Miért nem kell el szenvedünk a megérdemelt halált? Ha kérhetem a korotokat és azt is Írjátok válaszaitokhoz nők vagytok férfiak vagytok! Mellőzétek a rágalmazást csak őszintén nyugodtan Írjatok.19 éves vagyok. Remélem segithetem.
A hét főbűn egyike a kevélység.
Nos, ezt követed el, látszólagos segíteni akarásoddal.
.
A másik: ha kéretlenül segíteni akarsz bárkin is, tedd érthetően.
Ahogy idehányod "segítő" szöveged, írásjelek itt-ott, hiányosan, zavarodott fogalmazásoddal és írásmódoddal nem segítesz, hanem olvasásra méltatlanná degradálod magad.
.
Remélem, segíthettem.
Ha nem tévedek, az evangélikusoknak nincsenek papjaik, hanem lelkészeik vannak.
A templomjáró még nem feltétlen hívő, hanem csak vallásos.
.
Ha apád lelkész lenne, ilyen tárgyi tévedéseket nem vétenél, tehát a kérdésed és minden hozzáfűzött kommented KAMU!
Egyre többet gondolkozok és írok ebben a témában és kezdek arra gondolni ha létezne is ez a keresztény isten akkor nem egy öregedő hippi mágus lenne. Hanem egy akaratos kiskorú szadizmussal rendelkező kölyök. 1. Nem hiszek a kollektív büntetésben Viszont az Evolúció elméletben igen így az általad említett eredendő bűn is számomra egy letűnt korból megmaradt "fantasy" mint pl az odüsszeia vagy az Antigoné.Továbbá ha tényleg létezne ez a kis almás sztori akkor 2 embertől eredeztethetnénk magunkat amit még ha meg spékelünk azzal az evolúciós népirtással amit noé idején isten véghez vitt kivéve 2 emberi vérvonallal (amik amúgy se lehetnek nagyon különbözők 2 kiindulási pontból ugye bár)akor már mi emberek és a föld egyéb élőlényei is a híg génállomány miatt nyáladzva tapicskolnánk a saját ürülékünkben. Ja igen és az a tény hogy a világ amiben élünk és mi magunk emberek is nagyon NAGYON messze állunk a tökéletestől ez feltételezi aszt hogy Isten se nem tökéletes se nem mindenható se nem a makulátlan szeretet és jóság megtestesítője 1. mert olyan nem létezik 2. Mert a bibliai tettei alapján se az 3. mert az ő képmására teremtett emberek se azok.A Bibliai idézeteket meg azért fogadom grimasszal a szájam szélén mert már több tucatszor átírták úgy hogy az tükrözze az akkori kor "hitvallását". És még sorolhatnám a végtelenségig a cáfolatokat és az érveket isten létezése ellen de sajnos úgyse kapnék elfogadható szintű ellenérveket max bibliai idézeteket és szubjektív monológokat a hit és Jézus erejéről. Így számomra isten Marad a Polcon a fogtündér és a Mikulás szomszédságában a Biblia meg Tolkien és G.RR Martin társaságában.(ha 1általán rendelkeznék Bibliával)
F/22(aki még hittanra is járt)
Én nem hiszek azokban a tanításokban, amelyek jónak írják le a világot! Reálisan kell látni a világot. Habár nem vagyok buddhista, de az Ő tanításuk rámutatnak a valóságra!
"A négy nemes igazság
az emberi élet lényegében szenvedéssel teli;
a szenvedés oka az emberi önzés és a vágyakozás;
van egy út (vagy mód), amelyen keresztül meg lehet szabadulni az önzéstől és a vágyakozástól;
a megszabaduláshoz az ún. „nemes nyolcrétű ösvény” (astángika-márga) vezet: a helyes szemlélet, a helyes gondolkodás, a helyes beszéd, a helyes cselekvés, a helyes élet, a helyes törekvés, a helyes vizsgálódás, a helyes elmélyedés.
A szanszkrit és páli szatja és szaccsa szavak egyszerre jelentenek „igazságot” és „valódit” vagy „tényleges dolgot”. Ebből is következik, hogy több tudós van azon az állásponton, hogy a négy nemes igazság nem valamiféle alaptézis, „végső igazság” vagy hitvallás, hanem a Buddha által megtapasztalt „való dolgok” vagy „valóság” megfogalmazása, valamint a felsorolás tagjainak sorrendje, inkább mnemotechnikai segédeszköz, mint egyre mélyülő igazságok hierarchikus sora.[2]
A négy nemes igazság a Páli kánonban
A szenvedés természete (dukkha):
"Ez tehát a szenvedés nemes igazsága, szerzetesek: a születés szenvedés, az öregség szenvedés, a betegség szenvedés, a halál szenvedés, a szomorúság, kesergés, fájdalom, bánat és kétségbeesés szenvedés. Együtt lenni azzal, amit nem szeretünk, szenvedés, elválasztva lenni attól, amit szeretünk, szenvedés, nem jutni hozzá ahhoz, amit kívánunk, szenvedés. Mindent egybevetve a szenvedés a ragaszkodásnak alávetett öt léthalmaz."
A szenvedés eredete (dukkha szamudaja):
"Ez tehát a szenvedés keletkezésének nemes igazsága, szerzetesek: ez a szomj, ami újraszületéshez vezet, élvezet és vágy kíséri, hol ebben, hol abban gyönyörködik, nevezetesen az érzékek szomja, a létezés szomja, a nemlétezés szomja."
A szenvedés megszűnése/megszüntetése (dukkha niródha):
"Ez tehát a szenvedés megszűnésének nemes igazsága, szerzetesek: ez pedig ugyanannak a szomjnak maradéktalan elhagyása, megszűnése, feladása, a lemondás, megszabadulás, elszakadás attól."
Az ösvény, ami a szenvedés megszűnéséhez vezet (dukkha niródha gáminí patipadá magga):
"Ez tehát a szenvedés megszűnéséhez vezető út nemes igazsága, szerzetesek: ez bizony a nemes nyolcas út, nevezetesen a helyes szemlélet, helyes elhatározás, helyes beszéd, helyes cselekedet, helyes életvitel, helyes törekvés, helyes figyelem, helyes összeszedettség."[3]"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!