Kezdőoldal » Ezotéria » Egyéb kérdések » "Szkeptikusok", Ti hogyan...

"Szkeptikusok", Ti hogyan látjátok az ember halálát, pontosabban az "azt követő időszakot"?

Figyelt kérdés
Meghalunk, kész vége ? Se mennyország, se pokol, se újjászületés? Nektek is biztos van valami elképzelésetek.
2015. márc. 17. 19:16
1 2 3 4 5
 31/49 A kérdező kommentje:

# 29

„ Azt hittem saját véleményeket vársz, nem előre gyártott nézeteket. :)”


Látod ,itt a lényeg.:)

Gondolj bele, létezik e olyan ,hogy saját vélemény? Többnyire természetesnek vesszük, hogy „ez a saját véleményem”. Egyrészt szinte mindent úgy tanultunk sajátítottunk el másoktól. Szülő, iskola, társadalom.Bizonyos értelemben mások alakították ki a „véleményünket”.

Másrészről pedig ha megfigyeljük, nagyon de nagyon sokan vannak a” mi véleményünkön” .

„Nem fogsz többé létezni és kész.” Mit gondolsz hány millióan vannak akik szintén így gondolják?

Tehát bizonyos értelemben többnyire „hitrendszerek”rabjai vagyunk. Még ha nem is tartozik a „hitünk”, vagy „hitrendszerünk” egy közismert valláshoz hitrendszerhez.

Na azért ne vedd magadra.:) Én ugyan úgy „tanultam” a véleményem, illetve ugyan úgy „hitrendszerek „ rabjai vagyok.:))

2015. márc. 18. 22:21
 32/49 A kérdező kommentje:

„28”

„ Az "azt követő időszakot" úgy szeretném, ha az első és második halálom közt hosszú idő telne el és nem haraggal emlékeznének rám!”

Kívánom, hogy így legyen!.:)

2015. márc. 18. 22:22
 33/49 A kérdező kommentje:

# 25


Nem voltam sem a pokolban sem a mennyországban. Olyat viszont már sokat hallottam, illetve olvastam , hogy ha „emberi test formájában”nem is jött vissza senki 10 év múlva a halálból, viszont valamilyen más „formátumban” úgymond „tértek már vissza” illetve közvetítettek valamilyen információt..Ezt természetesen nem veszem készpénznek sem, de teljes mértékben nem is vetem el. Azért ezt a „pokol”, „mennyország” , „lélekvándorlás”, stb. kifejezéseket én csak inkább szimbólumként értelmezem, tehát nem a legdurvább szélsőséges elrettentő példákat veszem figyelembe .Természetesen ha támadni akarnám ezen nézeteket akkor nyilván a legelképesztőbb, legellentmondásosabb példákat hoznám fel.:))) Így szoktuk ezt csinálni ,nem ?


„ Jobban mondva arra vársz, hogy jöjjön már egy olyan valaki, aki téged igazol, igazolja mindazt, amit sejtésnek álcázol? „


Nem tagadom, volt már olyan , hogy „önigazolást vártam” mások válaszától.

Most ez esetben nem erről van szó. Ha ilyen célzattal tettem volna fel a kérdést akkor kicsit másképp fogalmaztam volna meg. .:)

2015. márc. 18. 22:25
 34/49 Ozmium42 ***** válasza:
91%

Nem értetted meg, amit írtam.


"Azon gondolkodtam, hogy mi lehet a helyzet az „újjászületés eszméjével”. Tudtommal ez esetben nem arról a „feltámadásról „van szó amit említettél."


