Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Tippek az eskuvo szervezesere?
Szinvonalas de kis eskuvot tervezunk.
Barmi tipp erdekel. Nincs se hely semmi lefixalva
Hát így rohadt nehéz lesz, se ország, se orszagresz, se az, higy hány vendég, semmi infó...
Legyen kertipary otthon nálatok...
Ha segít, mi 40-en azért visszafogottabb módon 1.7-ből jöttünk ki.
Helyszínként az Ádám Villát tudom nagyon ajánlani. Szép, a város közepén, a csapat szuper, 50 embernek kényelmes, az árak tök jók (saját catering cégük van).
Tippek - pénteken de főleg vasárnap olcsóbb a helyszínbérlés és pld a fotós is, főleg vasárnap. Nekünk bejött hogy arra tettük. Persze nem volt hajnalig dínom-dánom de azt se akartuk szóval nekünk nem volt gond.
2M azért nem eszméletlen összeg egy 50 fős esküvőre, meg kell gondolni, mi lesz fontos és mi nem.
Mi nagyon alap alkoholkínálatot rendeltünk, semmi rövid, hisz napközbeni esküvő volt. Volt aki ezen megbotránkozott, de nem érdekelt. :)
Érdemes minél több helyről mindenre ajánlatot kérni, ezeket én Excelben vezettem az átláthatóság kedvéért. Így sikerült jó fotóst és jó dekoratőrt választanunk viszonylag olcsón.
Ja igen - dekoros piszok drága, mondjuk szezontól függ de a virágáraktól dobtam egy hátast, pedig nekünk full minimalista igényeink voltak, de azt gyönyörűen megcsinálták.
Még egy ötlet a napközbeni esküvő mellett, nem kell aggódni az éjféli menük meg ilyenek miatt. Anyakönyvvezető olcsó, de vasárnapi esküvő esetén lehet fogadni szertartásvezetőt.
50 főnél szerintem fölösleges még a ceremóniamesterre 150-200ezret kiadni, de attól függ mennyire eseménydúsra tervezitek az esküvőt.
Igazából a spórolás mindig utánanézés és minimális megalkuvás kérdése.
Az előző hozzászóló jól írja, 2 millió nem nagy összeg kastélyosabb esküvőre. Nagy része a vendégek etetésére/itatására fog elmenni, 20k/fővel azért legalább számoljatok, pláne a fővárosban és Pest megyében, ha vidéken vagytok és oda is tervezitek az esküvőt, lehet némiképp olcsóbb, nem biztos. Minden a ti igényeiteken múlik: ha az ország másik felébe szerveznétek, bele kell kalkulálni a vendégek utazását, szállását is. Ceremóniamester/vőfély jelenléte nem függ annyira a vendégek számától, mint ahogy sokan hiszik, ez megint egyéni igény: szeretnétek-e kicsit több programot, kvízeket, játékokat például. Ceremóniamester visszafogottabb, "amerikaibb", perverzebb, arcpirítósabb programjai a vőfélyeknek vannak (ezt is sokan összekeverik), lánykikérést és verseket is a vőfély szokott csinálni/mondani, de persze a nap végén minden egyéni igény, nem kell minden játékot/programot megcsinálni az esküvőn, amit a ceremóniamester/vőfély nyújtani tud. Ez csak egy kis szeglete az esküvőkísérésnek, még rengeteg minden múlik azon, ti mit szeretnétek. Milyen fotóst, videóst szeretnétek, ha szeretnétek egyáltalán? (én egyébként nagyon ajánlom, a jó fotós haver Jani nem fog a Iphone-jával olyan képeket csinálni, amit szívesen elraknátok, de ha nem szeretnétek egyáltalán képeket, akkor az egész tárgytalan). Ami túl szép árajánlat ahhoz, hogy igaz legyen, általában az is (bár ez minden szolgáltatóra igaz). Jó fotós/videós minőségi DSLR kamerával dolgozik (ne verjenek át titeket a nagy, tipikus tévés kamerát hurcibáló szolgáltatók, nem a kamera mérete befolyásolja a minőséget pozitív irányban, inkább fordítva). A dekoráció árát is nagyban befolyásolja, hogy mit szeretnétek, de még szinte ennél is jobban befolyásolja az idény. Egy csokor, ami májusban mondjuk 12k, októberben simán lehet 30+k, a virág beszerezhetősége miatt, tehát ne támaszkodjatok arra, hogy pl a Timi szép tulipáncsokra milyen jó olcsó volt x hónapban, mert y hónapban nektek már lehet teljesen más árban lenne ugyanaz a csokor (és ez nem a dekoros hibája, nem ő akar lenyúlni senkit, minden a beszerezhetőségen múlik, de egy jó dekoros biztos tud ajánlani árban is megfelelő alternatívákat, ha