaj 29.064 Ft.
+
munkadíj 15.000 Ft.
Összesen: 81.110
Igazatok van tényleg nem 90 ezer, csak 81 ezer:)
Ha nem márkaszervizbe vinnék az alkatrészek ára ugyanennyi lenne csak a munkadíj lenne 5 ezer olcsóbb. Viszont nem kapna pecsétet a szervizkönyvébe. Az az 5 ezer megér annyit.
Na mindegy én a továbbiakban ezen nem fogok vitatkozni:) Aki nem hiszi, hogy 400-500 ezerbe van a kocsi az nem hiszi. Pont nem érdekel:)
Cicám, azért a matekkal erősen hadilábon állsz, nem csodálom, hogy a férjed nem enged döntést hozni...
Az, hogy idén két főalkatrész cserés volt az szerencsétlen véletlen. De 2007-es az autó, könyörgöm és beletettetek godolom 200K km-t eddig. Most az a szerencsétlen légrugó megint ki fogja bírni 200K km-t, vagyis ezt a költséget nem HAVI MEG ÉVI költségként kéne elosztani ám!
Gondolom 2007-2010 között meg csak a futásteljesítménnyel arányos kopó alkatrész költség merült fel.
Egyébként nem akarlak nagyon elkeseríteni, de egy ilyen autónál azt már a megvételkor tudnotok kellett volna, hogy nem a fenntartás és szervízköltség a brutális, hanem az amortizációs költsége! 30 millióért vettétek, most jóesetben ér 7 milliót. Ez a sok, nem a légrugó meg a téligumi...
De visszatérve a matekról az eredeti problémára:
Ha a jelenlegi bevételeitek nem engedik meg azt a mértékű kiadást, amit eddig megengedtek akkor valahol spórolni kell. Én megmondom őszintén nem tartom a leglogikusabb döntésnek -23 millióval eladni egy olyan autót, ami nálatok van 6 éve és még van benne reális futási élettartam (kb. 300-350e km futásteljesítményig érdemes megtartani). Viszont 3 autó 2 személynek felesleges, az biztos. Tehát meg kell vizsgálni, hogy a másik két autón is ilyen sokat buknátok-e, ha eladjátok.
Meg persze aztán még elég sok tényező játszik. Csak ha az autókázásnál maradunk lehet kompromisszumot kötni a férjeddel, amikor sztrádán utazik vagy olyan üzleti tárgyalásra megy, ahol presztizst kell mutatni oda menjen az A8-al, amikor csak le kell mennie vidékre az egyik telephelyre akkor menjen egy olyan autóval, ami 6L-t fogyaszt és nem amortizálódik 110 ft-ot kilóméterenként, csak 40-et.
"Ha szarul álltok anyagilag nem értem, miért kell egy 6 éves luxus kocsi, gondolom újat nem vehetettek. A cigányok csinálják ezt, hogy tetszik nekik ez a kategória, de újat nem tudnak venni, viszont a fenntartásuk drága akkor is, ha öreg."
Te amúgy érted a kérdést?:)
Most állunk sz@rul nem mindig álltunk sz@rul. Mikor még megvettük 6 éve az Audit ÚJAN 44 millióért akkor nem nagyon volt érdekes mennyi a fenntartása, de igazából az se érdekelt minket mennyibe kerül. Csak legyen. Ha 60 millió lett volna akkor is megvettük volna.
Na meg 2011-ben a 5-ös BMW is belefért minden gond nélkül szintén full extrásan, ÚJAN.
De mint a kérdésben is már említettem idén is vettünk egy új kocsit. Egy Volvo XC90-est. Amit már amúgy nagyon bánok, de akkor még belefért az is Executive felszereltséggel plusz még néhány extrával 19 millióért.
A baj kiscsillag az, hogy az elmúlt 4 hónapban olyan 150-160 millió forint folyt ki a kezünkből önhibánkon kívül. Valamint a bevételünk körülbelül az 1/10-ére csökkent.
És akkor jönnek az ilyen nagyeszűek és mondják, hogy nem kell minden hónapban légrugót meg téli gumit cserélni. De kell majd mást! Ma légrugó, holnap meg mit tudom én mit. De az biztos, hogy nem lesz olcsó. Volt már úgy 30-35 nagykategoriás luxus autónk, úgyhogy tudom.
Ha a várható szervizköltséget és a óriási fogyasztást nézem valamint mellé veszem, hogy jelenleg szűk a zsebünk akkor nem érzem ésszerűnek megtartani a kocsit 300-350 ezer km-ig és megvárni míg elhasal a Quattro benne vagy épp a Tiptronic váltó mert egyik sem áll meg 7 számjegy alatt.
Jelen esetben nagyságrendekkel olcsóbb a BMW fenntartása mert még 3 évig garanciális. Valamint diesel-es tehát a fogyasztása jóval kedvezőbb.
De tudom ilyen dolgokba belegondolni már bonyolult lett volna:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!