Az úgynevezett újjászületés a jellemfejlődés kategória, semmi köze nincs a fizikai élethez és halálhoz. Sok ember átél ilyet, nem csak vallásos tartalommal, de persze a vallások szeretik kisajátítani, mint a kereszténység is. Arról van szó, hogy az ember tudattalanja a háttérben hosszan tépelődhet problémákon anélkül, ez a folyamat tudatosulna. Az emberben csak az tudatosul, hogy hiányzik valami az életéből, valami nem kerek. Amikor valamilyen hatásra a tudattalan számára bevillan a megoldás a megoldatlan problémájára, akkor jóleső érzéssel tölti el az embert, és energiák szabadulnak fel benne, amiket addig a tépelődésre fordított (hangsúlyozom: nem tudatos, hanem tudattalan szinten). Ez a felszabadító érzés kihat a jellemére, a hozzáállására, a világnézetére, az illető megtér Istenhez, vagy megváltoztatja az életét, mintha kicserélték volna, megtalálta, amit "keresett".


"Ha feltételezzük hogy létezik egy” örök életű magasabb rendű énünk” amely az emberi testen , elmén keresztül nyilvánul meg , (de nyilván a testen elmén kívül is képes megnyilvánulni), és a testünk halála után „ beköltözik”egy születendő gyermek testébe , és ez a folyamat akár több száz inkarnáción keresztül ismétlődik akkor a folyamatosság fennállhat. Természetesen nem fizikai síkon."


Ez nagyon sok sebből vérzik.

1. Ne feltételezzük csak azért, hogy neked legyen igazad, mert semmi okunk nincs rá.

2. Miért lenne örök életű, honnan veszed?

3. Ha az emberi testen és elmén keresztül nyilvánul meg, az egyenértékű azzal, mintha a test és elme saját megnyilvánulása lenne. Ha nincs közvetlen megnyilvánulása, akkor közvetett megnyilvánulásokat ne feltételezzünk neki, és ne feltételezzük a létezését sem egyáltalán.

4. Testen, elmén kívül mikor, hol nyilvánult meg? Az anekdotákra meg a hallucinációkra célzol? Nem túl meggyőző.

5. Hol van az emberi testben, hova költözik be, és milyen az üres helye, amikor kiköltözik? Ki látott ilyet valaha, honnan veszed?

6. Mi az a "nem fizikai sík"? Erről írtam az előző hozzászólásomban. Nincs olyan, hogy nem fizikai sík. Minden fizika. A fizika a világ elemi működéséről alkotott ismereteink összessége. Ha valamit nem tudsz beilleszteni a fizikába, akár a meglévő ismerettel értelmezve, akár új ismerettel bővítve, akkor az gyakorlatilag nem is létezik. Azért megint csak ne találj ki "síkokat", hogy a fantázia jelenségeidet ott elhelyezhesd, és ne helyezd kívül a fizikán, hogy ellenőrizhetetlenné tedd. Nagyon átlátszó és rossz gondolatmenet.


"De ha valóban a” magasabb rendű énünk „ a "lényegünk" akkor végül is mondhatjuk, hogy tovább élünk.Tehát ha pusztán nem csak a testtel , az elménkkel , személyiségünkkel azonosítjuk magunkat akkor „nem halunk meg”."


"De ha"... és ha nem? A feltételezés nem éppen létjogosult, logikailag aggályos, az ellenkezője viszont kézenfekvő. Te csak ezt a kézenfekvő valóságot próbálod kiszínezni. Egyébként, ha újraolvasod, amit az előző hozzászólásomban írtam, akkor láthatod, hogy én nem azonosítottam "magunkat" sem a testtel, sem az elmével, sem a személyiséggel. Ezek pillanatról pillanatra változó dolgok. (Ha egy isten meg akarna ítélni, vagy fel akarna támasztani, találomra rá kellene böknie valamelyikre, ami nyilvánvalóan ostobaság lenne a részéről, hiszen egyik változat sem kevésbé önmagad, mint a többi). Te is itt követed el a hibát, hogy feltételezed, hogy minden változó, dinamikus, képlékeny részünk mellett léteznie kell egy állandó, változatlan, statikus "lényegünknek" is. De erre semmi alapod nincs. Fentebb levezettem, hogy az élet, az egyed természete definitíve dinamikus, az önazonosság, ha úgy tetszik, abban van, hogy a pillanatnyi változatok folytonosan, megszakítás nélkül mennek át egymásba. Könnyű belátni, hogy a 10 évvel korábbi éned is te voltál, és a 20 évvel későbbi is te leszel, noha mind anyagilag, mind szellemileg, egészen más voltál, leszel. Ami összeköt ezekkel, az nem az elme, nem az anyag, hanem az egymásba alakulás folytonossága, ok-okozati láncolatban. Ezért abszurd számomra az az elképzelés, hogy megsemmisülsz, majd isten "visszahoz", mintha a "nem lét" egy hely lenne, ahol vagy, és ahonnan visszajössz.


