Milyen könyveket kellene elolvasni hogy a természettudományos ismeretekkel párhuzamosan fejlődjön a lelkünk?
Egy tininek, milyen olvasmányokat ajánlanál ? A lényeg, hogy az iskolában túlzott hangsúlyt kap a materialzmus és minden spirituális transzcendenciát nevetségessé próbálnak tenni, még azt is amiről kiderűlt kétséget kizáróan hogy létezik. Borzalmas egy olayn oktatásban felőni amely ennyire egysíkú és domináns.
Véleményem szerint azért züllőtt el ez a társadalom beleértve a legfelsőbb szinteket, mert nincsen benne jelen a szellemiség. Ma a pénz uralkodik, az anyagiasság. Az emberi indivídum pedig el van tiporva.
Olyan irodalmat tudnál ajánlani, amely kiegyensúlyozott emberré teheti egy mai serdülő életét ?
Szűkítsük.
Az anyagi világ valódi természetét. Mi a fontos az életben, mi nem. Az élet tiszteletét, a mások iránti alázatot, a valódi, hasznos célokra való törekvést tartanám szem előtt.
És hogy ne mondjak blőd általánosságokat: felvenném az anyagba Ian Stevenson kutatásait a reinkarnációról, valamint - nyilván már a felnőttkort közelítő végzősökkel - a halál valódi természetéről tartatnék előadásokat, pl. halálközeli élményt átélt emberekkel (már aki hajlandó és tud beszélni róla). Ezek szerintem egy olyan lelki érettségre és értékszemléletre vezetnék rá a tanulókat, amelyek szilárd alapot jelentenének az élet viharaiban.
Természetesen nem a reáltudományok helyett oktatnám ezeket - azoknak nagyon is létjogosultsága van a földi életben, hiszen az voltaképpen erről szól - de nem CSAK erről, és nem is kizárólagos megnyilvánulása a létnek.
Mély hatást tett rám Edgar Evans Cayce munkái. Noel Langleytől a Cayce a reinkarnációról című műve igen behatóan átfogja azt a spirituális képet amit magaménak vallaok, ezen a területen kellene keresni hasonló szellemésű kiadványokat. Ti is olvassátok el, nagyon kellemes olvasmány és mindemellett igen tanulságos és hasznos olvasnivaló mindenki számára !
Louise L. Hay - Az erő benned van
Wayne W. Dyer - A szándék hatalma
12-es, majdnem mindenben egyetértünk. Ez mind így van, az élet tisztelete, az alázat, a hasznos célok, a helyes értékrend, akár a halálról is beszélni.
De a reinkarnáció kutatásait oktatni, nehéz eset. Mert ha oktatsz, akkor elvárod hogy tudja, és számonkéred. Nem hiszem, hogy jó, ha a tanulók mind megtanulják ezeket a kutatásokat, azért nem, mert egy nem bizonyított dologról van szó, és különösen fiatalkorban hajlamosak vagyunk arra, hogy nagyon belemélyedjünk valamibe, ami érdekesnek tűnik.
Inkább oktatnék egy kritikai szemléletet. Nézzetek szét, lássatok, tapasztaljatok, olvasatok el bármilyen kutatást ha érdekel, DE legyetek tisztában azzal is, hogy egy forrás nem forrás, nézzetek a dolgok mögé, gondolkozzatok, használjátok a saját agyatokat, és ítéljetek meg mindent, de mindent tudatosan, ne légből kapott információk alapján. Ne higgyetek el bármit, csak azért, mert valaki arról meg van győződve.
Én csak ennyit kérnék. Hogy mindenki tanuljon meg gondolkozni. Ma nagyon sokan elsőre elhisznek BÁRMIT amit eléjük teszel, és ezzel van a gond. Lehet mindenre nyitottnak lenni, sőt, kell is, de ésszel kezelni az eseteket.
OK, alapjáraton egyetértünk. De nehéz úgy bármit oktatni, hogy nem kéred számon.
Az, hogy én azt állítom, hogy a reinkarnáció valóság, alapos utánajáráson alapszik - de természetesen nyitott vagyok más elméletekre is, ha elég meggyőzőek.
De az iskola ugyebár éppen nem erről szól. És a világ sem. Az iskola egy jó kis taposómalom, ami felkészít a még erősebb taposómalomra. Könyökölj, törtess, fogyassz - majd mi gondolkodunk helyetted.
Persze lehet mondani, hogy felsőoktatásban tanítanak filozófiát - ez késő, ráadásul sok helyen nagyon komolytalan az egész. Ahogy a kérdező is írja, én a párhuzamos oktatásban látnám a kulcsot. Nem begyöpösödött dogmák tanítására gondolok, de éppen most tanítanak begyöpösödött dogmákat: hogy csak az anyag létezik, minden más illúzió, még a saját tudatod is. Nem is csodálom, ha annyi megzavarodott, helyét nem találó ember van a mai világban.
De miért pont a reinkarnáció oktatásában látod a megoldást? Mit tud a reinkarnáció léte vagy nemléte adni a hétköznapokra? Ma alapvetőproblémáink vannak: elhidegült családok, rossz gyereknevelés, nincs rád időm de kapsz cserébe szupcsi telcsit, a médiában nem értékes emberek szerepelnek hanem utolsó senkik, sorolhatnám.
Miért nem jó ezekre a gondokra az, ha illemtant tanítanak, akár rávilágítanak arra, hogy az életben a gondolatok és értékek mennyire fontosak, hogy jól vezesd az életed. Én azt nem látom, hogy miért pont a reinkarnáció oktatása javítaná ezt meg.
Akkor oktatnék továbbá dolgokat, ha azok szilárd alapon állnak. Az ilemtan, erkölcstan, helyes viselkedés és gondolkozás egy folyamat, fel lehet rá hívni a figyelmet. De ha egy irányzatot oktatsz, jelen esetben a reinkarnációt, akkor kötelezővé teszed, hogy sajátítson el valamit, ami a tudomány mai, jelenlegi állása szerint nem létezik. Ez nem jelenti azt, hogy később nem bizonyosodhat be akármi, de MAI tudás alapján nem létezik. Miért "vernél bele" ilyet a fejébe?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!