szükséges). A helyszín nagy kiadás lesz, kérdés van-e saját cateringjük, az nektek megfelel-e, vannak-e kivételes igények (vegetáriánus, vegán ételek, gluténmentes ételek stb, ez a vendégeken múlik - bár a legtöbb cateringnél alap, hogy ezeknek az igényeknek meg tudnak felelni, de utána kell nézni). Ha a helyszínre kívülről viszitek be az ételeket, italokat, van-e ennek plusz összege. Ha már italok, milyen italokat fizettek, milyen csomagot kértek stb, ez is rengeteget változtathat az áron: csak bizonyos rövideket és bort/sört fizettek ti az üdítőkön és a vízen felül, többit minden vendég magának, vagy akár koktélbárt is rendeltek. Ha kifejezetten sok gyereket hívtok meg, lehet szükség lesz gyerekszórakoztatóra is. Kihelyezett szertartás lesz-e, egyáltalán lehetséges-e, az mennyibe kerül, vagy a városházán, az mennyibe kerül, vagy bementek ingyenes napon, és aznap csak az egyházit kötitek-e meg, vagy szertartásvezetővel csináljátok? Ha egyházi, van-e lehetőség kidekorálni a templomot, lesz-e ott aznap másik esküvő, így milyen dekorációra van mód stb. A DJ jellemzően olcsóbb, mint zenekart bérelni. Még sokáig tudnám folytatni, de további részletek hiányában csak szócsépelés, de remélem azért néhány tanácsot tudtam adni. Összefoglalásként:
- az idény nagyjából minden árat megváltoztat: esküvői idényen kívül a legtöbb szolgáltató olcsóbb, illetve a dekoráció ára is változhat akár hónapról hónapra is
- ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az az is
- az előző kommentelő Excel-táblás megoldása egyébként zseniális: üljetek le, beszéljétek meg, hogy nektek milyen szolgáltatókra lenne szükségetek (pl kell-e ceremóniamester, szertartásvezető stb), nézzétek meg az adott szolgáltatói kört, hogy mit tudnak nyújtani (az internet remek tájékozódási/kiindulási pont tud lenni), az olcsóbbtól a drágáig mindent, és egyezzetek meg egy minőségi minimumban, aztán beszéljetek meg egy árlimitet, hogy az adott szolgáltatóra mennyit szántok, pl. fotós 180k-300k, nagyobb mozgástérrel, vagy akár kisebbel pl. DJ 100k-130k, ezt írjátok be egy Excel-táblázatba, és ezekben a limitekben keressétek meg a konkrét szolgáltatókat árajánlatért, persze ha már van időpont és esetleg helyszín, hiába van kitűzve az időpont, ha nincs hova menni, bár gondolom ez evidens, a biztonság kedvéért tettem hozzá.
- ez azért a ti napotok: ha Jucika néni ragaszkodik az élőzenéhez, de ti mindenáron DJ-t akartok, DJ legyen, ha a barátnők nyúznak, hogy 2 méteres fátyol nélkül nincs menyasszony, de te el se tudod képzelni, ne legyen 2 méteres fátyol. Szerintem - bár ezzel a véleménnyel tudom, hogy sokszor egyedül vagyok - még annak a véleménye sem számít sokkal többet a többinél, aki önkéntesen anyagilag besegít az esküvőbe, erre azért vigyázzatok, sokan manipulációs eszközt látnak ebben, át akarják élni a saját álomesküvőjüket: "Belefizettem 50k-t az esküvőtökbe, nehogy már ne hupilila asztalterítő legyen, ha én egyszer azt akarom!" Szerintem aki önként pénzt ad az esküvő szervezésére, az vagy szívből adja a pár igényeire, vagy inkább ne is adjon semmit.
- ruhát bérelni nem mindig olcsóbb, mint venni egyet! Sokan azt hiszik, hogy ha egy minőségibb kölcsönző elkér 250k-t egy menyasszonyi ruha bérléséért, akkor vásárolni ennek minimum a duplája, ez nem teljesen igaz, nagy meglepetések is érhetnek! Nyilván Galia Lahav ruhát nem veszel 300k-ért, de Daalarnát már igen.
- esküvői haj és smink nem azért drágább, mert minden fodrász szemében dollárjelek jelennek meg az esküvő szó hallatán, hanem mert sokkal hosszabb ideig és sokkal több mindennek kell megfelelnie egy ilyen hajnak/sminknek. Esküvői sminknek pl jól kell kinéznie élőben mindenféle fényben, fényképen mindenféle fényben, videón, ki kell bírnia sok-sok órát, öltözést, táncot stb, a hajnak szintén.
Remélem tudtam segíteni, sok boldogságot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!