"Szokták úgy is mondani, hogy a testünk az „edény „ a forma , és benne a víz a valódi lényünk. Ha az edény összetör, (tehát a testünk meghal) attól még a víz megmarad."


Ez tipikus példája az analogikus érvelésnek, ami tetszetős és közkedvelt az egyszerűsége és a szemléletessége miatt, ám annál hibásabb a gyakorlatban (mivel eredetileg a célja a szemléltetés, nem pedig a bizonyítás, és ezt sokan összekeverik). Ha a képlékeny, dinamikusan változó énünk nem a valódi énünk lenne (miért nem? Mitől valódibb a statikus?), akkor a hasonlat lehetne helytálló. Ám ne feledjük, az edényre van bizonyíték, arra viszont, hogy víz is van benne, semmi. Pedig belenéztünk, felnyitottuk, összetörtük, méregettük, átvilágítottuk jobbról-balról, de víz sehol. Eddig úgy tűnik, hogy a vízzel telt edény és az üres edény teljesen egyforma, ezért feltételezem én, hogy valójában üres, és a tartalma csak blöff, más meg köti az ebet a karóhoz, hogy márpedig az benne van, mert megálmodta, mondták a hangok, és különben is, víz nélkül nem létezhetne az edény, a víznek van edénye, és nem az edénynek vize (+ egyéb hibás érvelések).


"Azt mondják,hogy a személyiségünk természetesen hatással van a magasabb rendű énünkre ,illetve oda vissza érvényes.Tehát úgymond a „következő életünkben” az „előző életünk” személyisége mélyebb tapasztalásai meg fog mutatkozni a „magasabb rendű énünkben” , illetve így közvetve az „új testünkben”, „ új elménkben „, is érvényesül a hatás. Tehát ez alapján a folytonosság fenn áll."


Nyilvánvaló, hogy a statikus "lényeg" bevezetésére azért van szükség, mert csak így lehet elképzelni a születés előtti és halál utáni állapotot, mint a fizikai testtől függetlenedni képes, de mégis önazonosságát, megőrző szubsztanciát. De ezzel van egy baj: nem megfigyelésen alapul, hanem a valóságot próbáljuk hozzáhajlítani a reményeinkhez. Ez pedig hibás eljárás.

Tegyük fel, hogy ellenőrizni akarod, hogy egy fizikai képlet helyesen írja-e le a természeti jelenséget, amire vonatkozik. De előtte még átírod a képletet, hogy a végén hozzá kelljen adni +120-at. Kísérletet végzel, és a kísérlet eredménye azt hozza, hogy a mért mennyiség 120-szal kevesebb, mint amire a képlet alapján számítottál. Ekkor azt kell mondani, hogy hibás a képlet, és nem azt, hogy a hiányzó 120 valahol a nem fizikai síkban kóborol. Ha pedig úgy módosítod a képletedet, hogy +120-(60+30+20+10), akkor rád szólunk, hogy felesleges tényezőket vezettél be, amiket el lehet, el kell hagyni.


