Ez lenne a csillagközi utazás titka? a többit lent
Szerinte a „repülő csészealjakat” nem a gravitáció megszüntetése hajtja meg, hanem a légköri nyomás használata. „Ez adja meg itt a szükséges hajtóerőt. Ha a csészealj alatt megtartjuk a nyomást, és egy dekompressziót idézünk elő a felső oldalon, akkor a hajó hatalmas sebességgel felfelé mozdul el.”<br>
„Egyszerűen vákuumot hozunk létre abban az irányban, amerre utazni akarunk. <br>
<br>
<br>
Atmoszférikus nyomás illusztrálása<br>
<br>
Ha az egyik oldalon alacsony a nyomás, a másik oldal mindig a teljes atmoszférikus nyomásnak van kitéve. Minden tárgyat, bármi is legyen az, csak akkor lehet elmozdítani, ha egy különbséget hozunk létre az energia-potenciálok között.” Azzal, hogy szabályozzuk a vákuumot a menetiránynak megfelelően, a csészealj képes bármilyen elgondolható sebességgel mozogni anélkül, hogy súrlódást okozna. Ráadásul a sebességet nagyon könnyű manőverezni, mert a vákuumot bármely irányba át lehet helyezni. Az a légköri nyomás, aminek egy 22 méter átmérőjű csészealj ki van téve, több, mint 3000 tonna; egy 70 méter átmérőjű csészealj esetén kb. 30.000 tonna. Ez a titka az ő egyrészt szelíd, másrészt hihetetlenül erős erőforrásuknak. Attól függően, hogy hova helyezik a vákuumot, a légkör hatalmas erővel „nyomja” arra az űrhajót, anélkül, hogy bármiféle mesterséges hajtóanyagra szükség lenne.
1. Ez nem működne az űrben, mert mindenhol vákuum van.
2. Ezt a vákuum csinálást mégis hogy képzelted? Ha kiveszed valahonnan a levegőt, akkor a környező levegő azonnal beáramlik a helyére. Nem fog neked a vákuum, mint egy fal nélküli tartály megállni a csészealjad orránál, hogy CSAK a csészealjat szívja, de a környező levegőt ne.
3. A csészealj nagy tömegű, a levegő részecskéi sokkal kisebbek, ezért egy vákuumba a környező levegő sokkal hamarabb beáramlik, mint egy nagy tömegű (tehetetlenségű) tárgy. Ilyen technológiát a csőpostáknál alkalmaznak, az azért működik, mert a szállított tárgy egy csőben van, az egyik oldalon van a vákuum, a csőfal kizárja a levegőt, és a csőben mozgó tárgy is elzárja a levegő útját a cső másik oldaláról, ezért a légnyomás valóban csak (CSAK!) úgy tud kiegyenlítődni, ha tolja maga előtt a tárgyat. Így működik még a szívószál is egyébként.
4. A légnyomás nem végtelen, tehát nem fog "bármilyen elképzelhető" sebességre gyorsítani.
Ozmium lepontozása mutatja az itt dúló színvonalat, tisztelet a kivételnek.
"Egyszerűen vákuumot hozunk létre abban az irányban, amerre utazni akarunk."
Egyszerűen.
Oszt' hogy?
Vákuum úgy lesz, hogy elveszem onnan a levegőt.
Mivel?
Hová teszem, amit elvettem?
Mitől nem megy oda a környező levegő, csak az ufód?
Amúgy hatalmas találmány a jármű előtt csökkenteni a nyomást és mögötte növelni a haladáshoz.
Hogy ez senkinek nem jutott eszébe...
Ja, de. Eszébe jutott.
Sőt, még jobban, mert akinek eszébe jutott, az még arra is gondolt, hogy ha az elölről elvett levegőt nagy sebességgel hátraküldi, akkor az tolóerőt ad.
A forradalmian új találmányt úgy hívják, hogy légcsavar.
Sőt, van újabb, úgy hívják, hogy gázturbina.
Hogy ezek az ufók hogy el vannak maradva...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!