Hogy a világ kiből mit hoz ki, az a szemlyt jellemzi vagy a világot?
Pl bűzözők nagy többségének traumatikus múltja van. Tulajdonképpen az ő rossz vágányra kerülésük egy, a velük történtekre adott reakció, amit nem mutattak/tettek volna, ha nem azt kapnak a sorstól, amit.
Ilyen esetben nem teljesen értelmetlen a karma?
Ha olyanért "büntet", vagy olyannnak hozha a következményét, amit nem kellett volna tennünk, a következmények és a "visszaadas" által hozzájárul hogy meg egyszer elkövessük.
A Távol-keleti filozófiák karma törvénye nem feltétlenül erkölcsi alapon megítélhető bűn-bűnhődés, jótett-jutalom szabályrendszert ír le. Egyszerűen az ok és okozat működéséről szól, a hatás-ellenhatás jelenségét jelenti emberi, társadalmi viszonyok között.
Tulajdonképpen a kérdésben ezt le is írtad: a múltbéli traumatizáló élmények önmagukhoz hasonló jellegű következményt generálnak az őket elszenvedő ember személyiségében, aki aztán mint zavartan működő egyén, zavaros körülményeket teremt maga körül. A jó és a rossz, bűn és erény fogalmainak nincs szerepe a történetben, ez utóbbiak erkölcsi alapon létrehozott emberi kreálmányok, de szükségszerűen jönnek létre, mert a társadalmat szabályoznunk kell, hogy működhessen, így a hétköznapok szintjén kellenek ezek a viszonyítási pontok.
3
Tudom, hogy nem bübtetés-alapú azert is tettem idézőjelbe.
De nagyon jól leírtad hogy teljesen felesleges és működésképteptelen.
2 Valaki ki tud belőle szakadni valaki meg nem. És ez min múlik? Azon hogy mit dob a gép.
Ez aztán a fair rendszer
Egyéntől függ. Helyzettől függ.
Kölcsönhatás is lehet.
5
Szerintem a belátás nem feltétlenül elég hozzá. Valaki akkor is megcsinálja a rosszat ha tudja hogy az rossz.
7
Mi az hogy ha tudatlan vagy meg ha nem? Ugyanahhoz az eseményhez egyenlően és egyenlő képességekkel kéne hozzáállni. A lélek szempontjából.
Így hogy minden mindenkinél mas eredményhez vezet, meg valaki képes rá valaki nem is átláthato semmi, tehát használhatatlan.
Ha tetszik, jó, ha nem az is:
Az "ember" a Teremtő része, nem elkülönült létező. Ahol akkor létezik, amikor nincs megnyivánult anyagi formája, ott nincs dualitás, nincs viszonyítási alap. Ahhoz, hogy ténylegesen meg tudja tapasztalni hogy ő jó, létre kellett hozni a rosszat. Ezt viszonyítási pontként használva tudja megtapasztalni az egyén, hogy ő jó. Példa: A lélek tudja, hogy jó, de meg kívánja tapasztalni milyen az amikor gonosz. Ezért leszületik, és emberként gonosz (inkább előnytelen) dolgokat tesz. Ehhez- természetesen csak nagy vonalakban- megtervez tapasztalásokat, amik itteni élete során olyanná teszik, hogy ezeket megtehesse. Amikor számtalan előnytelen dolgot véghezvitt és a tapasztalásból megszületett a tudás, a lélek választhatja, hogy már mást szeretne, mert már megvan a viszonyítási pont. Ekkor vagy hazatér és leszületik újra, hogy az ellentétét tapasztalja meg (ezt gondolják karmának, de ez nem törvény és nem szükséges, főleg meg nem kötelező), vagy 180 fokot fordul az élete, és akár "szent" is lehet.
Röviden: a világ lehetőségeket kínál és mindenkinek van lehetősége választani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!