"Ha az elmén túl valóban létezik ez a „magasabb rendű énünk” , akkor ilyen értelemben nagyobb léptékben nincs nagy jelentősége annak, hogy testünk , elménk elporlad , tehát maga a test, és az elme halála nem lesz különösebb hatással a „magasabb rendű énünkre”. "


A keresztkérdés az, hogy ha a "magasabb rendű" (miért magasabb? Honnan ez a rangsorolás?) énünk tök jól meg van test nélkül is, és a test is meg van nélküle, hiszen már a létrejött testbe költözik bele a lélek, és nem ő hozza létre, akkor mi szükség erre a kapcsolatra egyáltalán? Ez nem a +120-120 esete? Amikor egyszer azt állítod, hogy ez a - nevezzük az egyszerűség kedvéért léleknek - lélek a testen és elmén keresztül nyilvánul meg, máskor meg azt, hogy a test és az elme rajta kívülálló tényezők, amiknek a megsemmisülése nem is hat vissza rá, akkor ez a két állítás nem nullázza ki egymást?


"Ez alapján úgy tűnik, mint ha az emberi test(ünk) az elménkkel pusztán „csak” egy eszköz a „magasabb rendű elménk „ számára. Azt is mondják , hogy egy nagyon „hasznos eszköz „ lehet a testünk, és az elménk, ha megfelelően használjuk."


Szemléltető analógia az érthetőség kedvéért: az eszköz nem bizonyítja a használóját. Akkor sem, ha működik, ha mozog. A fogaskerekek forgása nem bizonyítja, hogy egy láthatatlan ember forgatja őket a kezével. Ha a fogaskerekeket vizsgálod, nem fogsz tudni semmit megtudni a feltételezett, magasabb rendű "forgató" létéről, nem létéről, halhatatlanságáról, "nem fizikai" tulajdonságairól. Vagy közvetlenül bizonyítod, hogy létezik a láthatatlan forgató ember, vagy közvetett dolgok alapján spekulálsz, de ez csak fantázia. Mondanom sem kell, fantáziálni végtelen sok dologról lehet, feltételezni végtelen sok dolgot lehet, nem csak egyet.

2015. márc. 18. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/49 Spilerke ***** válasza:
90%

Gondolom a halálközeli élményekre célzol, de egyvalamit elfelejtettél, hogy (az agyban végbemenő folyamatoknak, csak egy része tisztázott a többit még homály fedi). Gondolok itt a testen kívüli élményekre, és a halálközeli élmény során végbemenő folyamatokra. Ez viszont csak arra enged következtetni minket, hogy nem ismerjük teljes mértékben a testünket. Egy valamit, viszont biztosan tudunk mégpedig azt, hogy a halál bekövetkezése után az ember élete megszűnik, a test bomlásnak indul, az agy pedig nem közvetít információkat.


"Szokták úgy is mondani, hogy a testünk az

„edény „ a forma , és benne a víz a valódi

lényünk."


A tudomány állása szerint, az ezotérikus értelemben vett: ,,lélek", ,,lélekvándorlás", ,,reinkarnáció" nem létezik! A test nem egy edény, te magad vagy a tested. Az agy csak egy központi idegrendszer. :P

2015. márc. 19. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/49 A kérdező kommentje:

„Ozmium 42”

A lényeget már megértettem, vagyis a kérdésemre megkaptam a választ.

Tehát Te és a többi „hittársaid” biztosra állítjátok hogy az emberi test halála után nem létezik további élet.

Ezek után teljesen érthető, hogy ha megfigyelnétek mások halálát és ott” nem maradna vissza” legalább is nem érzékelnétek semmi olyat ami „nem anyag” , akkor úgy gondoljátok , hogy ilyen nem is létezik.Ez teljesen logikusnak tűnik , mármint hogy ezek után így gondoljátok.

Bár hozzátenném, hogy más halálának megfigyelése , szerintem nem a legmegfelelő bizonyíték arra, hogy „ biztos nem marad vissza semmi olyan ami nem anyag”. Saját testi halálod, szerintem az már elfogadható bizonyíték lehetne természetesen önmagad számára .Persze ez így paradox helyzet..:)Ha csak nem „marad hátra” valami nem anyagi..:)

Amit írtam a „magasabbrendű én kapcsán” azért nem volt az olyan logikátlan mint ahogy levezetted ( az igaz , hogy egy két ponton , kicsit bővebben , pontosabban kifejthettem volna) Úgy írtál mintha valami lejárató kampányt írtál volna.:DD Ne legyél már ilyen szigorú , nem vérre megy a játék . Még csak nem is állítottam,hogy biztos,hogy létezne „magasabb rendű én,( vagy nevezzük léleknek.)

