Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Hogy álltál neki az esküvőd szervezésének?
Eldöntöttük, hogy jövő nyáron lesz az esküvőnk, ezért neki kell állnunk a szervezésének, de kicsit még vagyunk lőve. Hol érdemes előbb időpontot foglalni, az anyakönyvvezetőnél vagy a lagzi helyszínén? Mik az első, legfontosabb lépések? Ha étterembe akarjuk a lagzit, mi alapján érdemes keresgélni?
Bármilyen tippet, ötletet, tapasztalatot szívesen fogadok!
Szia! Én már több esküvőszervezésen túl vagyok (nem sajátok :D )
Ha az időpont megvan akkor már érdemes elindulni minél hamarabb igy tuti hogy mindenhol lesz szabadidőpont :)
Általában mi az éttermekben kezdtünk mert felkapottak voltak.
Ha az még nincs még akkor érdemes végigjárni őket, akár ott enni és megkóstolni (de az nem sokat számit mert más amikor két személyre készitenek valamit, vagy egy esküvőre), de helyszinként, megközelitésképpen, szálláslehetőség, na meg az ár miatt mindenképp.
A vendégek számát érdemes végiggondolni, ami persze nem végleges ilyenkor, de egy kb szám szükséges hogy 60 fős lagzi lesz vagy 100 esetleg 150 mert nem mindegy és igy lehet az éttermet jól belőni.
Ha jövő nyárra tervezitek szerintem már induljatok el!! :)
Ha az időpont meg a helyszinek megvannak akkortól minden gyerekjáték :)
Szívesen irok sok tapasztalatot ha akarod üziben :D
Attól fögg, hol éltek. Egy barátnőm pl. vidéken fog esküdni, ott jóval kisebb a választék éttermekből... 1 évvel előtte elkezdték a szervezést... összesen annyi kikötés volt, hogy nyári nap legyen... erre a 3 normális étteremből, ami a környéken volt, 2-ben már nem volt hely, 1-ben meg egyetlenegy nap. Szóval ilyen esetben én a helyszínnel/étteremmel kezdeném. Anyakönyvvezető sztem mehet utána, mert ott több pár esküszik ugyanazon a napon, és be lehet még "tuszkolni" valószínűleg.
Étteremben én ez alapján kezdenék el keresgélni (persze lehet, nem lesz olyan, ami tökéletes):
- elég tágasan elfér benne az összes vendég
- lehetőleg nem tartanak ott több lagzit egyszerre
- olyan ételek vannak, amik a lagzi összes meghívottjának megfelelnek (pl. vegáknak, laktózérzékenyeknek stb., ha van pár a meghívott között)
- ár-érték arányban tűrhető
- az sem árt, ha pl. lehet töményet kintről bevinni (már ha akartok töményet... nekünk nem lesz :D) és ha ami nem fogyott el, azért nem kell fizetni
- az sem árt, ha dekoráció nélkül is igényesen néz ki, el tudod képzelni, hogy visszanézed az ott készült képeket, és elégedett vagy... persze ha akarsz dekorációt, az oké, de az egy szép helyszínen csak dobni fog... ja és ha van vmi színbeli elképzelésetek dekort illetően, akkor passzoljon
Mindig azt szoktam javasolni a pároknak, hogy állítsanak fel egy fontossági sorrendet és az alapján haladjanak a foglalásokkal, mert minél fontosabb valami, legyen az a zene, a fotós, a helyszín, a ruha vagy bármi más annál nehezebben kötnek benne kompromisszumot, viszont ami a végén van ennek a listának, abból könnyen engednek és keresnek helyette másikat, vagy spórolnak rajta.
Írtam néhány blogposztot amik bár a fotósra, a fotózásra és a fotóssal való közös munkára koncentrálnak, valószínűleg lesz bennük hasznos infó, sőt van egy animációs sorozatunk is ami szintén segíthet. Ha írsz egy privátot, szívesen elküldöm a linkjüket, de reklámozni nem szeretnék.
Összeírtam kiket szeretnénk elhívni.
Ebből az lett,hogy csak egy ebéd a családdal egy étteremben. Így még nem voltam az éttermekben,talán egy 25 fős ebédet nem kell egy évre előre lefoglalni :D
Ruhát nézek,kértem időpontot most őszre más városba,itthoni szalonba bemegyek személyesen kérek minél előbb.
Aztán anyakönyvvezető,megkérdezem lehet-e szertartás vezetőt kérni külső helyszínre. Utálom a hivatali helyszínt.
Fotós,videós szintén még ősszel ha sikerül.
Torta ráér, dekort megoldjuk,meghívókat szintén.
Hopp mester nem kell,templomi nem lesz, virág szintén megoldva.
Fodrász sminkes majd tavasszal.
Nyár vége ősz elejére tervezünk
Mi 2 hónap alatt megszerveztük, de nekünk csak ebéd volt, lagzi nem. A többi idő csak várakozás volt.
Nálunk ez volt a sorrend
-ki kellett kérni az anyakönyvi kivonatom mert nem találtuk meg ( persze miután kiküldték, megtaláltuk a másikat is)
-időpontot kértünk az esküvőre: augusztusban kértük, decemberre
- megbeszéltem a barátnőmmel a tortákat (cukrász)
- a férjem beszélt az étteremmel, illetve az egyik barátjával aki fényképezett (profi fotós)
- felkértük a tanúkat
- megrendeltük a menyasszonyi csokromat
- a férjemnek még vettünk egy fekete nadrágot
- megvettük a szülőköszöntőre az ajándékokat, és a gyerekpezsgőt a koccintáshoz (az igazit mindketten utáljuk)
ezek után jött sok sok várakozás, majd
- novemberben megcsináltattuk az arany karikagyűrűket
- az esküvő előtti napon még a barátnőm és a párja elhozta az étterembe a tortákat, ott kifizettük őt és a benzinpénzt is.
Utána kettesben elmentünk mozizni egyet, másnap pedig összeházasodtunk.:)
Az étteremben mindenki azt rendelt amit akart, ételt és italt is, a végén pedig fizettünk. Felfelé kerekítve 95 ezer ft-ba került az egész esküvő.
Nálatok szerintem az időpont, a helyszín, a fotós, és a zene a legfontosabb. Virágokat, dekorációt, tortát, ruhát, ilyeneket ráér ezek után intézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!