Miért van ez? Hogyan oldjam meg?
Bocsánat, de nem szerencse kérdése, hogy veszel jegyet vagy nem.
A szerencse attól alakul ki, hogy tudatosítod, hogy nem vetítheted ki a problémáidat folyamatosan egy külső tényezőre. A te kezedben van a döntés, hogy egy dologra problémaként vagy feladatként tekintesz. A helyedben én most sem azon gondolkodnék, hogy mennyire szerencsétlen vagyok, hanem higgadt fejjel nekilátnék elemezni, hogy mik a lehetőségeim az adott szituációban.
Próbálj meg a jóra figyelni.
Ha visszaolvasod azt, amit ide írtál, akkor folyton csak panaszkodsz, ahelyett, hogy kifizetnéd, és továbblépnél.
Azzal kellene foglalkoznod, hogy hálás legyél azért, hogy van mit enned, hogy van családod, aki ha kell segít, mert vannak nálad rosszabb helyzetben levők is. Semmi okod nincs panaszra.
Nyilván te is tisztában vagy vele, hogy a vonaton a kalauz, illetve a BKK járműveken az ellenőrök nem a "rossz fiúkat" és "rossz kislányokat" bünteti pénzbírságra, hanem az érvényes jegy nélkül utazókat, függetlenül attól, hogy az élet más területén mennyire erkölcsös, tisztességes életet élnek, vagy éppen mennyire segítőkészek másokkal.
Azt őszintén szólva nem igazán értem, hogy azok után, hogy első alkalommal megbírságoltak (akár figyelmetlenségből, a sietség miatt nem vettél/lyukasztottál jegyet), akkor abból miért nem tanultál, és hogyan fordulhatott elő többször is.
Nem tudom, hogy van-e ilyen lehetőség, de esetleg érdemes érdeklődnöd a MÁV-nál és a BKV-nál (ha róluk van szó), hogy a kiszabott pénzbírságot nem lehetne-e nem egy összegben, hanem részletekben fizetni, hogy nyerj egy kis időbeli haladékot.
Időközben rá is kerestem a neten, a BKK-nál lehetséges részletfizetési kérelmet beadni:
Innen tudod letölteni a nyomtatványt pdf formátumban:
A MÁV honlapon annyit találtam, hogy abban az esetben van lehetőség ilyen kérelem benyújtására, ha valaki nagyobb összegű tartozást halmozott fel, de konkrét értékhatárt nem írnak:
Nem tudom, hogy mennyi idő telt el azóta, meg azt sem, hogy erre felhívta-e a figyelmedet a kalauz, de azt is írják a tájékoztatóban, hogy:
3 munkanapon belüli befizetés: Amennyiben Ön a vonaton együttműködést tanúsított munkatársunkkal, és tartozását az utasleadási lap bemutatásával három munkanapon belül rendezi, úgy bizonyos esetekben a felszámított 8 ezer Ft pótdíj helyett csak mérsékelt összegű pótdíjat, 2 600 Ft-t kell megfizetnie. A menetdíj megfizetése minden esetben kötelező. A részletekről érdeklődhet pénztárosainknál, a MÁVDIREKT-nél, vagy követelésbehajtó munkatársainknál."
A két hónapi munkabér tartozásodat pedig ne hagyd annyiban, próbálj meg jogi úton érvényt szerezni a jogos követelésednek (feltéve, hogy legálisan voltál foglalkoztatva).
Keress ingyenes jogsegélyszolgálatot a lakóhelyeden, vagy a legközelebbi városban, és/vagy esetleg keress egy netes jogi fórumot (ahol ügyvédek, jogászok válaszolnak, adnak tanácsot szívességből a szabadidejükben), és írj ki ott egy kérdést arról, hogy milyen lépéseket tehetsz ebben a helyzetben.
De ha egyértelműen megalapozott a követelésed, akkor a munkáltató székhelye szerinti, illetőleg a munkáltató azon telephelye szerinti munkaügyi bírósághoz is fordulhatsz egyből, ahol a munkaszerződésed alapján munkát végeztél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!