Természetesen hozzáteszem, hogy amit írtam , csak akkor lenne logikus, ha elfogadom a „magasabb rendű én „ létezésének lehetőségét. Én feltételezésről írtam , nem állítottam ,hogy az tuti úgy van.


Tudom, egy fizikus alkatnak BIZONYÍTÉK kel. Ja! Amúgy az is csak feltételezés , hogy a halálod után nem „marad semmi hátra ami nem anyag”.Mást megfigyelhettél, a halálakor de magadat még biztos nem figyelted meg.:)No és szerintem az lenne a mérvadó.:) Addig csak Te is feltételezel, következtetsz az általad eddig ismertekből.


Továbbiakban sem állítok biztosra semmit, pusztán csak elgondolkodom néhány dolgon…)


Ha a logikát tovább visszük, akkor elgondolkodtat , hogy ha anyag létezik , akkor talán kel lenni nem anyagnak is. Mert egykébbként olyan lenne , mintha azt állítanád , hogy csak sötétség létezik. Maga a sötétség szó adja , hogy létezik világosság. Más kérdés, ha csak sötétségben élnél , akkor babonás butaságnak tartanád a világosság lehetőségét is. Ettől természetesen még létezik világosság , csak mivel nem ismered , nem tudod hova behelyezni , kategorizálni, nem tudod mérni sem, tehát „joggal állíthatod” hogy nem is létezik.

Tehát tovább gondolva, létezik az anyag , a szó maga adja , hogy kel létezni valami „nem anyaginak is ,”. Nem ? (én nem tudom biztosra , csak úgy elgondolkodtam) Az anyagot már jól leírtad, elég jól ismerheted. Ha a sötétség-világosság példáját nézzük , amikor csak a sötétségben voltál akkor a sötétségről sok mindent tudhattál, de mindent csak a sötétségen keresztül „láthattál, érzékelhettél”, mindent a sötétséggel magyarázhattál, ez teljesen érthető mert csak a dolgok egyik felét láttad, de amint valaki felkapcsolta volna a villanyt , valószínű, hogy mindent más „megvilágításban „ láttál volna.


Tehát ha kizárólag csak az anyagban „ élünk”, csak az anyagot „tapasztaljuk”, az még korántsem jelentheti biztosan azt , hogy nem létezik „nem anyag”. Könnyen meglehet, hogy létezik, de csak egyszerűen a legtöbben nem érzékeljük!? Talán túlzottan elmerültünk az anyagban , ki sem látunk belőle.Még ez is elképzelhető. Ha belegondolok, hogy a legtöbb vallásnak van istene, akkor lehet , hogy az anyagban hívők, az anyagban élők istene maga az ANYAG?.Ha így nem is mondjuk ki, de ha kizárólag az anyagban hiszünk, anyagban élünk akkor végül is az ANYAG istent szolgáljuk..:DD Nem? Még hogy nem vallásosak a csak anyagban hívők?..DD

2015. márc. 19. 21:52
 37/49 A kérdező kommentje:

"Spilerke"


Igen teljesen egyetértek , hogy az agyban zajló folyamatok ismerete még nagyon gyerekcipőben jár.(ezt állítják maguk az agykutatók )

Így sok mindent az agynak tulajdoníthatunk addig is amíg nem tudjuk meg mi az igazság.Persze ha kizárólag csak az anyagban gondolkodunk.

2015. márc. 19. 22:03
 38/49 Spilerke ***** válasza:

"Tehát tovább gondolva, létezik az anyag , a szó

maga adja , hogy kel létezni valami „nem

anyaginak is ,”. Nem ?"


