Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Segítséget kérnék, ha lehet, az elejétől kellene megszerveznem a saját esküvőmet, honnan kell kezdeni, mikre figyeljek?
Jövőre esedékes. Kb közepes méretű lenne, egy szintén közepes méretű városban, egyházi esküvőt is beleszámítva. Ruha, smink, haj kell, vőlegénynek ugyanúgy, szülőknek szintén, de a tanúknak és a koszorúslányoknak is nekünk kell állni? Remélem, hogy nem. Mikor illik bejelentkezni, helyszínt, fotóst foglalni, vőfélyt választani, semmit sem tudok, még nem voltam ilyen helyzetben :-)) Édes teher, az egyszer biztos, de nem szeretném elrontani semmivel, mert a vőlegényem is szólt, hogy neki is nagyobb felhajtás kell (hála Istennek, mert nekem is), ugyanis voltunk egy kissé összecsapott lagziban nemrég, és örültünk, hogy nem a miénk volt. Játékok terén is jó lenne tudni, hogy mik szoktak lenni, illetve minden leírás jó lenne, hogy mikor mit szoktak és hogyan. Bármilyen ötletnek örülök! Köszönöm!
26/N
Én 21 évesen egyedül szerveztem a miénket, azt hittem, ott pusztulok, mert közben egyetem is... de összejött, nem lehetetlen :)
Egy évvel előtte kezdtem szervezkedni, fotóst, videóst, fodrászt, helyet jóóó előre foglaltam, ruhát 8 hónappal előtte, férjemnek 6 hónappal előtte. Koszorúslányok nem voltak. Minden jön magától, ne aggódj... Ja, és ha jó vőfélyt akartok, azt hamar le kell vadászni, ha valaki még lagzi előtt szabad, akkor lehet, nem azért, mert szerencsétek van :S
Mi is 1 evvel korabban mar keresgeltunk. Amibe en nem akartam belemenni, hogy a piat ok adjak. Marpedig vendeglo, etterem az csak igy megy bele. Ugyhogy vegul egy iskola aulajaban rendeztuk. Fozni lehetett, mert volt konyha. Uditot, piat en vittem. (Egy kulon tortenetet meger, amikor a Fiukkal lementunk Egerbe bort venni a lagzira...)
A zenekar a szinpadon. Kisgyerekek johettek, mert vittunk gyerekagyat es az egyik termet kinyitattuk, es ott nyugodtan aludhattak. Igy tudtak sokaig maradni a vendegek is.
1-etlenegy dolog hianyzott:
Ha megegyszer csinalnam, akkor olyan bar-kocsi felet kiraknek kozepre, ahol mindenki tud tolteni maganak rovidet. Amilyen a szorakozohelyen is szokott lenni. Az uvegek fejjel lefele adagoloval. Nagy adag jeget ala aztan ennyi...
Szievesen emlekszem vissza. Jol sikerult...
tanú ruhájával nem kell foglalkoznod
a koszorúslányokéval már igen: ha te szabod meg, hogy milyen legyen a ruha (mindenki egyszínűben, egy fazonban), akkor azt illik kifizetni
A család ruháját meg jó összehangolni, hogy jól mutassatok majd a családi képeken
Szia!
Mi magunk szerveztünk mindent a férjemmel az esküvővel kapcsolatban, mondjuk a főszervező én voltam. Célszerű számba venni, hogy nagyjából hányan lesztek, és mekkora rá a keret.
Mi kb. egy évvel korábban kezdtük a szervezést, és egyáltalán nem volt korai.
Először a vacsi helyszínét kerestük meg. Csináltam egy menüsort, és árajánlat kérést italcsomagra, és ezt küldözgettem a szóba jöhető helyszíneknek (alapvető volt, hogy mindenki egy légtérben legyen, ne legyen különterem). Így elég sok kiesett. A bent maradt párhoz meg elmentünk személyesen, azért az más, mint a kép.
A foglaláskor már a menüsort is nagyjából rögzítettük. Mi ültetett büfét kértünk (előétel és leves felszolgálva, míg a főétel és a desszert svédasztalról). Jó áron volt, ahhoz képest, hogy mi volt benne.
Az étterem után lefoglaltuk a zenekart. Nekünk nem volt vőfélyünk, én nem bírom őket, sokszor megszakítják a táncot is, csakhogy játék legyen, vagy litániát zeng a kaja előtt, mikor majd éhen halsz. Ez nem mindig jó.
Fél évvel korábban lehet az anyakönyvvezetőhöz és a templomhoz bejelentkezni.
Célszerű megkérdezni, hogy mi van benne az árban. (étteremnél: meddig lehettek felár nélkül, vihetsz-e be rövidet, rendezvényhelyszínnél fizetni kell az asztalért székért, teremért; zenekar: mit játszon, mit ne, szünet; templom: díszítés, zene, jegyesoktatás;
Videós, és fotóst lefoglalni. Szintén rákérdezni, hogy mi van benne az árban.
A virág sem olcsó, és lehet szép díszítés akár ismeretlen olcsóbb virágból.
Mi a meghívókat, ültetőkártyákat, menükártyákat, köszönőkártyákat és az ülésrendet magunk csináltuk. Megúsztuk 30e-ből postaköltséggel együtt, míg a papírosnál 100e alatt szóba sem álltak velünk.
Mondjuk nem volt kismunka, főleg az ültető, mert az egy kis dobozka volt, amiben a köszönőajándék volt. A férjem tervezte, nyomtatta, vágta, hajtogatta és ragasztotta.
A korai foglalással sok mindent olcsóbban megúsztunk. Nekünk májusban volt az esküvőnk, de ősszre/decemberre a legtöbb dolog megvolt, és tavalyi áron (étterem, fotós-videós, zenekar, menyasszzonyi ruha, autó, koszorús ruha, menyecske ruha.
A férjemnek egy olyan öltönyt vettünk amit máskor is fel tud venni, nem jöttek be a divatos esküvői öltönyök.
A sminket és a frizurát a kozmetikusom és a fodrász csinálta, akikhez már korábban is jártunk. Így normál áron megcsinálta.
A kocsinkat egy autószalonból béreltük potom áron, le voltak döbbenve, hogy mit akarunk, de szívesen segítettek.
Játék: kvízt csináltunk az asztalok között (körasztalok voltak, míg a fősztal tábla volt), és székfoglalós játék volt egy kicsit speciálisabban.
Talán a koszorús ruhát illene neked állni, de attól is függ, hogy mi a szokás a családban, és hány koszorúslányod lenne.
Egy kicsit hosszú lett.
Ha van kérdésed, nyugodtan írj privit, szívesen válaszolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!