Van ilyen úgy hívják, hogy "semmi", a semmivel akarsz itt dobálozni? A semmi nem valami, főképp nem egy hely, ahová néhanapján betéved az ember.


"Tehát ha kizárólag csak az anyagban „ élünk”,

csak az anyagot „tapasztaljuk”, az még

korántsem jelentheti biztosan azt , hogy nem

létezik „nem anyag”. Könnyen meglehet, hogy

létezik, de csak egyszerűen a legtöbben nem

érzékeljük!?",


Az ember része az úgymond ,,anyagi világnak", nincs okunk feltételezni, hogy létezik egy nem anyagi világ, ahogy azt sem, hogy annak részei vagyunk.


"Így sok mindent az agynak tulajdoníthatunk addig

is amíg nem tudjuk meg mi az igazság.Persze ha

kizárólag csak az anyagban gondolkodunk."


Az az igazság, hogy az agy az információ hordozó, és azért gondolkodunk ,,anyagban", mert nem vagyunk részei az anyagtalan világodnak.

2015. márc. 20. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/49 *Ana Van Der Val* ***** válasza:

Meghalunk, kész vége. Se mennyország, se pokol, se újjászületés.

Ezen nagyon nincs mit magyarázni.


Zseniális válaszokat kaptál egyébként.


*****

Megjegyzés:

Sokaknál bevett szokás az "én nem állítottam ilyet" mondat mögé bújni.

Ám felesleges, hiszen egyértelműen kitűnik a szövegből, hogy a felvállalt állítás helyett inkább sugalsz, de ez ugyanúgy állításnak minősül.

2015. márc. 20. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/49 A kérdező kommentje:

Spilerke”

Ha teljes mértékben kizárom annak még a lehetőségét is , hogy az emberhez tartozna a testen, az elmén kívül is valami „nem anyagi” , akkor teljesen jogos az állításod, hogy az emberi test meghal , kész vége, ettől fogva az agy nem közvetít információt.


Ez esetben nincs min vitatkozni.



Idáig már én is eljutottam.


Én továbbra is maradnék a „nem anyag „ kifejezésnél még ha nem is hangzik olyan szépen. A „semmi” , számomra egy teljesen egyértelmű elutasítás. Mintha azt mondanád, hogy anyag van és azon kívül meg „semmi”. Ez esetben nem „ellen tétjét”, vagy „kiegészítőjét, „párját” , ellenpólusát” feltételezném ,hanem az elutasítást.

A „nem anyag” , nem azt jelenti, hogy semmi, pusztán azt jelenti, hogy „nem anyag” . Természetesen logikus, hogy ha csak az anyag létezését fogadod el , akkor a „nem anyag”= semmivel.

Tehát a saját nézőpontodból nézve teljes mértékben igazad van..:)

„Az ember része az úgymond ,,anyagi világnak", nincs okunk feltételezni, hogy létezik egy nem anyagi világ, ahogy azt sem, hogy annak részei vagyunk. „

Ezt gondolom,hogy nem így akartad írni.

Ugyanis attól, hogy „Az ember része az úgymond ,,anyagi világnak", ettől még bőven lehet okunk feltételezni a nem anyagi világot . Persze nem kötelező.

„ Az az igazság, hogy az agy az információ hordozó, és azért gondolkodunk ,,anyagban", mert nem vagyunk részei az anyagtalan világodnak.”

Én még nem tudom , hogy mi az igazság. Én egy kissé elbizonytalanodtam. Továbbra is azt mondom, hogy nem állítom, ( ha Ana Van Der Val olvasná ezt biztos csóválná a fejét) hogy biztosan létezik egy „nem anyagi világ”. Mindenesetre már egyáltalán nem vagyok abban sem biztos , hogy kizárólag csak a testünk létezne , és ezen belül kizárólag csak az agyunk hordozhatna információkat .

No és itt nem pusztán arról lenne szó, mint amit „Ozmium „ említett , hogy „bármit elképzelhetünk fantáziálhatunk”.Igen ismerem ezt az „agyi tevékenységet is”. Nem is arról van szó, hogy túl sok hülyeséget összeolvastam.

„Meditációs , és bizonyos tudatossági gyakorlataim”, során szereztem olyan tapasztalatokat , ami által felmerült bennem,hogy nem egészen olyan a világ mint ahogyan azt a „gyakorlatok, tapasztalások előtt” feltételeztem. Nyilván ezek nem bizonyítékok, mit is akarnék bizonyítani ?Semmit, egyszerűen csak azt mondom, hogy számomra nagyon úgy tűnik, hogy az ember képes olyat megélni megtapasztalni ami nem fér bele az eddig ismert tudományos szinten elismert elfogadott anyag szemléletbe.

Tudom jól, hogy teljesen logikusnak tűnik ez esetben arra hivatkozni, hogy „nem ismerjük még teljesen az agy működését”. Ez így van.

Igen megint csak azt mondom,hogy ha csak az anyagban gondolkodunk, akkor ebből adódik, hogy ha valamire még nem tudunk bizonyítékot, de bizonyos kétségek felmerülnének nyilván , hogy az anyaghoz fordulunk. Teljesen logikus hogy mindent az anyaggal szándékozunk majd bizonyítani. Nyilván, hogy az anyagban hívőben fel sem merül, hogy létezhet más alternatíva.

Ez teljesen logikus.

Ha csak a logika szintjén nézem, ha kizárólag az anyag világában hiszel, akkor mindent anyag szinten fogsz látni és bizonyítani is . Viszont ha elfogadjuk mint eshetőséget a „nem anyagi világot ” akkor azt véleményem szerint (egyenlőre) „nem anyagi szinten” lehet csak bizonyítani.

Amikor még semmilyen meditációs tapasztalatom nem volt ,és mástól hallottam,hogy a meditáció kapcsán „mit tapasztalt”, egyáltalán nem értettem ,hogy miről beszél , bármennyire próbáltam az elmémmel megérteni , egyszerűen semmi nem jött le belőle.

Aztán majd később egy „meditáció” alkalmával egy pillanat alatt teljesen világossá vált minden.


Igen! Nem zárhatom ki, hogy ez még mindig az agy tevékenység része, legfeljebb még nehéz egyértelműen bizonyítani, hogy pontosan miként is működnek ezek a dolgok.

Tisztában vagyok azzal, hogy az agykutatók már régóta figyelik a „ mély meditációban lévők „ agytevékenységeit , agyhullámait, és megállapították, hogy igen csak másképp működik az agy ilyen „meditatív állapotban”, viszont egyre többen feltételezik, hogy ez nem feltétlenül azt igazolja , hogy a mély meditatív állapotot kizárólag az agy hozhatja létre .Ha feltételezzük a „magasabb rendű ént „ ami nem egyenlő az aggyal , hanem mondhatnánk úgy hogy „felette áll” , akkor a „mély meditatív állapot” a”magasabb rendű énből is kiindulhat ” ami természetesen közvetlen hatással lehet az agyműködésre is.Tehát az a tény ,hogy mély meditációban megváltozik az agyműködés, még nem bizonyíték arra,hogy maga a meditatív állapot az „agyból indulna ki”. Igaz, hogy arra sem bizonyíték, hogy „egy magasabb rendű énünk” lenne a kiinduló pont.

A meditáció, és a „magasabb rendű énünk” kapcsolatával már több ezer éve foglalkoznak , az emberek Ezen tapasztalatokat leírásokat már az agykutatók is figyelembe veszik. Tudom, hogy ez még mindig nem bizonyíték.

Úgy tudom , hogy a meditáció mélységének is vannak „bizonyos szintjei” . Néhány meditációs tapasztalat, még bizonyára kevés, hogy tisztán átlássuk a lehetséges összefüggéseket (bár nem lehetetlen állítólag) , a meditáció- és a (lehetséges)magasabb rendű én összefüggéseit .

Mindenesetre arra néhány meditációs tapasztalat is elég lehet , hogy megkérdőjelezzük az eddigi ismereteinket , az anyag kizárólagosságáról.

Egyenlőre csak megkérdőjelezésről beszélek.

Ha már említetted a halálközeli, testen kívüli élményt.

Tisztában vagyok azzal,hogy ezt nem fogadják el bizonyítékként a „lélek létezésére”. Természetesen azért elgondolkodtató lehet, hogy az agy vajon mi módon lehet képes arra, hogy például amikor a műtőasztalon fekvő betegnél beáll a klinikai halál , és adott esetben a „páciens” nem csak arra képes, hogy közvetlen környezetét érzékelje, hanem úgymond akár a műtő felett lévő helységről ,vagy az épület tetejéről, pontos leírást tud adni (később a felébredése után).Ezek egyáltalán nem ritka esetek, Magát a jelenséget elfogadják a tudomány szakértői is , legfeljebb a magyarázat körül vannak még hiányosságok.

A kizárólagos anyag szemléletnél maradva , ha elengedjük a fantáziánkat feltételezhetünk olyat is ,hogy az agy akár kibocsájthat valami számunkra eddig ismeretlen „hullámot” vagy akármit , és az „elhagyja „ műtőt ahol a páciens teste fekszik , és „letapogatja” a másik szoba tárgyait berendezéseit, és ez rögződik a páciens memóriájában. Hát még egy kizárólag anyagban hívőnek is lehet , hogy ez egy kicsit sok de ne zárjunk ki semmit.

Viszont van ennél egy még izgalmasabb példa.


Ikrekkel végeztek egy kísérletet .

Több száz kilométer távolságban volt egymástól a két ember.

Az már régóta tudott elfogadott a tudósok körében ,hogy az ikrek gyakrabban megérzik ,hogy mi történik a tesójukkal , mint úgy általában az emberek.

Különböző érzelmi hatást váltottak ki az egyik embernél, és közben figyelték a másiknál, hogy mikor jelentkezett az „érzékelés”.

A kísérletnek kimondottan az volt a célja, hogy a testvérek közötti „információ áramlásnak a sebességét mérjék”. Ledöbbentek ,ugyanis megállapították, hogy amint megjelent az érzelmi reakció a mérőműszeren , abban a pillanatban megjelent a másik testvér műszerén is .Tehát semmi késedelem nem volt. Gondolom, hogy már rendelkeznek manapság olyan műszerrel, hogy ezt pontosan tudják mérni.

Ennek az a lényege, hogy állítólag az anyag szinten történő információ áramlásnak mindenképp mérhető sebessége kel hogy legyen ., legyen az bármilyen , közvetítő .(ezt nem én állítom, nem vagyok fizikus, „Ozmium” biztos tudna erről többet”..:))

Ha valóban így van ,hogy az anyagban történő anyagi természetű „ információ közvetítőnek” , mindenképp valamilyen mérhető sebességet kéne produkálni, és ez esetben nem tudtak mérni sebességet , mert úgymond „egyszerre jelent meg , ugyan abban a pillanatban a két műszeren a jel „

Állítólag ez a jelenség a fizika jelenlegi törvényével szemben áll.

Erre sem mondanám,hogy tessék itt van egy bizonyíték, hogy van a fizikai síkon kívül valami „másik sík”.

Viszont mindenképp elgondolkodtató, ha valóban így történt a kísérlet.

Gondolom, hogy az ilyen jellegű kísérletnek az igaz tartalmát viszonylag könnyen lehetne ellenőrizni . No persze nem házilag..)

Természetesen a „reinkarnációs regresszió”, „ asztrál utazás”, témájában is lehet találni sok olyan példát és jelenséget amit egyenlőre nem igazán tudnak magyarázni jelenleg ismert fizikai törvényekkel. (tudtommal)

2015. márc. 20. 22:32
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!